a6 c5 bicie przy hamowaniu
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
a6 c5 bicie przy hamowaniu
Witam
od pół roku przy włącznaniu auta zapala się i miga wykrzyknik czerwony, 3 razy słychać piknięcie i zapala i swieci się ciągle kontrolka ABS pomaranczowa
od kilku dni przy chamowaniu strasznie bije autem tak telepie aż kierownica drga....
co to może być /??
kolega mechanik //zaoferował mi nawet wymiane po koleżeńsku za darmo // mówi że tarcze z przodu krzywe są i dlatego bije, trzeba kupic nowe tarcze na przód i odrazu nowe klocki....
koszt : tarcze: 300 zł
klocki 100-120 zł
flaszka dla kumpla 30 zł
tylko czy to napewno to ? nie chcę się narażać na dodatkowe koszty,
tarcze rzeczywiscie z zewnątrz nie wyglądaja dobrze....
mój tato natomiast mówi ze klocek mógł pęknąć albo cos w tym stylu
// kumpel mechanik powiedział że nie zobacze gołym okiem czy tarcza krzywa bo to mogą być milimetrowe sprawy....
albo że koła niedokońca dokręcone ale to mało prawdopodobne....
jutro jade wymieniac koła na zimowe ? może uda mi się coś wypatrzyc ?
wymieniać tarcze ? czy ta kontrolka od abs z wykrzyknikiem może mieć związek ?
kontrolki migaja od 0,5 roku, natomiast bije od kilku dni
od pół roku przy włącznaniu auta zapala się i miga wykrzyknik czerwony, 3 razy słychać piknięcie i zapala i swieci się ciągle kontrolka ABS pomaranczowa
od kilku dni przy chamowaniu strasznie bije autem tak telepie aż kierownica drga....
co to może być /??
kolega mechanik //zaoferował mi nawet wymiane po koleżeńsku za darmo // mówi że tarcze z przodu krzywe są i dlatego bije, trzeba kupic nowe tarcze na przód i odrazu nowe klocki....
koszt : tarcze: 300 zł
klocki 100-120 zł
flaszka dla kumpla 30 zł
tylko czy to napewno to ? nie chcę się narażać na dodatkowe koszty,
tarcze rzeczywiscie z zewnątrz nie wyglądaja dobrze....
mój tato natomiast mówi ze klocek mógł pęknąć albo cos w tym stylu
// kumpel mechanik powiedział że nie zobacze gołym okiem czy tarcza krzywa bo to mogą być milimetrowe sprawy....
albo że koła niedokońca dokręcone ale to mało prawdopodobne....
jutro jade wymieniac koła na zimowe ? może uda mi się coś wypatrzyc ?
wymieniać tarcze ? czy ta kontrolka od abs z wykrzyknikiem może mieć związek ?
kontrolki migaja od 0,5 roku, natomiast bije od kilku dni
bije przy hamowaniu tarcze i klocki do wymiany
sprawdź dokładnie stan klocków i przewodów oraz stan płynu.Wewnętrzna strona tarczy i klocek szybciej się zużywa co może świadczyć o komunikacie na fisie.Jak wymienisz tarcze i klocki a błąd dalej pozostanie to podłącz komputer i zobacz co się dzieje.

Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 19:17 przez daniel1997, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
Dobre warsztaty mają do tego przyrządy. W domowych warunkach ciężko to sprawdzić.krzysiekhhns pisze:a jak sprawdzić osiowość piasty i łożyska ?
Wymieniasz komplet, czyli tarcze i klocki na obu kołach jednej osi.krzysiekhhns pisze:klocki trzeba wymieniac symetrycznie ? parami ?
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
krzysiekhhns pisze: jak sprawdzić osiowość piasty i łożyska ?
Do tego jest specjalne urządzenie
Oczywiście że takkrzysiekhhns pisze:klocki trzeba wymieniac symetrycznie ? parami
To dobrze, ale płyn nie ma nic do problemu związanego z biciem kółkrzysiekhhns pisze:płyn hamulcowy w normie (pomiedzy min a max)

Warsztat, naprawy Audi A6.
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
zobaczcie fotki tarcz....
4 tarczy zdjecia nie zrobiłem ale jest cała zardzewiała, jak by na niej klocek wogóle nie chamował....
trzeba wymieniać te tarcze z klockami ?
z przodu klocki hamulcowe maja ponad 1 cm grubosci, może zamiast przy kupnie nowych tarcz do przodu podetrzeć troche papierem ściernym i założyć jeszcze te co mam klocki na ponad 1 cm.....
dzisiaj wymieniłem opony na zimowe, zobacze czy będzie dalej biło
4 tarczy zdjecia nie zrobiłem ale jest cała zardzewiała, jak by na niej klocek wogóle nie chamował....
trzeba wymieniać te tarcze z klockami ?
z przodu klocki hamulcowe maja ponad 1 cm grubosci, może zamiast przy kupnie nowych tarcz do przodu podetrzeć troche papierem ściernym i założyć jeszcze te co mam klocki na ponad 1 cm.....
dzisiaj wymieniłem opony na zimowe, zobacze czy będzie dalej biło
Za to klocki jakie grubedaniel1997 pisze:tarcze szczególnie przód są tak zardzewiałem, że masakra

Wywal ten szrot i kup nowe( to bezpieczeństwo)
mój tato mówił,że jak poduchę z przodu wywali,to można latać audi...taki niby poduszkowieckrzysiekhhns pisze:mój tato natomiast mówi ze klocek mógł pęknąć albo cos w tym stylu

- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
dzisiaj jezdziłem z mechanikiem i mówił że to nie od ABS wina bicia, bo jak hamuje do spodu to nie bije w pedale, znaczy to że ABS wogóle nie działa,,, miganie ABS to osobna bajka
i zebym wymienił tarcze i mówi że wersja tańsza dla mnie wystarczy bo on zakłada Rothigery i w miare sie sprawują... ja dużo nie jeżde , dużych tras też nie robie, kilka razy w roku po 500km, a tak to tylko praca, siłownia, basen czasem i po miescie pojezdzic spokojnie, a ATE trzeba mocno hamować i używać ich, bo innaczej szybko śniedzieją....
wersja droższa ATE
======================
tył
2x 95 zł za tarcze = 190 zł
1x klocki = 115 zł
przód
2z 170 zł = 340 zł
1x klocki bosch 160 zł (klocki ATE 220 - to już odpada)
razem
805 zł
wersja Rotinhger
=================
tył
2x 65 zł = 130 zł
1x klocki około 80 zł
przód
2x 110 tarcze = 220 zł
1x klocki boscha 160 zł
razem
590
różnica 200 zł
Panowie powiedzcie, dla mnie 200 zł to jest różnica, czy te Rotingery starcza ?
proszę o opinie, nie chciał bym aby za 6 miesięcy trzeba było znowu wymieniac...
jutro umowiłem się z 2 życzliwymi kolegami, jeden mechanik pracujący nie w zawodzie, drugi pracujący mechanik, lepszej pomocy nie będe miał, pomogą mi przy wymianie za darmo, dodatkowo ten mechanik powiedział że może uda mu sie załatwić Rabat na swojego brata, który jako starzy mechanik bierze na sklepie dużo części i że tak powiem jest stałym klientem i ma zniżki
mogę być te rotingerry?
czy to jest najgorszy chłam ? rotingery to są z najniższej półki ?
i zebym wymienił tarcze i mówi że wersja tańsza dla mnie wystarczy bo on zakłada Rothigery i w miare sie sprawują... ja dużo nie jeżde , dużych tras też nie robie, kilka razy w roku po 500km, a tak to tylko praca, siłownia, basen czasem i po miescie pojezdzic spokojnie, a ATE trzeba mocno hamować i używać ich, bo innaczej szybko śniedzieją....
wersja droższa ATE
======================
tył
2x 95 zł za tarcze = 190 zł
1x klocki = 115 zł
przód
2z 170 zł = 340 zł
1x klocki bosch 160 zł (klocki ATE 220 - to już odpada)
razem
805 zł
wersja Rotinhger
=================
tył
2x 65 zł = 130 zł
1x klocki około 80 zł
przód
2x 110 tarcze = 220 zł
1x klocki boscha 160 zł
razem
590
różnica 200 zł
Panowie powiedzcie, dla mnie 200 zł to jest różnica, czy te Rotingery starcza ?
proszę o opinie, nie chciał bym aby za 6 miesięcy trzeba było znowu wymieniac...
jutro umowiłem się z 2 życzliwymi kolegami, jeden mechanik pracujący nie w zawodzie, drugi pracujący mechanik, lepszej pomocy nie będe miał, pomogą mi przy wymianie za darmo, dodatkowo ten mechanik powiedział że może uda mu sie załatwić Rabat na swojego brata, który jako starzy mechanik bierze na sklepie dużo części i że tak powiem jest stałym klientem i ma zniżki
mogę być te rotingerry?
czy to jest najgorszy chłam ? rotingery to są z najniższej półki ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
Odgzrzeje temat troszke.
Nie dość dawno wymieniałem przednie tarcze hamulcowe na ATE wraz z klockami przod i tyl, tylne były przetaczane iż jeszcze sie do tego nadawały. Wszystko było ok przejechalem juz na nich prawie 4tys km, ale niestety od jakiegos czasu zaczalem odczuwac drgania kierownicy przy mocniejszym hamowaniu z prędkości powyzej 90 km/h... nie wiem od czego zacząć dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc
Nie dość dawno wymieniałem przednie tarcze hamulcowe na ATE wraz z klockami przod i tyl, tylne były przetaczane iż jeszcze sie do tego nadawały. Wszystko było ok przejechalem juz na nich prawie 4tys km, ale niestety od jakiegos czasu zaczalem odczuwac drgania kierownicy przy mocniejszym hamowaniu z prędkości powyzej 90 km/h... nie wiem od czego zacząć dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc

Żebyś zawsze miał gdzie, z kim i za co !