Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 23 sie 2011, 10:37

a ja mam pytanie czy kąt wtrysku też może mieć coś do dymienia ?

[ Dodano: 2011-08-23, 10:39 ]
kuki6, nic nie zwiększa
dokładnie ten mały wężyk zaślep co jest na strzałce i bd widział wszystko ;)
Obrazek

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 23 sie 2011, 15:25

dzięki sprawdzę, ale to po trasie, bo nie będę kombinować przed wyjazdem, a mam 2k do zrobienia.

gościu, który mi przyjechał kiedyś robić dymienie (rok temu - nie miałem jeszcze kabelka a po za tym nic nie wiedziałem co i jak), ustawiał kąt wtrysku dwoma kluczami z komputerem i dymienie się wtedy zmniejszyło, ale na krótko i minimalnie... potem mówił, że trzeb przedmuchiwać, bo EGR, po się sadza zbiera.
4ever3dom

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 23 sie 2011, 17:18

no to wypnij wąż i wsadź wkręta i tyle nic złego się stać nie może może być tylko lepiej ;) ewentualnie po tym możesz go przegonić żeby nagar wyrzucić trochę ;)
Obrazek

elviss09
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: elviss09 » 27 wrz 2011, 15:44

a jesli egr jest zaciety w pozycji otwarej to co za roznica czy waz od podcisnienia jest podlaczony czy nie jak tak spaliny beda szly prosto do kolektora moim zdaniem musisz zaslepic egr. maly know how: kupujesz w pobliskim sklepie spozywczym ulubiony zlocisty trunek pamietaj aby w puszce (polecam tyskie, lecha;p) wypijasz aby miec potrzebna energie do pracy z puszki wycinasz blaszke na zaslepke z 2 otworami na sruby i przykrecasz w miejscu laczenia egr-kolektor. Powodzenia

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 27 wrz 2011, 22:45

Nie polecam robienia zabiegu zaślepiania EGR z puszki po piwie jest za cienka szybko się przepali, i nic to nie da. proponuje poszukać czegoś deliktanie grubszego. Ja u siebie brałem materiał z pokrywy radia samochodowego i jak narazie nie ma problemu z przepalaniem.
pozdrawiam
Obrazek

darek_p123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2009, 08:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: darek_p123 » 28 wrz 2011, 11:16

Witam

Zalepiłem jakiś czas temu dolot plastrem (na początku wątku ze zdjęciami) i miałem spokój --- nie dymiło <radocha>
W ostatnim czasie zauważyłem jednak czarną chmurkę jak dodawałem gazu... <mysli>
Nadszedł dzień przeglądu... Diagnosta nacisnął pedał gazu i .... wyrzucił mnie,... wskazówki miernika oparły się na max a czarny dym przesłonił auto . <zalamka>

Pojechałem do kumpla mechanika, a on powiedział mi że jeżdżę jak baba....
Kazał mi pojechać na ustronną równą drogę i przegonić audiczkę na wysokich obrotach (5000)
Więc na 2 , 3 biegu przewiałem turbo.... kopciło coraz mniej i mniej ....

Po pół godzinie wróciłem do diagnosty.
Facet oniemiał dosłownie szczena mu opadła <radocha> Miernik wskazał normę <hura> ÂŻadnego czarnego dymu !!!


Pozdrawiam
Darek

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 10 paź 2011, 11:10

Witam wszystkich

Chciałbym zapytać czy ktoś wie co może być przyczyną, że w moim wozie brak jest mocy i strasznie kopci na czarno. Czy to może być wina złego ustawienia kąta wtrysku? Dziś przy temp. około 7 stopni na plusie odpalił ale z ociąganiem. Już się boję co będzie przy temp. - 10.
Co do braku mocy to lepiej się rozpędza jak odpuszczę trochę gazu a jak wdepnę głębiej to strasznie muli i kopci.
Może wtyryski już są do zrobienia? Może dziura w dolocie?
Co wy na to?
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

gość_

Post autor: gość_ » 10 paź 2011, 11:28

ja bym stawiał na dziurę w dolocie. Klasyczny przykład. Kopci i brak mocy. Sprawdź to na początek

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 10 paź 2011, 11:32

sprawdzę to jeszcze dziś. Gdyby to było to byłoby świetnie bo małe koszty.
Jeśli to dziura to powinno coś świszczeć, dobrze kombinuję?
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Atze
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 maja 2011, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Atze » 29 lis 2011, 14:37

Hej. Ja używam 3 miesiąc moją A6 C4 2.5 tdi 140km.Przebieg 490 000 tyś.
Dymił mi bardzo mocno na 1,2 biegu jak lekko wciskałem gaz ,ale także na wyższych biegach jak przycisnąłem mocniej pedał gazu.(Czarna chmura za autem)

Poszedłem za radą i przegoniłem go porządnie jakieś 1,5 tygodnia temu na odludnej drodze powyżej 4000 tyś obrotów i jak ręką odjął. Do dziś jest 90% lepiej. Zadymi tylko delikatnie Przy ruszaniu na 1,2 biegu.
Dzięki za rady .
Teraz szukam poduszek silnika jakby ktoś coś słyszał, bo trudno dostać jakieś w dobrym stanie.
ODBLOKOWANE RZĘDOWE 2.5 C4 180KM i benzyne ścignie.

janswiercz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: janswiercz » 04 sie 2013, 18:47

Witam! Mam problem z czrnym dymem ktory pojawia powyzej 1500 obrotow. Problem pojawil sie nagle po stluczce(wczesniej zero problemu)- mialem do wymiany przedni blotnik i przy okazji wymienilem olej z filtrami. Moze to miec jaki wplyw? moze ktos mial podobny problem?

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 23:16

jesli uszkodziłeś prawe przednie naroże silnika sprawdź czy intercooler jest w całości, i jego owężowanie, oraz czy wiązka elektryczna przepływomierza nie jest uszkodzona.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Base
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 gru 2010, 18:16
Lokalizacja: Augustów

Post autor: Base » 09 wrz 2017, 09:03

Witam.Po wielu latach jazdy z uszkodzonym turbo kupiłem w końcu turbosprężarkę regenerowaną w cenie 900zł.Między czasie
-wyczyścilem kolektor ssący
-wymyłem interculler,oraz poprawiłem dawne klejenie (zerwany miał plastikowy czop z obudowy mocowania na jedną śróbkę,po przykodzie z przeszłości,sprzed kupna)
-wymyłem wszystkie rury dolotowe
-zaślepilem ERG
-naprawiłem pozrywane cienkie wężyki kontroli dolotu
Po tej operacji,przegnałem auto 5 kilometrów na 3 biegu 3000-4000 obr, poprawa jest,auto wkręca w obroty ale na 140 konny silnik czuję że coś jest nie tak,jeżdżąc A3 90KM mam odczucia że moc jest porównywalna,brakuje z 50 KM.Kąt wtrysku ustawiony na 68 stopni.Co jeszcze można sprawdzić? Dzisiaj planuję wyjąć klapkę dolotu,jutro rano napiszę jak było

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 10 wrz 2017, 11:02

Logi dynamiczne możesz zrobić jak masz dostęp do Vag'a.

Base
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 gru 2010, 18:16
Lokalizacja: Augustów

Post autor: Base » 11 wrz 2017, 09:15

Nie mam,zobaczę co da się zrobić.Testowałem przyspieszenie do stówy,od 1 do 3 biegu rozpdza się w ok 10 sekund

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl