Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6C7 2.0 tdi177KM_ uszkodzone koła zębate napedu pompy oleju

Silniki wysokoprężne
mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

A6C7 2.0 tdi177KM_ uszkodzone koła zębate napedu pompy oleju

Post autor: mirefire » 05 wrz 2017, 10:47

Witam...
Dwa Miesiące temu wymieniłem rozrząd na oryginalny przy 185k km, dodatkowo mechanik miał wymienić imbus /zabierak >napęd pompy oleju.
Po złożeniu wszystkiego, było słychać minimalnie lekki świst> ale powiedziano mi iż paski się ułożą i będzie ok. Po zrobieniu około 5 k/km (wakacje w Bułgarii) hałas się zwiększył i to znacznie. Po zdjęciu miski olejowej okazał się dramat <stres> <wnerw>
Obrazek
Po dociekaniu co mogło być przyczyna takiego stanu rzeczy dowiedziałem się iż do zmiany imbusa wyjęli cały zestaw wałków i odkręcili zębatki>ich niedouczenie i błąd <milczek>
Moje pytanie > co mogli źle poskładać że aż zębatki się powyszczerbiały, (można nimi jakoś regulować żeby powstała taka siła) jest jakaś procedura, wskazówki na składanie tych wałków?
Co dalej?
Wymienić same zębatki?> koszta?, czy można wyrzucić cały zestaw i zrobić jak w BLB 2.0 ( bo to już przerabiałem) tdi?
Może ktoś ma dostęp do ELSY lub ETki Proszę pilnie o pomoc.
Obrazek

VAGPatrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
Lokalizacja: Sieraków Śląski

Post autor: VAGPatrick » 05 wrz 2017, 22:04

Kiedy miałeś ten świst? Jak przyspieszałeś czy w jakimś innym momencie?
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 05 wrz 2017, 22:08

najbardziej w zakresach jak przyspieszałem obrotami(nawet na postoju) 1200 do 1800 i jak schodził z obrotów to tak samo.
Przekopałem całego neta i nie mogę znaleźć procedury zakładania zębatek i ustawiania wałków> bo w tym kierunku chyba się będę skłaniał, koszt zębatek w ASO to 800zł.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 06 wrz 2017, 08:57

najrozsądniejszym rozwiązaniem jest przeróbka na stary typ

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 06 wrz 2017, 09:04

Tylko nie wiem czy będzie wszystko pasowało tak jak w starszych modelach

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 06 wrz 2017, 10:51

no tu będzie trochę więcej roboty, w niektórych motorach brakuje otworów do mocowania pompy oleju /trza wiercić i gwintować/, smok też trza podpasować na wysokość

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 06 wrz 2017, 11:04

Przed chwilą sprawdzone u mnie właśnie nie ma otworu na napinacz Przeraża mnie ta cała akcja wiercenie chyba zamówię z koła zębate z serwisu i przywrócę do stanu początkowego przywrócę do stanu początkowego proszę o jakiekolwiek informacje lub schemat na temat regulacji kół zębatych aby historia się nie powtórzyła

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 wrz 2017, 11:33

Poszukam w ELSIE :).

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 06 wrz 2017, 11:36

O super dzięki za zainteresowanie Czekam z niecierpliwością

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 wrz 2017, 12:32

Na ten moment znalazłem takie instrukcje << link >>. W razie czego mogę podesłać numery części wraz z cenami w ASO :).

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 06 wrz 2017, 15:39

Proszę o numery części wraz z cenami dla porównania Mechanik już zamawia

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 wrz 2017, 17:02

Numeracja odnosi się do tej ze schematu poniżej:
5) 03L 198 488 - koło pośrednie z piastą (ok. 490 zł),
6) N 911 541 01 - śruba (ok. 7 zł),
12) 03G 103 305 C - koło napędowe (ok. 175 zł),
13) N 911 213 01 (x4) - śruba (ok. 4 zł za sztukę).

Jak się poprosi, to można w ASO dostać 10% rabatu na części :). Tak dla informacji, zabierak/imbus (03G 115 281 E) kosztuje niecałe 25 zł. Numery są dla silnika CGLC z roku modelowego 2012 (10 pozycja w numerze VIN to C).

Obrazek

[ Dodano: 2017-09-06, 17:02 ]
Mam nadzieję, że instrukcje chociaż trochę pomogą :).

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 08 wrz 2017, 09:15

Dzisiaj będziemy montować....
Jednej rzeczy się nie mogę doszukać ...
z jaką siłą dokręcać śrubę koła pośredniego i koła napędu wałków wyrównoważających.
a koło zębate na wale przed włożeniem może być podgrzane palnikiem?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 wrz 2017, 10:40

Przecież wszystkie informacje o sile dokręcania są w intrukcjach, a dokładnie w pliku 'Zestawienie montażowe - miska olejowa / pompa oleju" :). Koło ma być podgrzane na płycie grzejnej, ponieważ jest ono montowane na wcisk, a po rozgrzaniu się rozszerza, aby po zamontowaniu zacisnąć. Instrukcja wymiany tego koła zębatego << link >>.

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 12 wrz 2017, 11:22

A faktycznie nie zauważyłem.
Skupiłem się na ustawianiu zębatek.
Dzisiaj mają go odpalać. . <stres> zobaczymy...
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga