Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

a6 c5 bicie przy hamowaniu

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

a6 c5 bicie przy hamowaniu

Post autor: krzysiekhhns » 02 lis 2014, 18:55

Witam

od pół roku przy włącznaniu auta zapala się i miga wykrzyknik czerwony, 3 razy słychać piknięcie i zapala i swieci się ciągle kontrolka ABS pomaranczowa

od kilku dni przy chamowaniu strasznie bije autem tak telepie aż kierownica drga....

co to może być /??

kolega mechanik //zaoferował mi nawet wymiane po koleżeńsku za darmo // mówi że tarcze z przodu krzywe są i dlatego bije, trzeba kupic nowe tarcze na przód i odrazu nowe klocki....

koszt : tarcze: 300 zł
klocki 100-120 zł
flaszka dla kumpla 30 zł

tylko czy to napewno to ? nie chcę się narażać na dodatkowe koszty,

tarcze rzeczywiscie z zewnątrz nie wyglądaja dobrze....

mój tato natomiast mówi ze klocek mógł pęknąć albo cos w tym stylu

// kumpel mechanik powiedział że nie zobacze gołym okiem czy tarcza krzywa bo to mogą być milimetrowe sprawy....


albo że koła niedokońca dokręcone ale to mało prawdopodobne....


jutro jade wymieniac koła na zimowe ? może uda mi się coś wypatrzyc ?


wymieniać tarcze ? czy ta kontrolka od abs z wykrzyknikiem może mieć związek ?

kontrolki migaja od 0,5 roku, natomiast bije od kilku dni

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 02 lis 2014, 18:58

bije przy hamowaniu tarcze i klocki do wymiany <okok> sprawdź dokładnie stan klocków i przewodów oraz stan płynu.Wewnętrzna strona tarczy i klocek szybciej się zużywa co może świadczyć o komunikacie na fisie.Jak wymienisz tarcze i klocki a błąd dalej pozostanie to podłącz komputer i zobacz co się dzieje.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 19:17 przez daniel1997, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 02 lis 2014, 19:13

Jak wyżej ale warto też sprawdzić osiowość piasty oraz łożyska - też mogą powodować bicie podczas hamowania. Nie mniej jednak tarcze to pierwszy w kolejności sprawca bicia.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekhhns » 02 lis 2014, 22:10

a jak sprawdzić osiowość piasty i łożyska ?
jak stwierdzić czy to awaria na lewym czy prawym kole ?

klocki trzeba wymieniac symetrycznie ? parami ?


płyn hamulcowy w normie (pomiedzy min a max)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 02 lis 2014, 22:12

krzysiekhhns pisze:a jak sprawdzić osiowość piasty i łożyska ?
Dobre warsztaty mają do tego przyrządy. W domowych warunkach ciężko to sprawdzić.
krzysiekhhns pisze:klocki trzeba wymieniac symetrycznie ? parami ?
Wymieniasz komplet, czyli tarcze i klocki na obu kołach jednej osi.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 02 lis 2014, 22:13

krzysiekhhns pisze: jak sprawdzić osiowość piasty i łożyska ?


Do tego jest specjalne urządzenie
krzysiekhhns pisze:klocki trzeba wymieniac symetrycznie ? parami
Oczywiście że tak
krzysiekhhns pisze:płyn hamulcowy w normie (pomiedzy min a max)
To dobrze, ale płyn nie ma nic do problemu związanego z biciem kół <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekhhns » 03 lis 2014, 19:46

zobaczcie fotki tarcz....

4 tarczy zdjecia nie zrobiłem ale jest cała zardzewiała, jak by na niej klocek wogóle nie chamował....

trzeba wymieniać te tarcze z klockami ?

z przodu klocki hamulcowe maja ponad 1 cm grubosci, może zamiast przy kupnie nowych tarcz do przodu podetrzeć troche papierem ściernym i założyć jeszcze te co mam klocki na ponad 1 cm.....

dzisiaj wymieniłem opony na zimowe, zobacze czy będzie dalej biło

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 03 lis 2014, 19:52

krzysiekhhns, tarcze szczególnie przód są tak zardzewiałem, że masakra :shock:
kolego tarczy krzywej gołym okiem nie zobaczysz.Kupuj nowe tarcze i klocki a bicie ustanie.

