Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALG 2.8 193 KM] Duże spalanie, czarne świece i wydech, cięż

Silniki benzynowe
Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

[ALG 2.8 193 KM] Duże spalanie, czarne świece i wydech, cięż

Post autor: Larix » 25 sie 2017, 22:51

Problem dotyczy Passata B5 2.8 Syncro Tiptronic 1998 , ale z silnikiem ALG, więc mam nadzieję, że nikt nie będzie miał przeciwko , że to nie Audi.
Otóż objawy są takie:
-komputer pokazuje 22 L/100 km
-realnie nie wiem ile pali , ale sądząc po tym jak opada wskazówka to jakieś 15 L w trasie (normalna jazda do 90 kmh)
-świece czarne
-wydech czarny
-przy bucie zakopci czasem na czarno.
-auto ciężko pali, zazwyczaj za drugim razem
Nie potrafię niestety VAG-ować, robił to kolega ale trochę na szybko, oto co ustalił:
-był błąd przepływomierza, ale po skasowaniu się nie pojawił
-przy 6000 rpm jest 156 g/s
-sondy falują tak jak powinny
-temperatura na zegarach trzyma 90 stopni
Auto poza tym pracuje równo, ładnie przyspiesza itp.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić ?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 31 sie 2017, 06:36

To może być ta przepływka,zalewa ci go i dlatego tak się dzieje. A czujnik temp. dobrze pokazuję ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 31 sie 2017, 10:21

156g/s to za dużo w wyniku czego dawka paliwa jest za duża. Powinno być tak 140g/s. Najlepiej podmienić przepłwykę.

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 31 sie 2017, 23:12

Hmm. Gdzieś czytałem, że wartość przepływomierza przy max rpm powinna wynosić 0,8 mocy maksymalnej, czyli 193 KM x 0,8 = 154 , więc dlaczego za dużo ?
Błąd przepływki nie powraca.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 wrz 2017, 09:26

A sory, zobaczyłem w Twój profil że jest 2.8 174KM. Temat dotyczy innego auta. Mój błąd.

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 01 wrz 2017, 22:32

Czujnik temperatury sprawdzany vagiem pokazuje tak samo w sekcji silnik i zegary czyli około 79 C. Na zegarach w kabinie jest wówczas 90 C.
Znalazłem ten temat:
jakie-logi-do-28-ack-vt63684.htm?highli ... gi+2.8+ack
I zgodnie z powyższym mam na wolnych (podaję w skrócie aby nie powielac tamatów) :
Obroty 720
Obciążenie 1400
Kąt uchylenia przepustnicy 4,34
Kąt wyprzedzenia zapłonu 16,0
Czas Wtrysku 2.112
Masa Zasysanego Powietrza 16,9
Napięcie 13,51
Temperatura płynu chłodzącego 79,5
Temperatura zasysanego powietrza 31,5
Napięcie sond
falują od 0,1-0.8 V
Jeszcze jedno:
Mam zepsuty sterownik ABS i nie mogę połączyć się z silnikiem dopóki nie odłączę wtyczki ABS.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 03 wrz 2017, 16:23

Chyba przepływka za dużo pokazuje na jałowym,powinno od 4 do 6 .

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 03 wrz 2017, 22:27

Też tak przypuszczam. Czyścić, wymieniać ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 04 wrz 2017, 00:03

Jakoś mi się nie chce wierzyć w takie wskazanie. Może 1.6g a nie 16... Korekty ltft i stft jakie są?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 04 wrz 2017, 07:16

Czyszczenie podobno nie działa ,jak zadziała to na krótko.

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 05 wrz 2017, 22:32

zwonko pisze:Jakoś mi się nie chce wierzyć w takie wskazanie. Może 1.6g a nie 16... Korekty ltft i stft jakie są?
A gdzie to w Vagu mogę sprawdzić ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 05 wrz 2017, 22:40

032 i 033. Wskazanie rzędu 16 na bank skończyłoby się checkiem. Może jakiś problem z okablowaniem i dlatego błąd był Intermittent, zniknął, a kiedyś jeszcze wróci...

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 06 wrz 2017, 22:12

zwonko pisze:032 i 033. Wskazanie rzędu 16 na bank skończyłoby się checkiem. Może jakiś problem z okablowaniem i dlatego błąd był Intermittent, zniknął, a kiedyś jeszcze wróci...
A nie 7 i 8 ? Bo tu : jakie-logi-do-28-ack-vt63684.htm tak piszą.
Te korekty to są w procentach ?
Jeżeli tak to na kanale 8 miałem 128 a teraz mam 0 bo odpinałem akumulator.
A co do checka to B5 przed liftem chyba go nie ma.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 07 wrz 2017, 11:25

Faktycznie mam jakiś opis ALG... i lambda jest w 6 (krótka), oraz w 7 i 8 (długa). Sorki za błąd. Niestety nie ma napisane w czym to wyrażone. Osobiście spotkałem się z zapisem procentowym lub typ 1.05 czyli na nasze to 5%. Wg serwisówki to masz tak:
-grupa 6 STFT: pole 3 B1, pole 4 B2
-grupa 7 LTFT: pole 1 B1 Multiplicative, pole 2 B2 Multiplicative, pole 3 B1 Additive, pole 4 B2 Additive
grupa 8 LTFT : pole 3 B1 Additive, pole 4 B2 Additive

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 02 paź 2017, 13:39

Długo się nie odzywałem , bo robiłem hamulce, które trzymały (tylne) i grzały się.
Na dzień dzisiejszy auto jeździ db/bdb. Spalanie 10,5 -11 Pb. Jazda w trasie ale po górach i dosyć dynamicznie. Czyli chyba OK ?
Przyczyną złej pracy i spalania były :
1. Hamulce.
2. Uszkodzona pompa/sterownik ABS. Niby dziwne ale jak ją podepnę to silnik się dusi itp, jak odepnę jest OK :|
Ponoć może zakłócać pracę ECU.
Pozostał jeden problem: ciężko odpala jak postoi.
Co do grupy 7 i 8 to mam pytanie: co oznacza "additive" i "multiplicative" w korektach ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga