[ AFB 2.5 150 KM] Nie odpala
[ AFB 2.5 150 KM] Nie odpala
Witam. Od paru dni nie mogę odpalić mojego audi. Stało się to nagle. Dodam że około 3 lat do tyłu pompa była w regeneracji. Teraz odpala tylko na plaka przy czym strasznie kopci i jadąc nie ma wcale mocy dochodzi może do 2000 obrotów. Układ paliwowy odpowietrzony, silnik bez błędów. Jedyny błąd to 771. Już nie wiem co sprawdzić. Chyba trzeba będzie znowu oddać pompę do regeneracji. Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
osoba111, diagnoza nie polega tylko na sprawdzeniu błędów bo to tylko połowa sukcesu.
Tu trzeba by logi zrobić i zapodać, może ktoś z kolegów kumatych w dislach coś zobaczy.
Tu trzeba by logi zrobić i zapodać, może ktoś z kolegów kumatych w dislach coś zobaczy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
potwierdzam, logi logi i jeszcze raz logi bo bez nich nie ruszymy z miejsca, spróbuj nagrzać samochód jeśli się da i zrób chociaż Statyczne i B/S bo zrobienie dynamicznego raczej mija się z celem jeśli samochód kręci ci się jedynie do 2 tys/min, chociaż możesz spróbować, zawsze to będzie więcej informacji jak się zachowuje silnik, błąd masz dotyczący czujnika poziomu paliwa, nie powodowałby problemów z rozruchem.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
w wyszukiwarce google wpisujesz hasło jak vagować swoje auto i tam będzie instrukcja jakie bloki pomiarowe zalogować dla 2.5 tdi v6 , BS to Basic Settings-04 pamiętaj żeby każdą grupę logować pojedynczo, nie po 2 lub 3 na raz bo są błędy.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
[ AFB 2.5 150 KM] Prośba o ocenę logów.
Witam poniżej przesyłam logi statyczne z mojego auta. Proszę o ocenę. Samochód odpala tylko na plaku i nie ma wcale mocy, dynamicznych nie zrobię, ponieważ kręci się tylko do 2000 obrotów.
http://vaglog.com/log-000_F38IOm.html
http://vaglog.com/log-001_98163s.html
http://vaglog.com/log-003_aOxyfh1.html
http://vaglog.com/log-004_cDox8.html
http://vaglog.com/log-007_S7X7q0.html
http://vaglog.com/log-013_5UL9lZ.html
http://vaglog.com/log-014_xz6O33.html
http://vaglog.com/log-018_EO2jo9Z.html
Poniżej logi BS tylko nie wiem czy dobrze zrobione:
http://vaglog.com/log-000_pw33CrT.html
http://vaglog.com/log-003_0MARm.html
http://vaglog.com/log-004_t7XO26.html
http://vaglog.com/log-011_sYkfP8.html
http://vaglog.com/log-000_F38IOm.html
http://vaglog.com/log-001_98163s.html
http://vaglog.com/log-003_aOxyfh1.html
http://vaglog.com/log-004_cDox8.html
http://vaglog.com/log-007_S7X7q0.html
http://vaglog.com/log-013_5UL9lZ.html
http://vaglog.com/log-014_xz6O33.html
http://vaglog.com/log-018_EO2jo9Z.html
Poniżej logi BS tylko nie wiem czy dobrze zrobione:
http://vaglog.com/log-000_pw33CrT.html
http://vaglog.com/log-003_0MARm.html
http://vaglog.com/log-004_t7XO26.html
http://vaglog.com/log-011_sYkfP8.html
no w sumie tak się powinno robić, ale mogłeś i tutaj nik by się nie pogniewał, zresztą każdy dodaje w temacie gdzie oczekuje pomocy, mniejsza z tym, kąt wtrysku na 100% do regulacji trzeba go przyśpieszyć, bo masz za późny, dodatkowo nie masz podciśnienia, albo masz pęknięte wężyki podciśnieniowe, albo ci pompa podciśnienia padła, bo w BS ani egr nie reaguje, ani turbina czyli zawór N75 i N18 nie pracują prawidłowo, więc myślę że jest problem z podciśnieniem, ustaw poprawny kąt wtrysku, i szukaj nieszczelności.
W pompie bym niczego jeszcze nie szukał bo i dawka dobra i czas dobry, ale to się może zmienić więc najpierw ustaw kąt wtrysku i ustaw go jak najbliżej 1 ATDC LATE, w wyszukiwarce oczywiście będzie instrukcja jak to zrobić pod hasłem regulacja kąta wtrysku 2.5 tdi, działaj, potem jak zrobisz podrzuć logi jeszcze raz B/S 003,004,011 Statyczny 001,013 i 014
W pompie bym niczego jeszcze nie szukał bo i dawka dobra i czas dobry, ale to się może zmienić więc najpierw ustaw kąt wtrysku i ustaw go jak najbliżej 1 ATDC LATE, w wyszukiwarce oczywiście będzie instrukcja jak to zrobić pod hasłem regulacja kąta wtrysku 2.5 tdi, działaj, potem jak zrobisz podrzuć logi jeszcze raz B/S 003,004,011 Statyczny 001,013 i 014
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Witam z pod ciśnieniem to moja wina zsunął się wezyk z trojnika zrobię jutro jeszcze raz logi. Ale dziękuje bardzo za odpowiedz
[ Dodano: 2017-10-01, 17:41 ]
Po ustawieniu kątu wtrysku odpala, lecz wyskoczyły 2 błędy i nie moge ich skasować więc nie wiem czy robienie logów ma sens.
To błędy:
Control Module Part Number: 4B0 907 401 C 2
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G010SG D62
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Logi BS:
http://vaglog.com/log-003_6q6NTG.html
http://vaglog.com/log-004_Z5b77.html
http://vaglog.com/log-011_mPcd240.html
Statyczne:
http://vaglog.com/log-001_B51QjL.html
http://vaglog.com/log-013_NZuL19M.html
http://vaglog.com/log-014_4hC2e2.html
Tak samo jak wcześniej kręci tylko do 2100 obrotów, podciśnienie już zrobione. Aha i jeszcze jedno coś zaczęło stukać w silniku i to dość mocno.
[ Dodano: 2017-10-01, 17:41 ]
Po ustawieniu kątu wtrysku odpala, lecz wyskoczyły 2 błędy i nie moge ich skasować więc nie wiem czy robienie logów ma sens.
To błędy:
Control Module Part Number: 4B0 907 401 C 2
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G010SG D62
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Logi BS:
http://vaglog.com/log-003_6q6NTG.html
http://vaglog.com/log-004_Z5b77.html
http://vaglog.com/log-011_mPcd240.html
Statyczne:
http://vaglog.com/log-001_B51QjL.html
http://vaglog.com/log-013_NZuL19M.html
http://vaglog.com/log-014_4hC2e2.html
Tak samo jak wcześniej kręci tylko do 2100 obrotów, podciśnienie już zrobione. Aha i jeszcze jedno coś zaczęło stukać w silniku i to dość mocno.
kąt popraw bo źle jest ustawiony,rozgrzewasz silnik, wchodzisz w BS grupa 004, samochód zwiększy obroty, i będzie ci się zmieniać wartość w 2 kolumnie jak wskoczy na LATE to w trzeciej kolumnie ma ci się wyświetlać wartość 1 ATDC, wtedy będzie dobrze ustawiony.
masz link żeby mieć podgląd jak to ma wyglądać http://images23.fotosik.pl/122/a8c00a8d5c127642.gif tylko zamiast wartości 1.6 ustaw jak najbliżej 1 czyli 1 jest idealnie, może być 1.2 lub 0,8
masz link żeby mieć podgląd jak to ma wyglądać http://images23.fotosik.pl/122/a8c00a8d5c127642.gif tylko zamiast wartości 1.6 ustaw jak najbliżej 1 czyli 1 jest idealnie, może być 1.2 lub 0,8
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
więc żeby ci łatwiej odpalał zwiększ wydatek paliwowy pompy przy rozruchu, jak to zrobić masz w tym temacie -afb-25-150-km-problem-z-odpaleniem-na- ... t90168.htm
i ustaw ten kąt tak jak ci pisałem, jeśli dalej kiepsko będzie trzeba zaglądnąć do rozrządu czy siedzi na znakach tak jak powinien, wtrysk sterujący można też dla spokojności zweryfikować i sprawdzić jego opór
Ewentualnie jeszcze przychodzi mo do głowy że masz powietrze w układzie paliwowym i trzeba będzie szukać nieszczelności, sprawdzić czy filtr zalany, wężyki przelewowe i ich króćce szczelne.
i ustaw ten kąt tak jak ci pisałem, jeśli dalej kiepsko będzie trzeba zaglądnąć do rozrządu czy siedzi na znakach tak jak powinien, wtrysk sterujący można też dla spokojności zweryfikować i sprawdzić jego opór
Ewentualnie jeszcze przychodzi mo do głowy że masz powietrze w układzie paliwowym i trzeba będzie szukać nieszczelności, sprawdzić czy filtr zalany, wężyki przelewowe i ich króćce szczelne.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
nie wiem dlaczego ale ja w grupie 04 w BS mam takie okienka :
nie ma ATDC tylko BTDC to to samo ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/55e7215ec41ae7ef
Logi po ustawieniu pompy:
BS:
http://vaglog.com/log-003_XnW991k.html
http://vaglog.com/log-004_yiFpv5K.html
http://vaglog.com/log-011_7EaFPj.html
Statyczne:
http://vaglog.com/log-001_U02Hk.html
http://vaglog.com/log-013_3cNMa.html
http://vaglog.com/log-014_amQB16.html
Jeżeli potrzebne Ci jeszcze inne logi to pisz.
Błąd 550 dał się skasować.
Dawka paliwa już była wcześniej zwiększona, ponieważ jest 33768.
Na razie odpala.
Byłem na jeździe próbnej i kręci się do ponad 4000 obrotów, ale jeszcze nie ma tyle mocy co miał.
nie ma ATDC tylko BTDC to to samo ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/55e7215ec41ae7ef
Logi po ustawieniu pompy:
BS:
http://vaglog.com/log-003_XnW991k.html
http://vaglog.com/log-004_yiFpv5K.html
http://vaglog.com/log-011_7EaFPj.html
Statyczne:
http://vaglog.com/log-001_U02Hk.html
http://vaglog.com/log-013_3cNMa.html
http://vaglog.com/log-014_amQB16.html
Jeżeli potrzebne Ci jeszcze inne logi to pisz.
Błąd 550 dał się skasować.
Dawka paliwa już była wcześniej zwiększona, ponieważ jest 33768.
Na razie odpala.
Byłem na jeździe próbnej i kręci się do ponad 4000 obrotów, ale jeszcze nie ma tyle mocy co miał.
nie chodziło mi żeby pod okienkiem pisało ATDC tylko na zielono przy wartości jak przeskoczy na LATE, ale kąt jest bardzo dobrze ustawiony więc nie ma co ruszać, więc w takim razie większą cześć sukcesu mamy za sobą, odpala i się wkręca na obroty, skoro zgłaszasz problem z mocą to trzeba teraz by zrobić komplet logów Dynamicznych i szukać tego zaniku mocy, co mi się rzuca jeszcze w oczy to to że korekty wtryskiwaczy strony lewej (od kierowcy) są zawyżone, podejrzewam że tutaj może tkwić ten zanik mocy chociaż może nie koniecznie, trzeba ocenić przepływomierz, jak turbina wstaje i czy nie przeładowuje, EGR itd do tego potrzebuje kompletu dynamicznych logów, pompe masz w fajnej kondycji i tu bym się raczej nie czepiał, i wtryskiwacze strony prawej też ujdą, natomiast lewa trochę gorzej, lecz może to nie być samą winą wtryskiwaczy, ale też i rozrządu, chodzi o to że w tym silniku jest dość długi pasek i z czasem się rozciąga co jest normalnym zjawiskiem, gdy się rozciągnie może pokazywać błędne wskazania z korekcji, jak dawno pasek był zmieniany bo muszę ci zwrócić uwagę też na to że pompa bierze napęd z lewej głowicy tam gdzie mam te gorsze korekty, kąt wtrysku był przesunięty, więc zasugerowałbym zainteresowanie się paskiem, a dokładnie to jego ustawieniem, jeśli dawno nie był zmieniany z tego względy że mógł przeskoczyć lub się rozciagnąc i stąd też powstał cały problem.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga