Gdzie dokładnie w VCDS można sprawdzić stan DPFa?Nie mogę się doszukać info na forum...kuebk pisze:Najpierw bym sie przyjrzal DPFowi, potem wtryskiwaczom.
[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Na zgaszonym:
21:36:26 Group 102: Diesel Particle Filter (DPF)
899.0°C Temperature prior Precatalytic Converter
70.8°C Temperature
0 mbar Particle Filter Different. Pressure
0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure
21:36:26 Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
0.12 Particle Filter Oil Ash Volume
9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
9.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
230 km Mileage
I na biegu jałowym:
21:41:29 Group 102: Diesel Particle Filter (DPF)
899.0°C Temperature prior Precatalytic Converter
141.6°C Temperature
14 mbar Particle Filter Different. Pressure
0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure
21:41:29 Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
0.12 Particle Filter Oil Ash Volume
9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
34.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
230 km Mileage
21:36:26 Group 102: Diesel Particle Filter (DPF)
899.0°C Temperature prior Precatalytic Converter
70.8°C Temperature
0 mbar Particle Filter Different. Pressure
0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure
21:36:26 Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
0.12 Particle Filter Oil Ash Volume
9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
9.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
230 km Mileage
I na biegu jałowym:
21:41:29 Group 102: Diesel Particle Filter (DPF)
899.0°C Temperature prior Precatalytic Converter
141.6°C Temperature
14 mbar Particle Filter Different. Pressure
0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure
21:41:29 Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
0.12 Particle Filter Oil Ash Volume
9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
34.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
230 km Mileage
Marek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz uszkodzony czujnik temperatury spalin
. W sterowniku silnika jest może błąd, który dotyczy tego czujnika? Według mnie, to jest przyczyna wyższego stanu oleju oraz dymienia.
[ Dodano: 2017-10-14, 22:04 ]
Należy go wymienić, a potem wypalić serwisowo filtr. Jeśli chcesz, to mogę podać numer części, ale potrzebuje VIN. Możesz przesłać mi go na PW
.

[ Dodano: 2017-10-14, 22:04 ]
Należy go wymienić, a potem wypalić serwisowo filtr. Jeśli chcesz, to mogę podać numer części, ale potrzebuje VIN. Możesz przesłać mi go na PW

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak
. Sterownik silnika chce wypalić DPF, więc rozpoczyna procedurę, ale musi ją po chwili przerwać, bo temperatura jest za wysoka. W czasie wypalania nie przekracza ona 700*C, a dostaje infomację, że jest już 900*C
. W czasie wypalania wtryskiwana jest większa dawka paliwa, która nie została do końca spalona, więc razem z olejem spływa do miski olejowej i dlatego przybywa Ci oleju. Sterownik po pewnym czasie znów chce wypalać i sytuacja powtarza się. W czasie każdego wypalania zaczyna dymić, a że wypala różnie, to dymienie nie występuje cały czas jak przy lejących wtryskach.
[ Dodano: 2017-10-14, 22:28 ]
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w dość prosty sposób
.


[ Dodano: 2017-10-14, 22:28 ]
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w dość prosty sposób
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
mat1324,
A co oznacza brak odczytu z kanału 104-wycięty DPF...?
A tak w temacie wtryskiwaczy to nadszedł do mnie zestaw odnowionych.Z moimi przebiegami to i za 10 lat powinny być jak nowe...
Borykam się tylko z podjęciem decyzji, czy sam dam radę je wymienić czy jechać do warsztatu.Jest kilka Boschów w okolicy ale żadnemu nie jestem w stanie zaufać, że zrobią robotę porządnie i zakodują poprawnie wtryskiwacze.Znając życie koleś rozpakuje wszystkie wtryskiwacze, a nowe kody rzuci na jedną kupkę i zakoduje je na chybił trafił....
Kilka lat temu byłem na serwisie w Boschu i poprosiłem, by podłożyli coś na podnośnik, gdyż mam dokładkę progów ABT i jest cholernie nisko.Gość powiedział mi, bym się o to nie martwił.Za pięć minut wracam do poniesionego już auta a progi powgniatane.... :shock: :shock:
"Panie, już tak było" usłyszałem.....
Więc chyba sam wolę zmienić wtryski
A swoją drogą to tak wyglądają, końcówka AH i jestem ciekaw jak się sprawią.Komplet €600 na ebay.de:
![Obrazek]()
A tak swoją drogą to czy ktokolwiek z forum zakupił takie odnowione wtryski i chwalił/żalił na nie na jego łamach....?
A co oznacza brak odczytu z kanału 104-wycięty DPF...?
A tak w temacie wtryskiwaczy to nadszedł do mnie zestaw odnowionych.Z moimi przebiegami to i za 10 lat powinny być jak nowe...


Borykam się tylko z podjęciem decyzji, czy sam dam radę je wymienić czy jechać do warsztatu.Jest kilka Boschów w okolicy ale żadnemu nie jestem w stanie zaufać, że zrobią robotę porządnie i zakodują poprawnie wtryskiwacze.Znając życie koleś rozpakuje wszystkie wtryskiwacze, a nowe kody rzuci na jedną kupkę i zakoduje je na chybił trafił....
Kilka lat temu byłem na serwisie w Boschu i poprosiłem, by podłożyli coś na podnośnik, gdyż mam dokładkę progów ABT i jest cholernie nisko.Gość powiedział mi, bym się o to nie martwił.Za pięć minut wracam do poniesionego już auta a progi powgniatane.... :shock: :shock:
"Panie, już tak było" usłyszałem.....
Więc chyba sam wolę zmienić wtryski

A swoją drogą to tak wyglądają, końcówka AH i jestem ciekaw jak się sprawią.Komplet €600 na ebay.de:
A tak swoją drogą to czy ktokolwiek z forum zakupił takie odnowione wtryski i chwalił/żalił na nie na jego łamach....?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz brak odczytu z grupy 104, czy są tam same zera? Wymiana wtrysków nie jest trudna, ponieważ dostęp do nich jest łatwy. Problem może być tylko z wyjęciem starych. Reszta to pikuś
. Warto jednak mieć klucz dynamometryczny, aby dobrze je dokręcić. Podstawowy zestaw kluczy wystarczy oraz torx do odkręcenia śrub od zaślepek. Kodowanie jest proste, ponieważ wbijasz po kolei wartości do sterownika silnika w odpowiednich kanałach. Najlepiej na kartce napisać sobie przyporządkowanie: numer wtrysku i kod IMA, a potem tylko odpowiednio je zamontować. Na upartego nawet po zamontowaniu można odczytać te numery, ponieważ są u góry. W tym tygodniu też będę wyciągał wtryski, ale po to, aby zmienić im kompletne uszczelnienie, ponieważ któryś z prawej strony zaczął mocno cykać.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie