Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 paź 2017, 14:07

Tak też może być jak mówisz. Przeczujnikuje wszystko co się kręci, ale dopiero w weekend bo jestem daleko.

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 26 paź 2017, 08:15

mat695 pisze:Tak też może być jak mówisz. Przeczujnikuje wszystko co się kręci, ale dopiero w weekend bo jestem daleko.
W takim razie czekamy <radocha>

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 paź 2017, 12:25

Pomierzyłem bicie tarcz i piast.

Przód P
Piasta 0,1
Tarcza 0,18

Przód L
Piasta 0,1
Tarcza 0,25

Tył P
Piasta 0,03
Tarcza 0,08

Tył L
Piasta 0,03
Tarcza 0,06

Widać tył lepszy ale, czy przód przy takich wynikach by powodował już lekkie drgania od 140 km/h do 150 km/h ? Przy hamowaniu nie czuć wibracji.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 29 paź 2017, 22:22

a w jakich jednostkach podajesz bicie? w mm czy um? ;) Pewnie mm...
W-g ulotki Zimmermanna dopuszczalne bicie na tarczy to: 0,05mm
Więc u ciebie jest 5 razy większe.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 31 paź 2017, 19:31

Pewnie że w mm. Nikt przy zdrowych zmysłach nie mierzy tarczy i piasty w mikrometrach:)
Wiem, że tarcza już nie pierwszej nowości bo jest w tym aucie od wyjazdu z fabryki. Jednak przy hamowaniu nie telepie.

[ Dodano: 2017-10-31, 19:31 ]
Inny zestaw felg/opon z przodu i sytuacja bez zmian, czasem lekkie drgania przy 140-150. Czasem, bo nie zawsze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 paź 2017, 21:37

Wstępnie mogę powiedzieć, że najprawdopobobniej znalazłem przyczynę dziwnych drgań, które raz są, a później znikają i występują w przedziałach prędkości 60-70 km/h oraz 110-140 km/h, ale muszę to jeszcze potwierdzić :). Pisałem, że drgania zniknęły, ale coś tam jeszcze czuć i nie daje mi to spokoju <uoee> . Mam pewne podejrzenie, ale zrobię/wymienię to przy najbliższym serwisie olejowym, który mam za 2 tysiące km, czyli ok. dwa tygodnie albo nawet przed 11 listopada :). Także cierpliwości <okok> .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 01 lis 2017, 10:40

No weź się zatem pochwal. Też to sprawdzę czym prędzej. Zawias ?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 01 lis 2017, 11:59

Czekamy i wymieniamy.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lis 2017, 22:16

Jak wymienię i będzie lepiej, to napiszę :). Do przeglądu mam już tylko 1800 km :p.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 02 lis 2017, 14:32

Wykoncypowałem luz na wahaczach górnych. Tuleje pęknięte.



Wraca nadzieja :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2017, 16:09

Dobra powiem <lol>. Sprawdź też tuleje dolnego tylnego wahacza, ponieważ to one mogą być przyczyną drgań, gdyż koło ma luz przód-tył i wszystko jest odczuwalne na nadwoziu i kierownicy. U siebie zauważyłem, że tuleja zbyt mocno wychyla się i ją za niedługo wymienię. Odczuwam też dziwne drgania i uderzenia z przodu.

Chcesz numer tej tulei?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2017, 16:13

Po rozebraniu może okazać się że sworzeń będzie też wybity. Wtedy cały wahacz do wymiany. U mnie na diagnostyce na trzepakach nie wykryli luzu na sworzniu dopiero po rozebraniu okazało się że luz jest. Taka konstrukcja zawieszenia że wszystko jest spięte że sobą mocno i ciężko wyczuć
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 02 lis 2017, 16:33

No właśnie na tych trzepakach to chyba Opla można sprawdzać z tego co widzę.
Jutro o 10 rano jadę na wymianę czterech górnych wahaczy przód i od razu też powiem żeby tył cały jakimś łomem przelecieli.
Nawet już je kupiłem z zamysłem wymiany w garażu na lewarku, ale się przeliczyłem :D

[ Dodano: 2017-11-02, 16:33 ]
Zapodaj numer tej tulei jak by co :D
Niedługo będę miał A6 C6 rok produkcji 2017 :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2017, 16:40

Od razu kupię dwie tuleje (koszt ok. 35 zł za sztukę) i podczas wymiany oleju wymontuję również cały wahacz. Jeśli będą uszkodzone tylko tuleje, to pójdą od razu do wymiany, a jak sworzeń, to oddam tuleje i zamówię dwa wahacze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2017, 16:42

W 2017 nie produkowali już C6 ;p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga