Swap 4.2 V8 ARS tip na manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
A sterownik od S6 bedzie pasował plug&play, czy czeka mnie kabelkologia i plucie błedami?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 22:22 przez Rzeski_STG, łącznie zmieniany 1 raz.
niepasuje p&p
kilkapinow trzeba przepiac, brakuje jednego przekaznika, poza tym w nowym sterowniku trzeba usunac immo, usunac sondy za katami, niewidzi czujnika temp pow dol i sporo innych.
ogolnie jak załzysz sam sterownik to niedziała 2 cyl, tryb awaryjny, nieda sie dodac gazu i wiele innych.
dla ogarnietego elektronika cały dzien roboty...
P.S. kupie skrzynie automat ECF jakby ktos miał
kilkapinow trzeba przepiac, brakuje jednego przekaznika, poza tym w nowym sterowniku trzeba usunac immo, usunac sondy za katami, niewidzi czujnika temp pow dol i sporo innych.
ogolnie jak załzysz sam sterownik to niedziała 2 cyl, tryb awaryjny, nieda sie dodac gazu i wiele innych.
dla ogarnietego elektronika cały dzien roboty...
P.S. kupie skrzynie automat ECF jakby ktos miał

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Dziś odpaliłem samochód na sprzęgle od S4 B6, przeróbek było troche, musiałem przełożyć wieniec rozrusznika z koła od automatu, sporo szlifowania bo nic nie pasowało. Pod dwumas musiałem podłożyć tą cienką podkładkę od koła zamachowego automatu bo tarł o blok. Dopóki nie odpiąłem pozycjonera biegów od automatu ABS ESP się nie zapala. Jak będzie wyglądała jazda manualem na sterowniku od ARS
Kiedyś robiłem swap 2.5 na 1.9 i wszystkie graty miałem od dawcy automata, przekodowałem na manual dopiero jak sprzedawałem i jeździło się ok na kodowaniu automat. Swoją skrzynie ECF już sprzedałem.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dowiedzialem sie wiecej szczegolow od kuzyna i jego swapie w 4.2. Mowil, zeby pod zadnym pozorem nierobic n agratach z 2.5tdi, przełożenia są zbyt długie i auto dostanie muła na wysokich biegach. U niego ECU nadal siedzi w oryginale+mody, dziala ABS/ESP, natomiast brak odczytow z czujnika sprzegla. Skutkuje to tym, ze przy zmianie biegów auto czasem poszarpuje+ falowanie obrotów.
Gudzior robil gratu do sprzegła. Czorny swapa.
Gudzior robil gratu do sprzegła. Czorny swapa.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Swap prawie ukończony, wszystko poskręcane, biegi podłączone, sprzęgło odpowietrzone. Na liczniku pali się tylko awaria skrzyni, ale to najmniejszy problem. Brakuje mi tylko wału napędowego, czy ktoś może mi podać długość tego wału to pojeżdżę po złomach, wg. miary wychodzi 172-173cm. Musiałem kupić skrzynię która długo stała, na początku były tylko biegi 3456, 1, 2 i wstecznego wogóle nie szło wbić, dolałem oleju zacząłem majtać biegami i pojawił się wsteczny i 1, a dwójka wchodzi i wychodzi z bardzo dużym oporem, co to może być
W skrzyni są wkręcone takie śruby z kulką i sprężynką, może któraś stoi na dębowo.
[ Dodano: 2017-10-21, 21:13 ]
Mam już zamówiony wał, niebawem koniec pracy
Nigdzie nie ma wału do 6 biegowego manuala, albo wszystkie wykupione na swapy, albo zezłomowane...
[ Dodano: 2017-10-24, 23:47 ]
Swap ukończony, wszystko działa, na liczniku poza awaria skrzyni nic się nie pali, ABS ESP działają bez zarzutu. Moc jest dużo bardziej odczuwalna niż w automacie:) i co najważniejsze wszystko lata na sterowniku od ARS... no i zmieściłem się w 2500zł nielicząc mojej pracy i straconych nerwów. Pozdrawiam i służe pomocą.

[ Dodano: 2017-10-21, 21:13 ]
Mam już zamówiony wał, niebawem koniec pracy

[ Dodano: 2017-10-24, 23:47 ]
Swap ukończony, wszystko działa, na liczniku poza awaria skrzyni nic się nie pali, ABS ESP działają bez zarzutu. Moc jest dużo bardziej odczuwalna niż w automacie:) i co najważniejsze wszystko lata na sterowniku od ARS... no i zmieściłem się w 2500zł nielicząc mojej pracy i straconych nerwów. Pozdrawiam i służe pomocą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
A nie zapali mi się przypadkiem ABS jak odłączę ten kabel
Walczę cały czas z ciężko wchodzącą i wychodzącą dwójka, nic nie zgrzyta dwójka jest, tak jakby cięgna wybieraka gdzieś ocierały. Zacząłem oglądać wybieraki i okazało się że z przed liftu jest trochę inny, bo pręt sztywny wybieraka mocowany jest z boku skrzyni przed liftem tak jak w skrzyni 5 biegowej, a po lifcie na górze skrzyni. Ja mam wybierak z przed liftu, niby wszystko pasowało, ale jest problem. Czy ktoś coś wie na ten temat
Mam nadzieję że to nie wina skrzyni:/


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.