A6C7 2.0 tdi177KM_ uszkodzone koła zębate napedu pompy oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
A6C7 2.0 tdi177KM_ uszkodzone koła zębate napedu pompy oleju
Witam...
Dwa Miesiące temu wymieniłem rozrząd na oryginalny przy 185k km, dodatkowo mechanik miał wymienić imbus /zabierak >napęd pompy oleju.
Po złożeniu wszystkiego, było słychać minimalnie lekki świst> ale powiedziano mi iż paski się ułożą i będzie ok. Po zrobieniu około 5 k/km (wakacje w Bułgarii) hałas się zwiększył i to znacznie. Po zdjęciu miski olejowej okazał się dramat
Po dociekaniu co mogło być przyczyna takiego stanu rzeczy dowiedziałem się iż do zmiany imbusa wyjęli cały zestaw wałków i odkręcili zębatki>ich niedouczenie i błąd
Moje pytanie > co mogli źle poskładać że aż zębatki się powyszczerbiały, (można nimi jakoś regulować żeby powstała taka siła) jest jakaś procedura, wskazówki na składanie tych wałków?
Co dalej?
Wymienić same zębatki?> koszta?, czy można wyrzucić cały zestaw i zrobić jak w BLB 2.0 ( bo to już przerabiałem) tdi?
Może ktoś ma dostęp do ELSY lub ETki Proszę pilnie o pomoc.
Dwa Miesiące temu wymieniłem rozrząd na oryginalny przy 185k km, dodatkowo mechanik miał wymienić imbus /zabierak >napęd pompy oleju.
Po złożeniu wszystkiego, było słychać minimalnie lekki świst> ale powiedziano mi iż paski się ułożą i będzie ok. Po zrobieniu około 5 k/km (wakacje w Bułgarii) hałas się zwiększył i to znacznie. Po zdjęciu miski olejowej okazał się dramat
Po dociekaniu co mogło być przyczyna takiego stanu rzeczy dowiedziałem się iż do zmiany imbusa wyjęli cały zestaw wałków i odkręcili zębatki>ich niedouczenie i błąd
Moje pytanie > co mogli źle poskładać że aż zębatki się powyszczerbiały, (można nimi jakoś regulować żeby powstała taka siła) jest jakaś procedura, wskazówki na składanie tych wałków?
Co dalej?
Wymienić same zębatki?> koszta?, czy można wyrzucić cały zestaw i zrobić jak w BLB 2.0 ( bo to już przerabiałem) tdi?
Może ktoś ma dostęp do ELSY lub ETki Proszę pilnie o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Przed chwilą sprawdzone u mnie właśnie nie ma otworu na napinacz Przeraża mnie ta cała akcja wiercenie chyba zamówię z koła zębate z serwisu i przywrócę do stanu początkowego przywrócę do stanu początkowego proszę o jakiekolwiek informacje lub schemat na temat regulacji kół zębatych aby historia się nie powtórzyła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na ten moment znalazłem takie instrukcje << link >>. W razie czego mogę podesłać numery części wraz z cenami w ASO .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numeracja odnosi się do tej ze schematu poniżej:
5) 03L 198 488 - koło pośrednie z piastą (ok. 490 zł),
6) N 911 541 01 - śruba (ok. 7 zł),
12) 03G 103 305 C - koło napędowe (ok. 175 zł),
13) N 911 213 01 (x4) - śruba (ok. 4 zł za sztukę).
Jak się poprosi, to można w ASO dostać 10% rabatu na części . Tak dla informacji, zabierak/imbus (03G 115 281 E) kosztuje niecałe 25 zł. Numery są dla silnika CGLC z roku modelowego 2012 (10 pozycja w numerze VIN to C).
[ Dodano: 2017-09-06, 17:02 ]
Mam nadzieję, że instrukcje chociaż trochę pomogą .
5) 03L 198 488 - koło pośrednie z piastą (ok. 490 zł),
6) N 911 541 01 - śruba (ok. 7 zł),
12) 03G 103 305 C - koło napędowe (ok. 175 zł),
13) N 911 213 01 (x4) - śruba (ok. 4 zł za sztukę).
Jak się poprosi, to można w ASO dostać 10% rabatu na części . Tak dla informacji, zabierak/imbus (03G 115 281 E) kosztuje niecałe 25 zł. Numery są dla silnika CGLC z roku modelowego 2012 (10 pozycja w numerze VIN to C).
[ Dodano: 2017-09-06, 17:02 ]
Mam nadzieję, że instrukcje chociaż trochę pomogą .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przecież wszystkie informacje o sile dokręcania są w intrukcjach, a dokładnie w pliku 'Zestawienie montażowe - miska olejowa / pompa oleju" . Koło ma być podgrzane na płycie grzejnej, ponieważ jest ono montowane na wcisk, a po rozgrzaniu się rozszerza, aby po zamontowaniu zacisnąć. Instrukcja wymiany tego koła zębatego << link >>.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga