Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi a6c6 3.0tdi quattro tiptronic problem z autem !

Silniki wysokoprężne
PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 02 paź 2017, 21:52

Ok dziś podpiolem auto pod komputer z programem delphi i wyskoczyły mi błędy nastepujace:
1-zawór sterujący długością kolektora dolotowego (blok 2) nie osiagnieto stalego limitu
-nieciagly
2-lewy elektrozawory poduszki zawieszenia silnika ; przerwa w obwodzie
-stały
3-uszkodzenie w układzie wentylatora 2
-nieciagly
4-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
-stały
5-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
Nieciagly
6-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
Staly
7-napięcie zasilające poniżej dolnego dopuszczalnego progu regulacji
- nieciagly
Numery tych błędów to : p1900 p1063 p1018 p 1573 00

auto odpalilo dziś na plaka przejechaliśmy nim około 20km od początku auto nie miało pełnej mocy gdy silnik się zagrzał zaczęło się lekkie szarpanie auta i falowanie tych obrotów zatrzymalismy sie autem w miejscu i postało z 5min i zdechło zaznaczę że wskazówka od temperatury wyszła delikatnie poza 90 stopni potem dalsze próby na plaka nic nie daly auto zapalalo na chwile samoczynnie wskakiwaloo na obroty i gasło zacholowalem znów auto pod dom
Kolega który nie jest mechanikiem stwierdził, że może to być zawór ciśnienia paliwa , przebierak i w skrzyni biegów jakiś reduktor

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 paź 2017, 22:05

Przegrzanie może być skutkiem uszkodzonego wentylatora, więc jest to do zrobienia. Gaśnięcie spowodowane jest za niskim ciśnieniem paliwa. Do sprawdzenia: pompa w baku, filtr paliwa, czujniki i zawory ciśnienia paliwa, pompa wysokiego ciśnienia.
Na Twoim miejscu zalałbym auto do pełna, bo to już może rozwiązać problem.

PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 02 paź 2017, 22:34

Jak jutro rano znów odpali na plaka to zaatankuje go do pełna , a jak nie da rady to moge np 20litrow wlac da to cos czy nie ma sensu ? W pierwszej kolejnosci to chyba trzeba bd wymienic ten zawor cisnienia paliwa tak ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 paź 2017, 22:58

Musisz mieć przynajmniej połowę baku. Im więcej tym lepiej.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 03 paź 2017, 11:45

no troche tego jest.
blad wentylatora to wlasciwie sterownik. koszt to min 800zl jak sam bedziesz robil (zderzak sciagnac reszta w pozycje serwisowa).

PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 03 paź 2017, 12:10

Witam zalalem ponad połowę baku auto odpaliłem na plaka i teraz już odpala normalnie. Auto pracowało ponad 20minut i wszystko ok , przejechałem się kawałek autem i ma spowrotem moc lecz nie sprawdzałem czy nadal nim szarpie i czy obroty faluja bo mam dość holowania. Co zauważyłem w kabinie czuć dziwny zapach jakby spalenizny i wgl nie pracuje wentylator, ;) a temperatura jest ponad 90stopni . Zauważyłem też mały wyciek prawdopodobnie "paliwa spod silnika od strony kierowcy . I będę musiał jeszcze raz podpiąć pod komputer bo święci się czek silnika

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 paź 2017, 12:15

W takim razie masz do sprawdzenia pompę w baku i możliwe, że na tym się skończy w kwestii odpalania. Musisz zaprowadzić auto do elektryka i niech ogarnie wentylator. Oczywiście możesz sam :). Wyciek należy odnaleźć i usunąć. Pod komputer można podłączyć i zobaczyć jakie błędy można usunąć.

PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 03 paź 2017, 13:20

Jechałem teraz autem znowu czuć szarpanie jak się jedzie co to może być?? Zatankowalem auto do pelna

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 paź 2017, 13:48

Czuć szarpanie z winy braku ciśnienia paliwa, czy drgania pochodzące od np. uszkodzonego przegubu wewnętrznego?

PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 03 paź 2017, 13:51

Mi się raczej wydaje że to szarpanie jest takie jakby od paliwa

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 paź 2017, 14:03

Zrób logi grupy 20 w sterowniku silnika. Będzie tam podane rzeczywiste i oczekiwane ciśnienie paliwa. Zobaczymy czy rzeczywiście winny jest brak paliwa.

PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 20 paź 2017, 16:59

Ciśnienie jest dobre 260-250 kolega stwierdził że to szarpanie może być spowodowane tym , że egr jest za....any syfem. Ogolnie jest stwierdzone ze musze zrobic czyszczenie przelewu baku , czyszczenie egr i wymiana wiatraka glownego zobaczymy czy dolegliwosci ustapia jak to zrobie

[ Dodano: 2017-10-20, 16:59 ]
Panowie ponawiam.
Sprawdziłem wtryski każdy ma po 0.5 , pompa paliwowa działa i przelewa paliwo , zawór ciśnienia paliwa przeczyssczony , egr odlaczony i skasowany, układ paliwowy sprawdzony i podobno wszystko jest ok, a problem nie ustąpił. Na komputerze pokazuje błąd regulator ciśnienia paliwa auto podczas jazdy przy normalnym przyspieszeniu poszarpuje tak jakby go dlawilo i jak puszczam gaz to obroty faluja znowu jak wcisne gaz w podłogę to nie ma szarpania.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-20, 17:43 ]
PrzemekTOP, uważaj na słowa, wulgaryzmy są niedozwolone! patrz regulamin forum
Ostatnio zmieniony 20 paź 2017, 17:40 przez PrzemekTOP, łącznie zmieniany 1 raz.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 23 paź 2017, 13:31

Nie odzywałeś się dawno to już pewnie wszyscy myśleli, że auto zrobiłeś Przemek:)

Generalnie, żeby silnik chodził to musi mieć dwie rzeczy:
- paliwo
- powietrze

Skoro jesteś pewny, że paliwo jest i w prawidłowym ciśnieniu to zostaje to drugie. W jednym poście piszesz, że ciśnienie paliwa ok a później piszesz, że masz błąd regulator ciśnienia paliwa. To w końcu jak?:) Możesz mieć uwalony zawór regulujący na listwie wtryskowej albo sama pompa wysokiego cisnienia może nie podaje. Szkoda, że nie chcesz się podzielić jakimiś logami z grup które przedstawiły by mniej więcej stan jak auto chodzi. Przykład grupy 3,4,8,11,102,104.

Jeśli auto ma paliwo i powietrze i nie chodzi, to problem jest powazniejszy, ale to raczej nie ten przypadek. Testów to można robić wiele w aucie. DPF chyba nie masz bo w 2005 roku chyba jeszcze nie montowali. Jak byś chciał testować powietrze to odłącz sobie rury dolotowe do kolektorów i zobacz jak chodzi na wolnych. Można nawet przejechać się kawałek (będzie słaby bo brak doładowania, ale zobaczysz czy szarpie czy nie). Nie kopci ci na czarno czy coś?

Ja bym kontynuował wątek paliwa do końca i później powietrze.

PrzemekTOP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
Lokalizacja: Opatów

Post autor: PrzemekTOP » 24 paź 2017, 09:38

Cześć postaram się jak najszybciej zrobić te logi i je tutaj dodac , auto stoi już u drugiego mechanika. Pierwszy stwierdził, że szarpanie to wina wtryskow,a falowanie obrotów wina egr za odlaczenie egr zapłaciłem 350zl a obroty faluja nadal, zabrałem auto bo nie wydawało mi sie żeby to były wtryski i zaprowadziłem do drugiego który przejzal auto i stwierdził że wtryski są w bardzo dobrym stanie , że układ paliwowy jest szczelny , sprawdzał pompę paliwa na krótko i mówi że przelewa paliwo czyscil mi też ten zawór regulacji paliwa i nic to nie dało jutro ma mieć takie auto i weźmie zawór cisnienia paliwa i przepływke na podmianke a dzisiaj mial sprawdzic bak i sitko stwierdzil , ze jak to nie pomoze to on juz nie wie. Niechce tak jezdzic po mechanikach i kazdemu placic za nic. Co do dpf to wydaje mi sie ze go mam to jest modelowo 2006r , nic nie kopci . Btw Czy to normalne , że powoli tykajac po mieście to auto bd paliło 15litrow? Bez żadnego gwałtownego przyspieszania i bez stania w korkach.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 24 paź 2017, 20:45

Panie Przemek ty musisz znaleźć mechanika, a nie jeździć do wymieniaczy/usuwaczy. Niestety mechaników tego typu w naszym kraju coraz więcej a prawdziwych coraz mniej. Sam znam kilku co wolało kabla ciągac lub rurki kłaść niż remontować silniki, bo nikt za to godziwe nie chciał płacić, zawsze za drogo i klient nie zadowolony.

To falowanie obrotów masz tylko podczas jazdy czy na postoju też? Może konwerter albo tip nawala jeśli falują podczas jazdy tylko. Generalnie opcji co się stało jest mnóstwo, sorki za powtarzanie się. Logi powiedzą coś więcej. Po co ty ten biedny egr wywalileś, teraz pewnie klekocze ci na wolnych jak stary diesel.

PS. I co nie szło się dogadać że sprzedającym?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja