Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Coś rozładowuje akumulator. Prośba o pomoc ! Pilne.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Coś rozładowuje akumulator. Prośba o pomoc ! Pilne.

Post autor: Riker74 » 20 wrz 2017, 08:16

Witam
Nie mam już siły. Poprzedni akumulator był padnięty i zmieniłem go na nowy...Auto stało z tydzień i dziś rano totalnie rozładowane.To samo było w poprzednim akumulatorze. Coś musi go rozładowywać. Jak odnaleźć problem?
Dodam że ze 3 miesiące temu zamokła mi podłoga bo zatkały sie kanały odpływowe na podszybiu. MMI nie działa do tej pory. Podejrzewam że moduł telefonu pod siedzeniem zamókł. Kupiłem pętlę światłowodową aby go odłączyć ale jeszcze nie miałem czasu. Czy to może mieć związek ? Czy coś tam może zwarcie robić? Pomóżcie odnaleźć problem proszę. co radzicie?

TomKor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2014, 09:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomKor » 20 wrz 2017, 10:22

Sprawdź pobór prądu na wyłączonym silniku. Odłączaj bezpiecznikami po kolei urządzenia które mogą pobierać prąd i dojdziesz co to jest. Sprawdź jeszcze alternator. W poprzednim aucie padł mi regulator napięcia i rozładowywał aku.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 20 wrz 2017, 21:15

TomKor pisze:Sprawdź pobór prądu na wyłączonym silniku. Odłączaj bezpiecznikami po kolei urządzenia które mogą pobierać prąd i dojdziesz co to jest. Sprawdź jeszcze alternator. W poprzednim aucie padł mi regulator napięcia i rozładowywał aku.
Pomiar napięcia akumulatora na wyłączonym silniku to jakieś 12,35 V.
Przy włączonym coś ok. 13 V.

Dzis wyrzuciłem zasniedziały moduł telefonu. Założyłem pętlę i MMI odżyła i konsola..
Może to ten moduł coś robił że rozładowywało akumulator?

Jeżeli odłącze klemę aby sprawdzać pobór na wyłączonym silniku to włączy się alarm.Mogę wyłaczyć syrenkę ale nie wiem czy i tak nie będzie poboru prądu ?
pozdr.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 wrz 2017, 21:24

Ładowanie na akumulatorze powinno być w granicy 14 V.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 20 wrz 2017, 21:48

mat1324 pisze:Ładowanie na akumulatorze powinno być w granicy 14 V.
to jaki wniosek można wysnuć z mojej sytuacji?
Czy ten moduł kontroli ładowania z tyłu może być walnięty?
akumulator ma tydzień...zakodowałem go...i nie mam już pomysłów.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 wrz 2017, 22:17

W razie czego najnowszy moduł, który możesz zamontować ma numer 4F0 915 181 B. Po wymianie należy ponownie zakodować akumulator, ponieważ nie wiadomo z jakim akumulatorem jeździł. Możliwe, że moduł telefonu robił zwarcie i rozładowywał aku, ale to sprawdzisz rano, czy auto bez problemu odpali.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 23 wrz 2017, 09:07

mat1324 pisze:W razie czego najnowszy moduł, który możesz zamontować ma numer 4F0 915 181 B. Po wymianie należy ponownie zakodować akumulator, ponieważ nie wiadomo z jakim akumulatorem jeździł. Możliwe, że moduł telefonu robił zwarcie i rozładowywał aku, ale to sprawdzisz rano, czy auto bez problemu odpali.
Ok. Jutro sprawdzę jakie będzie napięcie na AKU.
Mam nadzieję że to przez moduł telefonu.
Pozdr.

[ Dodano: 2017-09-23, 09:07 ]
mat1324 pisze:W razie czego najnowszy moduł, który możesz zamontować ma numer 4F0 915 181 B. Po wymianie należy ponownie zakodować akumulator, ponieważ nie wiadomo z jakim akumulatorem jeździł. Możliwe, że moduł telefonu robił zwarcie i rozładowywał aku, ale to sprawdzisz rano, czy auto bez problemu odpali.
Witam ponownie.

Dziś zmierzyłem AKU - w spoczynku 11.9,
ładowanie osiąga 13,9-14 V więc chyba jest ok.
to nowy akumulator który nie został naładowany jeszcze do końca po zakupie. Auto pali bez problemu, mimo że nie jeździ. w MMI poziom naładowania 100 %

Mam nadzieję że ten walnięty moduł robił zwarcie i problem rozwiązany..
Inna kwestia że czeka mnie suszenie gąbki pod podłogą a tam katastrofalnie mokro:/
Pozdrawiam

TomKor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2014, 09:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomKor » 23 wrz 2017, 13:50

Ty mierzysz napięcie na akumulatorze (które siłą rzeczy może być różne - to zwykła bateria) a musisz zmierzyć pobór prądu - w Amperach.

Odpinasz klemę plusową z akumulatora i pomiędzy wpinasz multimetr (ewentualnie sam amperomierz) i sprawdzasz. Multimetr musisz mieć ustawiony na 10A. Normą jest zużycie prądu (na wyłączonym silniku) na poziomie 0,03-0,05A. Jeśli masz większy pobór najprostszym sposobem jest wyciąganie po kolei bezpieczników - jeśli się zmniejszy pobór tzn że dane urządzenie rozładowuje akumulator.

U mnie rozładowywał aku alternator (a właściwie regulator napięcia) więc dopiero pomogło odpięcie kabla od alternatora.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 24 wrz 2017, 09:25

TomKor pisze:Ty mierzysz napięcie na akumulatorze (które siłą rzeczy może być różne - to zwykła bateria) a musisz zmierzyć pobór prądu - w Amperach.

Odpinasz klemę plusową z akumulatora i pomiędzy wpinasz multimetr (ewentualnie sam amperomierz) i sprawdzasz. Multimetr musisz mieć ustawiony na 10A. Normą jest zużycie prądu (na wyłączonym silniku) na poziomie 0,03-0,05A. Jeśli masz większy pobór najprostszym sposobem jest wyciąganie po kolei bezpieczników - jeśli się zmniejszy pobór tzn że dane urządzenie rozładowuje akumulator.

U mnie rozładowywał aku alternator (a właściwie regulator napięcia) więc dopiero pomogło odpięcie kabla od alternatora.
ok. Tak zrobię ale przy okazji zapytam czy jak odepne klemę plusowa to automatycznie syrenka alarmu nie będzie pobierała prądu bo wówczas wyje. Oczywiście mogę ją wyłączyć kluczykiem ale nie wiem czy tylko to ją scisza czy odłacza pobór prądu :/

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 25 wrz 2017, 02:09

Najlepiej byłoby odłączyć syrenkę. Wyje po odpięciu aku, bo ma własne zasilanie, ale po ponownym podłączeniu raczej będzie pobierała prąd.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 25 wrz 2017, 21:21

wojciech007 pisze:Najlepiej byłoby odłączyć syrenkę. Wyje po odpięciu aku, bo ma własne zasilanie, ale po ponownym podłączeniu raczej będzie pobierała prąd.
Syrenka ma wyłącznik. Takim małym kluczykiem wyłączam. ale skoro jest nie wyłączona np. to musi pobierać zasilanie z AKU. Jak ją wyłącze to rozumiem że nie pobiera?
Dziś znów dziwna sytuacja...wkładam kluczyk a na wyświetlaczu miedzy zegarami "Low BAttery" ale w MMI na wskaźniku jest 100 % naładowania.
Zmierzyłem napiecie na AKU i niecałe 12 V...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga