uklad chlodzenia skrzyni biegow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
uklad chlodzenia skrzyni biegow
witam, mam problem z chlodzeniem oleju w skrzyni biegow, podczas szybszej jazdy olej gotuje sie i jest wyrzucany przez odpowietrznik, czy ma ktos schemat ukladu chlodzenia skrzyni silnik 3.0 tdi 204km skrzynia multitronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możliwe, że zatkany jest filtr oleju, z którego wychodzą dwie rurki do chłodnicy oleju, która jest chłodzona/ogrzewana przez płyn chłodzący silnik. Można sprawdzić te dwie rzeczy oraz rurki olejowe. Warto też wymienić olej na oryginalny (zalecany), ponieważ obecny jest przegrzany i pewnie go brakuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Niestety, ale nie dostałem na PW żadnej wiadomości
. Mam instrukcje napraw oraz numery części do prawie każdego auta z grupy VAG
. Jeśli masz silnik 3.0 TDI CLAB, to będziesz miał skrzynię multitronic o oznaczeniu NDQ lub NKP.
Wstępnie mogę przesłać taki schemat:
Przewód numer 1 to zasilanie, a numer 2 to powrót. Jakie numery potrzebujesz?


Wstępnie mogę przesłać taki schemat:
Przewód numer 1 to zasilanie, a numer 2 to powrót. Jakie numery potrzebujesz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz skrzynię multitronic, w której należy zmieniać olej co 60 tysięcy km. Jeśli olej był zmieniany niedawno, to możesz tylko uzupełnić ubytek. Przy wymianie chłodnicy trochę oleju wyleci, ale nie dużo. Sama chłodnica mieści prawie 2 litrów i ma numer 4G0 317 021 M (wycofano 01/06/2014) » 4G0 317 021 AG i w ASO kosztuje ok. 1150 zł.
Jeśli chodzi o zawór, to teoretycznie nie powinieneś mieć takiego zamontowanego, ponieważ nie był on stosowany w A6. W C7 był używany już jego następca, czyli 4H0 121 671 D. Jeśli z niego cieknie, to możliwe, że jest uszkodzony. Reguluje on przepływ płynu chłodzącego przez chłodnicę oleju. Wygląda, że to właśnie on jest przyczyną przegrzewania się oleju w skrzyni, ponieważ jest cały czas zamknięty albo niewystarczająco się otwiera. W ASO kosztuje ok. 465 zł
. Nie masz czasami błędu związanego z zaworem N509
.
[ Dodano: 2017-10-06, 22:11 ]
W razie czego na allegro jest pełno używek tego zaworu, ponieważ stosowany jest w grupie VAG prawie w każdym modelu do sterowania przepływem płynu w układzie chłodzenia silnika, skrzyni czy webasta.
W sumie nie wpadło mi do głowy, że problem nie leży w przepływie oleju, tylko właśnie płynu chłodzącego
.
Jeśli chodzi o zawór, to teoretycznie nie powinieneś mieć takiego zamontowanego, ponieważ nie był on stosowany w A6. W C7 był używany już jego następca, czyli 4H0 121 671 D. Jeśli z niego cieknie, to możliwe, że jest uszkodzony. Reguluje on przepływ płynu chłodzącego przez chłodnicę oleju. Wygląda, że to właśnie on jest przyczyną przegrzewania się oleju w skrzyni, ponieważ jest cały czas zamknięty albo niewystarczająco się otwiera. W ASO kosztuje ok. 465 zł


[ Dodano: 2017-10-06, 22:11 ]
W razie czego na allegro jest pełno używek tego zaworu, ponieważ stosowany jest w grupie VAG prawie w każdym modelu do sterowania przepływem płynu w układzie chłodzenia silnika, skrzyni czy webasta.
W sumie nie wpadło mi do głowy, że problem nie leży w przepływie oleju, tylko właśnie płynu chłodzącego

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
olej wymieniam tak jak byc powinno, ostatnio 180 kkm teraz wymieniem przy ok 230kkm, po ostatniej wymianie zaczelo pluc olejem przy duzej predkosci, zawor 4H0 121 671B mam na 100%, nasuwa mi sie jeszcze jedna mysl, czy jesli olej w skrzyni osiaga max temperature to czy nie powinno to byc sygnalizowane jakims komunikatem na desce rozdzieczej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
bylem dzisiaj wymyc podwozie, o dziwo skrzynia sucha, nigdzie nie widac oleju tylko oslony totalnie zalane az przeciekaly najbardziej z prawej strony, minimalne saczenie zauwazylem wlasnie po prawej stronie z pod dekielka, wyglda jak radiator prostokatny ok 10cm na 15cm przykrecany 4 imbusami, jednak nie wydaje mi sie zeby tam az tak lalo, przeskanowalem tez vcds-em i raczej tez nic nie znalazlem chociaz moze sie nie znam:
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010
28-HVAC, Rear -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010
czy ten dekielek o ktorym pisalem to jest dyferencjal?
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010
28-HVAC, Rear -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010
czy ten dekielek o ktorym pisalem to jest dyferencjal?