[ALG 2.8 193 KM] Duże spalanie, czarne świece i wydech, cięż
[ALG 2.8 193 KM] Duże spalanie, czarne świece i wydech, cięż
Problem dotyczy Passata B5 2.8 Syncro Tiptronic 1998 , ale z silnikiem ALG, więc mam nadzieję, że nikt nie będzie miał przeciwko , że to nie Audi.
Otóż objawy są takie:
-komputer pokazuje 22 L/100 km
-realnie nie wiem ile pali , ale sądząc po tym jak opada wskazówka to jakieś 15 L w trasie (normalna jazda do 90 kmh)
-świece czarne
-wydech czarny
-przy bucie zakopci czasem na czarno.
-auto ciężko pali, zazwyczaj za drugim razem
Nie potrafię niestety VAG-ować, robił to kolega ale trochę na szybko, oto co ustalił:
-był błąd przepływomierza, ale po skasowaniu się nie pojawił
-przy 6000 rpm jest 156 g/s
-sondy falują tak jak powinny
-temperatura na zegarach trzyma 90 stopni
Auto poza tym pracuje równo, ładnie przyspiesza itp.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić ?
Otóż objawy są takie:
-komputer pokazuje 22 L/100 km
-realnie nie wiem ile pali , ale sądząc po tym jak opada wskazówka to jakieś 15 L w trasie (normalna jazda do 90 kmh)
-świece czarne
-wydech czarny
-przy bucie zakopci czasem na czarno.
-auto ciężko pali, zazwyczaj za drugim razem
Nie potrafię niestety VAG-ować, robił to kolega ale trochę na szybko, oto co ustalił:
-był błąd przepływomierza, ale po skasowaniu się nie pojawił
-przy 6000 rpm jest 156 g/s
-sondy falują tak jak powinny
-temperatura na zegarach trzyma 90 stopni
Auto poza tym pracuje równo, ładnie przyspiesza itp.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Czujnik temperatury sprawdzany vagiem pokazuje tak samo w sekcji silnik i zegary czyli około 79 C. Na zegarach w kabinie jest wówczas 90 C.
Znalazłem ten temat:
jakie-logi-do-28-ack-vt63684.htm?highli ... gi+2.8+ack
I zgodnie z powyższym mam na wolnych (podaję w skrócie aby nie powielac tamatów) :
Obroty 720
Obciążenie 1400
Kąt uchylenia przepustnicy 4,34
Kąt wyprzedzenia zapłonu 16,0
Czas Wtrysku 2.112
Masa Zasysanego Powietrza 16,9
Napięcie 13,51
Temperatura płynu chłodzącego 79,5
Temperatura zasysanego powietrza 31,5
Napięcie sond
falują od 0,1-0.8 V
Jeszcze jedno:
Mam zepsuty sterownik ABS i nie mogę połączyć się z silnikiem dopóki nie odłączę wtyczki ABS.
Znalazłem ten temat:
jakie-logi-do-28-ack-vt63684.htm?highli ... gi+2.8+ack
I zgodnie z powyższym mam na wolnych (podaję w skrócie aby nie powielac tamatów) :
Obroty 720
Obciążenie 1400
Kąt uchylenia przepustnicy 4,34
Kąt wyprzedzenia zapłonu 16,0
Czas Wtrysku 2.112
Masa Zasysanego Powietrza 16,9
Napięcie 13,51
Temperatura płynu chłodzącego 79,5
Temperatura zasysanego powietrza 31,5
Napięcie sond
falują od 0,1-0.8 V
Jeszcze jedno:
Mam zepsuty sterownik ABS i nie mogę połączyć się z silnikiem dopóki nie odłączę wtyczki ABS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
A nie 7 i 8 ? Bo tu : jakie-logi-do-28-ack-vt63684.htm tak piszą.zwonko pisze:032 i 033. Wskazanie rzędu 16 na bank skończyłoby się checkiem. Może jakiś problem z okablowaniem i dlatego błąd był Intermittent, zniknął, a kiedyś jeszcze wróci...
Te korekty to są w procentach ?
Jeżeli tak to na kanale 8 miałem 128 a teraz mam 0 bo odpinałem akumulator.
A co do checka to B5 przed liftem chyba go nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Faktycznie mam jakiś opis ALG... i lambda jest w 6 (krótka), oraz w 7 i 8 (długa). Sorki za błąd. Niestety nie ma napisane w czym to wyrażone. Osobiście spotkałem się z zapisem procentowym lub typ 1.05 czyli na nasze to 5%. Wg serwisówki to masz tak:
-grupa 6 STFT: pole 3 B1, pole 4 B2
-grupa 7 LTFT: pole 1 B1 Multiplicative, pole 2 B2 Multiplicative, pole 3 B1 Additive, pole 4 B2 Additive
grupa 8 LTFT : pole 3 B1 Additive, pole 4 B2 Additive
-grupa 6 STFT: pole 3 B1, pole 4 B2
-grupa 7 LTFT: pole 1 B1 Multiplicative, pole 2 B2 Multiplicative, pole 3 B1 Additive, pole 4 B2 Additive
grupa 8 LTFT : pole 3 B1 Additive, pole 4 B2 Additive
Długo się nie odzywałem , bo robiłem hamulce, które trzymały (tylne) i grzały się.
Na dzień dzisiejszy auto jeździ db/bdb. Spalanie 10,5 -11 Pb. Jazda w trasie ale po górach i dosyć dynamicznie. Czyli chyba OK ?
Przyczyną złej pracy i spalania były :
1. Hamulce.
2. Uszkodzona pompa/sterownik ABS. Niby dziwne ale jak ją podepnę to silnik się dusi itp, jak odepnę jest OK
Ponoć może zakłócać pracę ECU.
Pozostał jeden problem: ciężko odpala jak postoi.
Co do grupy 7 i 8 to mam pytanie: co oznacza "additive" i "multiplicative" w korektach ?
Na dzień dzisiejszy auto jeździ db/bdb. Spalanie 10,5 -11 Pb. Jazda w trasie ale po górach i dosyć dynamicznie. Czyli chyba OK ?
Przyczyną złej pracy i spalania były :
1. Hamulce.
2. Uszkodzona pompa/sterownik ABS. Niby dziwne ale jak ją podepnę to silnik się dusi itp, jak odepnę jest OK
Ponoć może zakłócać pracę ECU.
Pozostał jeden problem: ciężko odpala jak postoi.
Co do grupy 7 i 8 to mam pytanie: co oznacza "additive" i "multiplicative" w korektach ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga