Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 14 paź 2017, 10:32

kuebk pisze:Najpierw bym sie przyjrzal DPFowi, potem wtryskiwaczom.
Gdzie dokładnie w VCDS można sprawdzić stan DPFa?Nie mogę się doszukać info na forum...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 10:57

Wtryski są delikatnie lejące, ale nie ma jeszcze tragedii. Tak jak pisał kuebk sprawdź DPFa. Wrzuć pomiary z grupy 102 i 104 na zgaszonym i odpalonym silniku. Chodzi mi głównie czy czujnik różnicy ciśnienia działa prawidłowo oraz w jakim stanie jest filtr :).

nmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: nmarek » 14 paź 2017, 21:54

Na zgaszonym:

21:36:26 Group 102: Diesel Particle Filter (DPF)
899.0°C Temperature prior Precatalytic Converter
70.8°C Temperature
0 mbar Particle Filter Different. Pressure
0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure

21:36:26 Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
0.12 Particle Filter Oil Ash Volume
9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
9.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
230 km Mileage

I na biegu jałowym:

21:41:29 Group 102: Diesel Particle Filter (DPF)
899.0°C Temperature prior Precatalytic Converter
141.6°C Temperature
14 mbar Particle Filter Different. Pressure
0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure

21:41:29 Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
0.12 Particle Filter Oil Ash Volume
9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
34.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
230 km Mileage
Marek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 22:04

Masz uszkodzony czujnik temperatury spalin :(. W sterowniku silnika jest może błąd, który dotyczy tego czujnika? Według mnie, to jest przyczyna wyższego stanu oleju oraz dymienia.

[ Dodano: 2017-10-14, 22:04 ]
Należy go wymienić, a potem wypalić serwisowo filtr. Jeśli chcesz, to mogę podać numer części, ale potrzebuje VIN. Możesz przesłać mi go na PW :).

nmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: nmarek » 14 paź 2017, 22:10

a to jest ten czujnik na turbinie?
Bo mam tam jakieś podejrzanie wyglądający kabelek. tzn jakby obdarty z izolacji trochę.
Blędów w kompie nie wyrzuca.
Marek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 22:15

Tak to jest ten czujnik. Zobacz jaką pokazuje temperaturę na zgaszonym silniku - 899*C :shock: . Spróbuj ogarnąć ten przewód i zobacz czy temperatura spadnie. Po odpaleniu powinno być w granicach 150*C.

nmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: nmarek » 14 paź 2017, 22:20

Sprubuję jutro to zrobić. Jak naprawiałem turbinę to wyciągałem ten czujnik i kabelek wydawał mi się podejrzany, ale go założyłem z myślą że pewnie będzie OK :| Szkoda że go nie naprawiłem jak był na wierzchu. A to może dawać takie objawy uszkodzenie tego czujnika?
Marek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 22:28

Tak <okok> . Sterownik silnika chce wypalić DPF, więc rozpoczyna procedurę, ale musi ją po chwili przerwać, bo temperatura jest za wysoka. W czasie wypalania nie przekracza ona 700*C, a dostaje infomację, że jest już 900*C <uoee> . W czasie wypalania wtryskiwana jest większa dawka paliwa, która nie została do końca spalona, więc razem z olejem spływa do miski olejowej i dlatego przybywa Ci oleju. Sterownik po pewnym czasie znów chce wypalać i sytuacja powtarza się. W czasie każdego wypalania zaczyna dymić, a że wypala różnie, to dymienie nie występuje cały czas jak przy lejących wtryskach.

[ Dodano: 2017-10-14, 22:28 ]
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w dość prosty sposób :] .

nmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: nmarek » 14 paź 2017, 22:32

Dzięki. proste i logiczne to wszystko. Jutro ogarnę ten czujnik i zdam relację. A nie wiesz może jak mogę sprawdzić czas od ostatniej próby wypalenia? Mógłbym mniej więcej sprawdzić czy o to chodzi. Ostatni raz zadymił mi w piątek ok 16. :) przed weekendem,...
Marek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 22:45

Niestety, ale nie <uoee> .

[ Dodano: 2017-10-14, 22:45 ]
Według sterownika w grupie 104.4 ostatnie ukończone wypalanie miało miejsce 230 km temu. Trzeba brać pod uwagę, że jedno wypalanie jakimś cudem udało się wykonać, a kilkanaście innych już nie, czego skutki znasz.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 paź 2017, 20:00

mat1324,
A co oznacza brak odczytu z kanału 104-wycięty DPF...?

A tak w temacie wtryskiwaczy to nadszedł do mnie zestaw odnowionych.Z moimi przebiegami to i za 10 lat powinny być jak nowe... <rotfl> <rotfl>
Borykam się tylko z podjęciem decyzji, czy sam dam radę je wymienić czy jechać do warsztatu.Jest kilka Boschów w okolicy ale żadnemu nie jestem w stanie zaufać, że zrobią robotę porządnie i zakodują poprawnie wtryskiwacze.Znając życie koleś rozpakuje wszystkie wtryskiwacze, a nowe kody rzuci na jedną kupkę i zakoduje je na chybił trafił....

Kilka lat temu byłem na serwisie w Boschu i poprosiłem, by podłożyli coś na podnośnik, gdyż mam dokładkę progów ABT i jest cholernie nisko.Gość powiedział mi, bym się o to nie martwił.Za pięć minut wracam do poniesionego już auta a progi powgniatane.... :shock: :shock:
"Panie, już tak było" usłyszałem.....

Więc chyba sam wolę zmienić wtryski ;)

A swoją drogą to tak wyglądają, końcówka AH i jestem ciekaw jak się sprawią.Komplet &#8364;600 na ebay.de:


Obrazek

A tak swoją drogą to czy ktokolwiek z forum zakupił takie odnowione wtryski i chwalił/żalił na nie na jego łamach....?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 20:29

Masz brak odczytu z grupy 104, czy są tam same zera? Wymiana wtrysków nie jest trudna, ponieważ dostęp do nich jest łatwy. Problem może być tylko z wyjęciem starych. Reszta to pikuś :). Warto jednak mieć klucz dynamometryczny, aby dobrze je dokręcić. Podstawowy zestaw kluczy wystarczy oraz torx do odkręcenia śrub od zaślepek. Kodowanie jest proste, ponieważ wbijasz po kolei wartości do sterownika silnika w odpowiednich kanałach. Najlepiej na kartce napisać sobie przyporządkowanie: numer wtrysku i kod IMA, a potem tylko odpowiednio je zamontować. Na upartego nawet po zamontowaniu można odczytać te numery, ponieważ są u góry. W tym tygodniu też będę wyciągał wtryski, ale po to, aby zmienić im kompletne uszczelnienie, ponieważ któryś z prawej strony zaczął mocno cykać.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 paź 2017, 20:37

104 w polach nie pokazuje żadnej wartości...

Klucz dynamometryczny będzie, nie chcę niczego spieprzyć .
Obojętnie który wtryskiwacz gdzie obsadzę i później koduję.
Czy taka numeracja jest prawidłowa?

Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 20:47

Możliwe, że masz wycięty DPF.

Numeracja jest prawidłowa. Nie ma znaczenia gdzie trafi dany wtrysk. Jedynie trzeba wklepać kod do odpowiadającego mu wtrysku. Później w grupach 72-77 w sterowniku silnika powinny wskoczyć same zera w korektach.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 paź 2017, 20:50

mat1324 pisze:Możliwe, że masz wycięty DPF.
Czy mogę jeszcze jakoś sprawdzić czy mam DPF...?

Jak będziesz nad morzem to stawiam duży browar za pomoc w tylu kwestiach... <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja