Coś rozładowuje akumulator. Prośba o pomoc ! Pilne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Coś rozładowuje akumulator. Prośba o pomoc ! Pilne.
Witam
Nie mam już siły. Poprzedni akumulator był padnięty i zmieniłem go na nowy...Auto stało z tydzień i dziś rano totalnie rozładowane.To samo było w poprzednim akumulatorze. Coś musi go rozładowywać. Jak odnaleźć problem?
Dodam że ze 3 miesiące temu zamokła mi podłoga bo zatkały sie kanały odpływowe na podszybiu. MMI nie działa do tej pory. Podejrzewam że moduł telefonu pod siedzeniem zamókł. Kupiłem pętlę światłowodową aby go odłączyć ale jeszcze nie miałem czasu. Czy to może mieć związek ? Czy coś tam może zwarcie robić? Pomóżcie odnaleźć problem proszę. co radzicie?
Nie mam już siły. Poprzedni akumulator był padnięty i zmieniłem go na nowy...Auto stało z tydzień i dziś rano totalnie rozładowane.To samo było w poprzednim akumulatorze. Coś musi go rozładowywać. Jak odnaleźć problem?
Dodam że ze 3 miesiące temu zamokła mi podłoga bo zatkały sie kanały odpływowe na podszybiu. MMI nie działa do tej pory. Podejrzewam że moduł telefonu pod siedzeniem zamókł. Kupiłem pętlę światłowodową aby go odłączyć ale jeszcze nie miałem czasu. Czy to może mieć związek ? Czy coś tam może zwarcie robić? Pomóżcie odnaleźć problem proszę. co radzicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Pomiar napięcia akumulatora na wyłączonym silniku to jakieś 12,35 V.TomKor pisze:Sprawdź pobór prądu na wyłączonym silniku. Odłączaj bezpiecznikami po kolei urządzenia które mogą pobierać prąd i dojdziesz co to jest. Sprawdź jeszcze alternator. W poprzednim aucie padł mi regulator napięcia i rozładowywał aku.
Przy włączonym coś ok. 13 V.
Dzis wyrzuciłem zasniedziały moduł telefonu. Założyłem pętlę i MMI odżyła i konsola..
Może to ten moduł coś robił że rozładowywało akumulator?
Jeżeli odłącze klemę aby sprawdzać pobór na wyłączonym silniku to włączy się alarm.Mogę wyłaczyć syrenkę ale nie wiem czy i tak nie będzie poboru prądu ?
pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Ok. Jutro sprawdzę jakie będzie napięcie na AKU.mat1324 pisze:W razie czego najnowszy moduł, który możesz zamontować ma numer 4F0 915 181 B. Po wymianie należy ponownie zakodować akumulator, ponieważ nie wiadomo z jakim akumulatorem jeździł. Możliwe, że moduł telefonu robił zwarcie i rozładowywał aku, ale to sprawdzisz rano, czy auto bez problemu odpali.
Mam nadzieję że to przez moduł telefonu.
Pozdr.
[ Dodano: 2017-09-23, 09:07 ]
Witam ponownie.mat1324 pisze:W razie czego najnowszy moduł, który możesz zamontować ma numer 4F0 915 181 B. Po wymianie należy ponownie zakodować akumulator, ponieważ nie wiadomo z jakim akumulatorem jeździł. Możliwe, że moduł telefonu robił zwarcie i rozładowywał aku, ale to sprawdzisz rano, czy auto bez problemu odpali.
Dziś zmierzyłem AKU - w spoczynku 11.9,
ładowanie osiąga 13,9-14 V więc chyba jest ok.
to nowy akumulator który nie został naładowany jeszcze do końca po zakupie. Auto pali bez problemu, mimo że nie jeździ. w MMI poziom naładowania 100 %
Mam nadzieję że ten walnięty moduł robił zwarcie i problem rozwiązany..
Inna kwestia że czeka mnie suszenie gąbki pod podłogą a tam katastrofalnie mokro:/
Pozdrawiam
Ty mierzysz napięcie na akumulatorze (które siłą rzeczy może być różne - to zwykła bateria) a musisz zmierzyć pobór prądu - w Amperach.
Odpinasz klemę plusową z akumulatora i pomiędzy wpinasz multimetr (ewentualnie sam amperomierz) i sprawdzasz. Multimetr musisz mieć ustawiony na 10A. Normą jest zużycie prądu (na wyłączonym silniku) na poziomie 0,03-0,05A. Jeśli masz większy pobór najprostszym sposobem jest wyciąganie po kolei bezpieczników - jeśli się zmniejszy pobór tzn że dane urządzenie rozładowuje akumulator.
U mnie rozładowywał aku alternator (a właściwie regulator napięcia) więc dopiero pomogło odpięcie kabla od alternatora.
Odpinasz klemę plusową z akumulatora i pomiędzy wpinasz multimetr (ewentualnie sam amperomierz) i sprawdzasz. Multimetr musisz mieć ustawiony na 10A. Normą jest zużycie prądu (na wyłączonym silniku) na poziomie 0,03-0,05A. Jeśli masz większy pobór najprostszym sposobem jest wyciąganie po kolei bezpieczników - jeśli się zmniejszy pobór tzn że dane urządzenie rozładowuje akumulator.
U mnie rozładowywał aku alternator (a właściwie regulator napięcia) więc dopiero pomogło odpięcie kabla od alternatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
ok. Tak zrobię ale przy okazji zapytam czy jak odepne klemę plusowa to automatycznie syrenka alarmu nie będzie pobierała prądu bo wówczas wyje. Oczywiście mogę ją wyłączyć kluczykiem ale nie wiem czy tylko to ją scisza czy odłacza pobór prąduTomKor pisze:Ty mierzysz napięcie na akumulatorze (które siłą rzeczy może być różne - to zwykła bateria) a musisz zmierzyć pobór prądu - w Amperach.
Odpinasz klemę plusową z akumulatora i pomiędzy wpinasz multimetr (ewentualnie sam amperomierz) i sprawdzasz. Multimetr musisz mieć ustawiony na 10A. Normą jest zużycie prądu (na wyłączonym silniku) na poziomie 0,03-0,05A. Jeśli masz większy pobór najprostszym sposobem jest wyciąganie po kolei bezpieczników - jeśli się zmniejszy pobór tzn że dane urządzenie rozładowuje akumulator.
U mnie rozładowywał aku alternator (a właściwie regulator napięcia) więc dopiero pomogło odpięcie kabla od alternatora.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Syrenka ma wyłącznik. Takim małym kluczykiem wyłączam. ale skoro jest nie wyłączona np. to musi pobierać zasilanie z AKU. Jak ją wyłącze to rozumiem że nie pobiera?wojciech007 pisze:Najlepiej byłoby odłączyć syrenkę. Wyje po odpięciu aku, bo ma własne zasilanie, ale po ponownym podłączeniu raczej będzie pobierała prąd.
Dziś znów dziwna sytuacja...wkładam kluczyk a na wyświetlaczu miedzy zegarami "Low BAttery" ale w MMI na wskaźniku jest 100 % naładowania.
Zmierzyłem napiecie na AKU i niecałe 12 V...