Anielski

Post autor: Anielski » 03 lis 2014, 20:57

daniel1997 pisze:tarcze szczególnie przód są tak zardzewiałem, że masakra
Za to klocki jakie grube <lol>
Wywal ten szrot i kup nowe( to bezpieczeństwo)
krzysiekhhns pisze:mój tato natomiast mówi ze klocek mógł pęknąć albo cos w tym stylu
mój tato mówił,że jak poduchę z przodu wywali,to można latać audi...taki niby poduszkowiec ;p

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekhhns » 04 lis 2014, 18:48

dzisiaj jezdziłem z mechanikiem i mówił że to nie od ABS wina bicia, bo jak hamuje do spodu to nie bije w pedale, znaczy to że ABS wogóle nie działa,,, miganie ABS to osobna bajka

i zebym wymienił tarcze i mówi że wersja tańsza dla mnie wystarczy bo on zakłada Rothigery i w miare sie sprawują... ja dużo nie jeżde , dużych tras też nie robie, kilka razy w roku po 500km, a tak to tylko praca, siłownia, basen czasem i po miescie pojezdzic spokojnie, a ATE trzeba mocno hamować i używać ich, bo innaczej szybko śniedzieją....

wersja droższa ATE
======================
tył
2x 95 zł za tarcze = 190 zł
1x klocki = 115 zł
przód
2z 170 zł = 340 zł
1x klocki bosch 160 zł (klocki ATE 220 - to już odpada)
razem
805 zł

wersja Rotinhger
=================
tył
2x 65 zł = 130 zł
1x klocki około 80 zł
przód
2x 110 tarcze = 220 zł
1x klocki boscha 160 zł

razem
590

różnica 200 zł

Panowie powiedzcie, dla mnie 200 zł to jest różnica, czy te Rotingery starcza ?

proszę o opinie, nie chciał bym aby za 6 miesięcy trzeba było znowu wymieniac...


jutro umowiłem się z 2 życzliwymi kolegami, jeden mechanik pracujący nie w zawodzie, drugi pracujący mechanik, lepszej pomocy nie będe miał, pomogą mi przy wymianie za darmo, dodatkowo ten mechanik powiedział że może uda mu sie załatwić Rabat na swojego brata, który jako starzy mechanik bierze na sklepie dużo części i że tak powiem jest stałym klientem i ma zniżki

mogę być te rotingerry?

czy to jest najgorszy chłam ? rotingery to są z najniższej półki ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 lis 2014, 19:07

Na wielu rzeczach można oszczędzać, ale nie na własnym bezpieczeństwie....
Mamy na forum sprzedawców od układów hamulcowych - napisz do nich, doradzą <okok>

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekhhns » 20 lis 2014, 13:11

wynmiana klocków i tarcz pomogła,

trochę szkoda bo stare klocki prawie wogóle nie były starte...

//rada na przyszłość - nie żałujcie i kiedy trzeba to wymieniajcie odrazu tarcze gdy klocki się zużyją...

Konrado93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 mar 2017, 17:06
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Konrado93 » 15 wrz 2017, 00:35

Odgzrzeje temat troszke.
Nie dość dawno wymieniałem przednie tarcze hamulcowe na ATE wraz z klockami przod i tyl, tylne były przetaczane iż jeszcze sie do tego nadawały. Wszystko było ok przejechalem juz na nich prawie 4tys km, ale niestety od jakiegos czasu zaczalem odczuwac drgania kierownicy przy mocniejszym hamowaniu z prędkości powyzej 90 km/h... nie wiem od czego zacząć dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc :)
Żebyś zawsze miał gdzie, z kim i za co !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 15 wrz 2017, 00:55

Konrado93 pisze:nie wiem od czego zacząć
Od pomiarów czujnikiem zegarowym, tarcz i piast.
Pozdrawiam...

Konrado93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 mar 2017, 17:06
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Konrado93 » 15 wrz 2017, 01:04

Od tego zacznę <okok> dzięki.
Żebyś zawsze miał gdzie, z kim i za co !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja