[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno
dzięki sprawdzę, ale to po trasie, bo nie będę kombinować przed wyjazdem, a mam 2k do zrobienia.
gościu, który mi przyjechał kiedyś robić dymienie (rok temu - nie miałem jeszcze kabelka a po za tym nic nie wiedziałem co i jak), ustawiał kąt wtrysku dwoma kluczami z komputerem i dymienie się wtedy zmniejszyło, ale na krótko i minimalnie... potem mówił, że trzeb przedmuchiwać, bo EGR, po się sadza zbiera.
gościu, który mi przyjechał kiedyś robić dymienie (rok temu - nie miałem jeszcze kabelka a po za tym nic nie wiedziałem co i jak), ustawiał kąt wtrysku dwoma kluczami z komputerem i dymienie się wtedy zmniejszyło, ale na krótko i minimalnie... potem mówił, że trzeb przedmuchiwać, bo EGR, po się sadza zbiera.
4ever3dom
a jesli egr jest zaciety w pozycji otwarej to co za roznica czy waz od podcisnienia jest podlaczony czy nie jak tak spaliny beda szly prosto do kolektora moim zdaniem musisz zaslepic egr. maly know how: kupujesz w pobliskim sklepie spozywczym ulubiony zlocisty trunek pamietaj aby w puszce (polecam tyskie, lecha;p) wypijasz aby miec potrzebna energie do pracy z puszki wycinasz blaszke na zaslepke z 2 otworami na sruby i przykrecasz w miejscu laczenia egr-kolektor. Powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 08:57
- Lokalizacja: Katowice
Witam
Zalepiłem jakiś czas temu dolot plastrem (na początku wątku ze zdjęciami) i miałem spokój --- nie dymiło
W ostatnim czasie zauważyłem jednak czarną chmurkę jak dodawałem gazu...
Nadszedł dzień przeglądu... Diagnosta nacisnął pedał gazu i .... wyrzucił mnie,... wskazówki miernika oparły się na max a czarny dym przesłonił auto .
Pojechałem do kumpla mechanika, a on powiedział mi że jeżdżę jak baba....
Kazał mi pojechać na ustronną równą drogę i przegonić audiczkę na wysokich obrotach (5000)
Więc na 2 , 3 biegu przewiałem turbo.... kopciło coraz mniej i mniej ....
Po pół godzinie wróciłem do diagnosty.
Facet oniemiał dosłownie szczena mu opadła Miernik wskazał normę ÂŻadnego czarnego dymu !
Pozdrawiam
Darek
Zalepiłem jakiś czas temu dolot plastrem (na początku wątku ze zdjęciami) i miałem spokój --- nie dymiło
W ostatnim czasie zauważyłem jednak czarną chmurkę jak dodawałem gazu...
Nadszedł dzień przeglądu... Diagnosta nacisnął pedał gazu i .... wyrzucił mnie,... wskazówki miernika oparły się na max a czarny dym przesłonił auto .
Pojechałem do kumpla mechanika, a on powiedział mi że jeżdżę jak baba....
Kazał mi pojechać na ustronną równą drogę i przegonić audiczkę na wysokich obrotach (5000)
Więc na 2 , 3 biegu przewiałem turbo.... kopciło coraz mniej i mniej ....
Po pół godzinie wróciłem do diagnosty.
Facet oniemiał dosłownie szczena mu opadła Miernik wskazał normę ÂŻadnego czarnego dymu !
Pozdrawiam
Darek
Witam wszystkich
Chciałbym zapytać czy ktoś wie co może być przyczyną, że w moim wozie brak jest mocy i strasznie kopci na czarno. Czy to może być wina złego ustawienia kąta wtrysku? Dziś przy temp. około 7 stopni na plusie odpalił ale z ociąganiem. Już się boję co będzie przy temp. - 10.
Co do braku mocy to lepiej się rozpędza jak odpuszczę trochę gazu a jak wdepnę głębiej to strasznie muli i kopci.
Może wtyryski już są do zrobienia? Może dziura w dolocie?
Co wy na to?
Chciałbym zapytać czy ktoś wie co może być przyczyną, że w moim wozie brak jest mocy i strasznie kopci na czarno. Czy to może być wina złego ustawienia kąta wtrysku? Dziś przy temp. około 7 stopni na plusie odpalił ale z ociąganiem. Już się boję co będzie przy temp. - 10.
Co do braku mocy to lepiej się rozpędza jak odpuszczę trochę gazu a jak wdepnę głębiej to strasznie muli i kopci.
Może wtyryski już są do zrobienia? Może dziura w dolocie?
Co wy na to?
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
Hej. Ja używam 3 miesiąc moją A6 C4 2.5 tdi 140km.Przebieg 490 000 tyś.
Dymił mi bardzo mocno na 1,2 biegu jak lekko wciskałem gaz ,ale także na wyższych biegach jak przycisnąłem mocniej pedał gazu.(Czarna chmura za autem)
Poszedłem za radą i przegoniłem go porządnie jakieś 1,5 tygodnia temu na odludnej drodze powyżej 4000 tyś obrotów i jak ręką odjął. Do dziś jest 90% lepiej. Zadymi tylko delikatnie Przy ruszaniu na 1,2 biegu.
Dzięki za rady .
Teraz szukam poduszek silnika jakby ktoś coś słyszał, bo trudno dostać jakieś w dobrym stanie.
Dymił mi bardzo mocno na 1,2 biegu jak lekko wciskałem gaz ,ale także na wyższych biegach jak przycisnąłem mocniej pedał gazu.(Czarna chmura za autem)
Poszedłem za radą i przegoniłem go porządnie jakieś 1,5 tygodnia temu na odludnej drodze powyżej 4000 tyś obrotów i jak ręką odjął. Do dziś jest 90% lepiej. Zadymi tylko delikatnie Przy ruszaniu na 1,2 biegu.
Dzięki za rady .
Teraz szukam poduszek silnika jakby ktoś coś słyszał, bo trudno dostać jakieś w dobrym stanie.
ODBLOKOWANE RZĘDOWE 2.5 C4 180KM i benzyne ścignie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:10
- Lokalizacja: Warszawa
jesli uszkodziłeś prawe przednie naroże silnika sprawdź czy intercooler jest w całości, i jego owężowanie, oraz czy wiązka elektryczna przepływomierza nie jest uszkodzona.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Witam.Po wielu latach jazdy z uszkodzonym turbo kupiłem w końcu turbosprężarkę regenerowaną w cenie 900zł.Między czasie
-wyczyścilem kolektor ssący
-wymyłem interculler,oraz poprawiłem dawne klejenie (zerwany miał plastikowy czop z obudowy mocowania na jedną śróbkę,po przykodzie z przeszłości,sprzed kupna)
-wymyłem wszystkie rury dolotowe
-zaślepilem ERG
-naprawiłem pozrywane cienkie wężyki kontroli dolotu
Po tej operacji,przegnałem auto 5 kilometrów na 3 biegu 3000-4000 obr, poprawa jest,auto wkręca w obroty ale na 140 konny silnik czuję że coś jest nie tak,jeżdżąc A3 90KM mam odczucia że moc jest porównywalna,brakuje z 50 KM.Kąt wtrysku ustawiony na 68 stopni.Co jeszcze można sprawdzić? Dzisiaj planuję wyjąć klapkę dolotu,jutro rano napiszę jak było
-wyczyścilem kolektor ssący
-wymyłem interculler,oraz poprawiłem dawne klejenie (zerwany miał plastikowy czop z obudowy mocowania na jedną śróbkę,po przykodzie z przeszłości,sprzed kupna)
-wymyłem wszystkie rury dolotowe
-zaślepilem ERG
-naprawiłem pozrywane cienkie wężyki kontroli dolotu
Po tej operacji,przegnałem auto 5 kilometrów na 3 biegu 3000-4000 obr, poprawa jest,auto wkręca w obroty ale na 140 konny silnik czuję że coś jest nie tak,jeżdżąc A3 90KM mam odczucia że moc jest porównywalna,brakuje z 50 KM.Kąt wtrysku ustawiony na 68 stopni.Co jeszcze można sprawdzić? Dzisiaj planuję wyjąć klapkę dolotu,jutro rano napiszę jak było
- Krzysiek 84
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki