Audi a6c6 3.0tdi quattro tiptronic problem z autem !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
Ok dziś podpiolem auto pod komputer z programem delphi i wyskoczyły mi błędy nastepujace:
1-zawór sterujący długością kolektora dolotowego (blok 2) nie osiagnieto stalego limitu
-nieciagly
2-lewy elektrozawory poduszki zawieszenia silnika ; przerwa w obwodzie
-stały
3-uszkodzenie w układzie wentylatora 2
-nieciagly
4-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
-stały
5-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
Nieciagly
6-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
Staly
7-napięcie zasilające poniżej dolnego dopuszczalnego progu regulacji
- nieciagly
Numery tych błędów to : p1900 p1063 p1018 p 1573 00
auto odpalilo dziś na plaka przejechaliśmy nim około 20km od początku auto nie miało pełnej mocy gdy silnik się zagrzał zaczęło się lekkie szarpanie auta i falowanie tych obrotów zatrzymalismy sie autem w miejscu i postało z 5min i zdechło zaznaczę że wskazówka od temperatury wyszła delikatnie poza 90 stopni potem dalsze próby na plaka nic nie daly auto zapalalo na chwile samoczynnie wskakiwaloo na obroty i gasło zacholowalem znów auto pod dom
Kolega który nie jest mechanikiem stwierdził, że może to być zawór ciśnienia paliwa , przebierak i w skrzyni biegów jakiś reduktor
1-zawór sterujący długością kolektora dolotowego (blok 2) nie osiagnieto stalego limitu
-nieciagly
2-lewy elektrozawory poduszki zawieszenia silnika ; przerwa w obwodzie
-stały
3-uszkodzenie w układzie wentylatora 2
-nieciagly
4-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
-stały
5-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
Nieciagly
6-regulator ciśnienia paliwa : poniżej limitu
Staly
7-napięcie zasilające poniżej dolnego dopuszczalnego progu regulacji
- nieciagly
Numery tych błędów to : p1900 p1063 p1018 p 1573 00
auto odpalilo dziś na plaka przejechaliśmy nim około 20km od początku auto nie miało pełnej mocy gdy silnik się zagrzał zaczęło się lekkie szarpanie auta i falowanie tych obrotów zatrzymalismy sie autem w miejscu i postało z 5min i zdechło zaznaczę że wskazówka od temperatury wyszła delikatnie poza 90 stopni potem dalsze próby na plaka nic nie daly auto zapalalo na chwile samoczynnie wskakiwaloo na obroty i gasło zacholowalem znów auto pod dom
Kolega który nie jest mechanikiem stwierdził, że może to być zawór ciśnienia paliwa , przebierak i w skrzyni biegów jakiś reduktor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przegrzanie może być skutkiem uszkodzonego wentylatora, więc jest to do zrobienia. Gaśnięcie spowodowane jest za niskim ciśnieniem paliwa. Do sprawdzenia: pompa w baku, filtr paliwa, czujniki i zawory ciśnienia paliwa, pompa wysokiego ciśnienia.
Na Twoim miejscu zalałbym auto do pełna, bo to już może rozwiązać problem.
Na Twoim miejscu zalałbym auto do pełna, bo to już może rozwiązać problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
Witam zalalem ponad połowę baku auto odpaliłem na plaka i teraz już odpala normalnie. Auto pracowało ponad 20minut i wszystko ok , przejechałem się kawałek autem i ma spowrotem moc lecz nie sprawdzałem czy nadal nim szarpie i czy obroty faluja bo mam dość holowania. Co zauważyłem w kabinie czuć dziwny zapach jakby spalenizny i wgl nie pracuje wentylator,
a temperatura jest ponad 90stopni . Zauważyłem też mały wyciek prawdopodobnie "paliwa spod silnika od strony kierowcy . I będę musiał jeszcze raz podpiąć pod komputer bo święci się czek silnika

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
Ciśnienie jest dobre 260-250 kolega stwierdził że to szarpanie może być spowodowane tym , że egr jest za....any syfem. Ogolnie jest stwierdzone ze musze zrobic czyszczenie przelewu baku , czyszczenie egr i wymiana wiatraka glownego zobaczymy czy dolegliwosci ustapia jak to zrobie
[ Dodano: 2017-10-20, 16:59 ]
Panowie ponawiam.
Sprawdziłem wtryski każdy ma po 0.5 , pompa paliwowa działa i przelewa paliwo , zawór ciśnienia paliwa przeczyssczony , egr odlaczony i skasowany, układ paliwowy sprawdzony i podobno wszystko jest ok, a problem nie ustąpił. Na komputerze pokazuje błąd regulator ciśnienia paliwa auto podczas jazdy przy normalnym przyspieszeniu poszarpuje tak jakby go dlawilo i jak puszczam gaz to obroty faluja znowu jak wcisne gaz w podłogę to nie ma szarpania.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-20, 17:43 ]
PrzemekTOP, uważaj na słowa, wulgaryzmy są niedozwolone! patrz regulamin forum
[ Dodano: 2017-10-20, 16:59 ]
Panowie ponawiam.
Sprawdziłem wtryski każdy ma po 0.5 , pompa paliwowa działa i przelewa paliwo , zawór ciśnienia paliwa przeczyssczony , egr odlaczony i skasowany, układ paliwowy sprawdzony i podobno wszystko jest ok, a problem nie ustąpił. Na komputerze pokazuje błąd regulator ciśnienia paliwa auto podczas jazdy przy normalnym przyspieszeniu poszarpuje tak jakby go dlawilo i jak puszczam gaz to obroty faluja znowu jak wcisne gaz w podłogę to nie ma szarpania.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-20, 17:43 ]
PrzemekTOP, uważaj na słowa, wulgaryzmy są niedozwolone! patrz regulamin forum
Ostatnio zmieniony 20 paź 2017, 17:40 przez PrzemekTOP, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Nie odzywałeś się dawno to już pewnie wszyscy myśleli, że auto zrobiłeś Przemek:)
Generalnie, żeby silnik chodził to musi mieć dwie rzeczy:
- paliwo
- powietrze
Skoro jesteś pewny, że paliwo jest i w prawidłowym ciśnieniu to zostaje to drugie. W jednym poście piszesz, że ciśnienie paliwa ok a później piszesz, że masz błąd regulator ciśnienia paliwa. To w końcu jak?:) Możesz mieć uwalony zawór regulujący na listwie wtryskowej albo sama pompa wysokiego cisnienia może nie podaje. Szkoda, że nie chcesz się podzielić jakimiś logami z grup które przedstawiły by mniej więcej stan jak auto chodzi. Przykład grupy 3,4,8,11,102,104.
Jeśli auto ma paliwo i powietrze i nie chodzi, to problem jest powazniejszy, ale to raczej nie ten przypadek. Testów to można robić wiele w aucie. DPF chyba nie masz bo w 2005 roku chyba jeszcze nie montowali. Jak byś chciał testować powietrze to odłącz sobie rury dolotowe do kolektorów i zobacz jak chodzi na wolnych. Można nawet przejechać się kawałek (będzie słaby bo brak doładowania, ale zobaczysz czy szarpie czy nie). Nie kopci ci na czarno czy coś?
Ja bym kontynuował wątek paliwa do końca i później powietrze.
Generalnie, żeby silnik chodził to musi mieć dwie rzeczy:
- paliwo
- powietrze
Skoro jesteś pewny, że paliwo jest i w prawidłowym ciśnieniu to zostaje to drugie. W jednym poście piszesz, że ciśnienie paliwa ok a później piszesz, że masz błąd regulator ciśnienia paliwa. To w końcu jak?:) Możesz mieć uwalony zawór regulujący na listwie wtryskowej albo sama pompa wysokiego cisnienia może nie podaje. Szkoda, że nie chcesz się podzielić jakimiś logami z grup które przedstawiły by mniej więcej stan jak auto chodzi. Przykład grupy 3,4,8,11,102,104.
Jeśli auto ma paliwo i powietrze i nie chodzi, to problem jest powazniejszy, ale to raczej nie ten przypadek. Testów to można robić wiele w aucie. DPF chyba nie masz bo w 2005 roku chyba jeszcze nie montowali. Jak byś chciał testować powietrze to odłącz sobie rury dolotowe do kolektorów i zobacz jak chodzi na wolnych. Można nawet przejechać się kawałek (będzie słaby bo brak doładowania, ale zobaczysz czy szarpie czy nie). Nie kopci ci na czarno czy coś?
Ja bym kontynuował wątek paliwa do końca i później powietrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 paź 2017, 01:51
- Lokalizacja: Opatów
Cześć postaram się jak najszybciej zrobić te logi i je tutaj dodac , auto stoi już u drugiego mechanika. Pierwszy stwierdził, że szarpanie to wina wtryskow,a falowanie obrotów wina egr za odlaczenie egr zapłaciłem 350zl a obroty faluja nadal, zabrałem auto bo nie wydawało mi sie żeby to były wtryski i zaprowadziłem do drugiego który przejzal auto i stwierdził że wtryski są w bardzo dobrym stanie , że układ paliwowy jest szczelny , sprawdzał pompę paliwa na krótko i mówi że przelewa paliwo czyscil mi też ten zawór regulacji paliwa i nic to nie dało jutro ma mieć takie auto i weźmie zawór cisnienia paliwa i przepływke na podmianke a dzisiaj mial sprawdzic bak i sitko stwierdzil , ze jak to nie pomoze to on juz nie wie. Niechce tak jezdzic po mechanikach i kazdemu placic za nic. Co do dpf to wydaje mi sie ze go mam to jest modelowo 2006r , nic nie kopci . Btw Czy to normalne , że powoli tykajac po mieście to auto bd paliło 15litrow? Bez żadnego gwałtownego przyspieszania i bez stania w korkach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Panie Przemek ty musisz znaleźć mechanika, a nie jeździć do wymieniaczy/usuwaczy. Niestety mechaników tego typu w naszym kraju coraz więcej a prawdziwych coraz mniej. Sam znam kilku co wolało kabla ciągac lub rurki kłaść niż remontować silniki, bo nikt za to godziwe nie chciał płacić, zawsze za drogo i klient nie zadowolony.
To falowanie obrotów masz tylko podczas jazdy czy na postoju też? Może konwerter albo tip nawala jeśli falują podczas jazdy tylko. Generalnie opcji co się stało jest mnóstwo, sorki za powtarzanie się. Logi powiedzą coś więcej. Po co ty ten biedny egr wywalileś, teraz pewnie klekocze ci na wolnych jak stary diesel.
PS. I co nie szło się dogadać że sprzedającym?
To falowanie obrotów masz tylko podczas jazdy czy na postoju też? Może konwerter albo tip nawala jeśli falują podczas jazdy tylko. Generalnie opcji co się stało jest mnóstwo, sorki za powtarzanie się. Logi powiedzą coś więcej. Po co ty ten biedny egr wywalileś, teraz pewnie klekocze ci na wolnych jak stary diesel.
PS. I co nie szło się dogadać że sprzedającym?