Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Swap 4.2 V8 ARS tip na manual

Układ napędowy i skrzynie biegów
MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 16 paź 2017, 18:53

Ecu musi wpasć od s6, innej opcji nie ma.

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 16 paź 2017, 20:25

Wystarczy sam wsad, czy cale ecu trzeba zmieniac od S6? Co z Abs i licznikem, wystarczy zmienić kodowanie, czy grubsza sprawa?

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 16 paź 2017, 20:51

trzeba zmienic sterownik na s6
standardowy z a6 ma 512 kb, z s6 ma 1024 kb wiec fizycznie nieda sie wgrac softu z s manual.
a sterownika z a6 nieda sie przekodowac na manual.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 paź 2017, 21:09

no ARS jest taki "wyjątkowy" , z późniejszym ASG nie powinno być takich problemów

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 16 paź 2017, 21:26

A sterownik od S6 bedzie pasował plug&play, czy czeka mnie kabelkologia i plucie błedami?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 22:22 przez Rzeski_STG, łącznie zmieniany 1 raz.

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 16 paź 2017, 22:05

niepasuje p&p
kilkapinow trzeba przepiac, brakuje jednego przekaznika, poza tym w nowym sterowniku trzeba usunac immo, usunac sondy za katami, niewidzi czujnika temp pow dol i sporo innych.
ogolnie jak załzysz sam sterownik to niedziała 2 cyl, tryb awaryjny, nieda sie dodac gazu i wiele innych.

dla ogarnietego elektronika cały dzien roboty...

P.S. kupie skrzynie automat ECF jakby ktos miał :)

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 17 paź 2017, 22:20

Dziś odpaliłem samochód na sprzęgle od S4 B6, przeróbek było troche, musiałem przełożyć wieniec rozrusznika z koła od automatu, sporo szlifowania bo nic nie pasowało. Pod dwumas musiałem podłożyć tą cienką podkładkę od koła zamachowego automatu bo tarł o blok. Dopóki nie odpiąłem pozycjonera biegów od automatu ABS ESP się nie zapala. Jak będzie wyglądała jazda manualem na sterowniku od ARS ?? Kiedyś robiłem swap 2.5 na 1.9 i wszystkie graty miałem od dawcy automata, przekodowałem na manual dopiero jak sprzedawałem i jeździło się ok na kodowaniu automat. Swoją skrzynie ECF już sprzedałem.

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 17 paź 2017, 22:27

jezdzic bedzie auto normalnie, problem jest tylko z abs-esp

pomijajac sporo błedów w ECU....

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 19 paź 2017, 14:34

Dowiedzialem sie wiecej szczegolow od kuzyna i jego swapie w 4.2. Mowil, zeby pod zadnym pozorem nierobic n agratach z 2.5tdi, przełożenia są zbyt długie i auto dostanie muła na wysokich biegach. U niego ECU nadal siedzi w oryginale+mody, dziala ABS/ESP, natomiast brak odczytow z czujnika sprzegla. Skutkuje to tym, ze przy zmianie biegów auto czasem poszarpuje+ falowanie obrotów.

Gudzior robil gratu do sprzegła. Czorny swapa.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 24 paź 2017, 23:47

Swap prawie ukończony, wszystko poskręcane, biegi podłączone, sprzęgło odpowietrzone. Na liczniku pali się tylko awaria skrzyni, ale to najmniejszy problem. Brakuje mi tylko wału napędowego, czy ktoś może mi podać długość tego wału to pojeżdżę po złomach, wg. miary wychodzi 172-173cm. Musiałem kupić skrzynię która długo stała, na początku były tylko biegi 3456, 1, 2 i wstecznego wogóle nie szło wbić, dolałem oleju zacząłem majtać biegami i pojawił się wsteczny i 1, a dwójka wchodzi i wychodzi z bardzo dużym oporem, co to może być ?? W skrzyni są wkręcone takie śruby z kulką i sprężynką, może któraś stoi na dębowo.

[ Dodano: 2017-10-21, 21:13 ]
Mam już zamówiony wał, niebawem koniec pracy :) Nigdzie nie ma wału do 6 biegowego manuala, albo wszystkie wykupione na swapy, albo zezłomowane...

[ Dodano: 2017-10-24, 23:47 ]
Swap ukończony, wszystko działa, na liczniku poza awaria skrzyni nic się nie pali, ABS ESP działają bez zarzutu. Moc jest dużo bardziej odczuwalna niż w automacie:) i co najważniejsze wszystko lata na sterowniku od ARS... no i zmieściłem się w 2500zł nielicząc mojej pracy i straconych nerwów. Pozdrawiam i służe pomocą.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 paź 2017, 23:57

wypnij pin 31 z zielonej wtyki licznika ;)

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 26 paź 2017, 19:13

A nie zapali mi się przypadkiem ABS jak odłączę ten kabel ?? Walczę cały czas z ciężko wchodzącą i wychodzącą dwójka, nic nie zgrzyta dwójka jest, tak jakby cięgna wybieraka gdzieś ocierały. Zacząłem oglądać wybieraki i okazało się że z przed liftu jest trochę inny, bo pręt sztywny wybieraka mocowany jest z boku skrzyni przed liftem tak jak w skrzyni 5 biegowej, a po lifcie na górze skrzyni. Ja mam wybierak z przed liftu, niby wszystko pasowało, ale jest problem. Czy ktoś coś wie na ten temat ?? Mam nadzieję że to nie wina skrzyni:/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 26 paź 2017, 22:13

Rzeski_STG, A jak z dynamiką na wyższych biegach?? jest muł jak kolega volvo132, wspominał czy jest ok? jak z limiterem prędkości i jakiemasz obroty na 6 biedy około 100km/h?? ma ktoś s6 w manualu? Może porównamy ilość obrotów...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 paź 2017, 23:36

nic sie nie zapali , to sygnał wybieraka do licznika ze sterownika skrzyni , a zreszta rób jak uważasz

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 27 paź 2017, 20:54

na sterowniku z a6 ARS niepali sie abs ani wykrzyknik na fisie ?? jak to zrobiłes ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja