[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
dołączam się do was z tym brakiem mocy na zimnym silniku, ciężko jest ruszyć z miejsca,
podejrzewam ze wina może tkwić w oleju skrzyni, albo jest za mało albo stracił swoje wlaściwości, dopiero jak złapie troche temp, to jedzie normalnie,
po nowym roku bede wymieniał olej to dam znać czy się coś zmieniło.
u mnie auto co jakiś czas łapie jakies zamulenie na chwilę i zbiera się tylko do 3tys obr, macie takie coś?
podejrzewam ze wina może tkwić w oleju skrzyni, albo jest za mało albo stracił swoje wlaściwości, dopiero jak złapie troche temp, to jedzie normalnie,
po nowym roku bede wymieniał olej to dam znać czy się coś zmieniło.
u mnie auto co jakiś czas łapie jakies zamulenie na chwilę i zbiera się tylko do 3tys obr, macie takie coś?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
Dołączam się do pytania powyżej. Również mam problem z brakiem mocy na zimnym silniku.
Do 1800/2000 muli strasznie, po przekroczeniu jest strzał i jedzie normalnie. Po nagrzaniu do 80/85/90 stopni ciągnie od dołu aż miło. Mechanicy rozkładają ręce. Ostatnia diagnoza to przycinajacy się przestawiacz kąta wtrysku i pompa do regeneracji. Niestety jest to diagnoza na chybił trafił, a nie widzi mi się wydawać w ciemno 2 tys zł.
Wieczorem wrzucę logi. Zrobię także logi na zimnym silniku. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby znalazł się ktoś i na nie zerknal.
Pozdrawiam

Wieczorem wrzucę logi. Zrobię także logi na zimnym silniku. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby znalazł się ktoś i na nie zerknal.



Pozdrawiam
czekam na logi, ale ci powiem tak szczerze że logi najprawdopodobniej pokażą braki w podawaniu paliwa, chodzi mi o to że w tym przedziale gdzie ci auto nie jedzie i ma tzw "muła" dawkowanie paliwa będzie ograniczone przez jakieś mniej więcej 1/2 niż na nagrzanym silniku, chociaż mogę się mylić bo możesz mieć inny podzespół walniety, ale przerabiałem temat z kolegą w jego samochodzie, czyściliśmy przepływkę, zaworki od sterowania turba, sprawdzali wężyki podciśnieniowe itd itd itd i nie znalazłem kompletnie nic a nic, wszystko było sprawne i na końcu też stawiałem że to pompa, u niego to wyglądało tak że do 2 tys jechał od 2 do 2.5 nie i potem po przekroczeniu około 2,6 tys dalej jechał oczywiście na zimnym, na ciepłym od samego dołu, on się poddał i nie chciał już inwestować i sprawdzać, co jedynie ja zrobiłem żeby to troszeczkę lepiej jeździło to w adaptacjach w grupie 03 zmieniłem wartości na takie, aby to trochę lepiej jechało czyli jak standardowo w blokach pomiarowych 003 kolumna MAF spec. jest wartkość około tam 215 to zwiększyłem własnie w adaptacjach na 300 i to trochę pomogło, do końca nie zlikwidowało problemu, grupa 003 i i adaptacja 03 odnosi sie do zaworu EGR no i trochę też do przepływki, ale on miał sprawną przepływ, mój kolega miał całkowicie wywalony i zaślepiony EGR więc nasówa mi się tylko to że jest to problem związany z przepływomierzem lub faktycznie pompą, ale jesli chodzi o pompe to raczej obstawiał bym jej elektronikę, a nie mechanikę czyli zaworki itd bo jak się zaworek zaciera to czy ciepły czy zimny to nie pojedzie, skończyło się na tym że jeździ tak do dziś dnia, w twoim przypadku rozsądnie i najmniej kosztowne będzie zewryfikowanie sobie zaworu EGR i prawdopodobnie jego czyszczenie jesli nikt tam od dawna nie zaglądał lub jego odślepienie jeśli masz odłączony i sprawdzić jak wtedy samochód zareaguje, jak czyścić EGR i gdzie co poodkręcać znajdziesz bez problemu instrukcję w necie, jesli to nic nie da, to według mnie to już tylko wina pompy wtryskowej i to nią trzeba się zając, dzialaj kolego i pisz o postępach w sprawie, pozdrawiam.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Dzięki za odpowiedź!
Wsiadłem do auta i zacząłem przeglądać parametry pracy silnika na komputerze.
EGR kompletnie martwy wg. mnie
Uchwyciłem moment kiedy auto się odmula, to znaczy temperatura dochodzi do 90 stopni.
http://vaglog.pl/log-004_PsR67.html - pompa
http://vaglog.pl/log-003_X7KJ8.html - egr
Widać, że stała jest liczba 0 . Po przekroczeniu 2 tys a nawet wyżej coś zaczyna się dziać.
W 58 sekundzie loga 004 silnik łapię temperaturę i auto śmiga.
Czy wiesz co może być wadliwe? W tym momencie jestem na 90% przekonany, że coś z pompą
Wsiadłem do auta i zacząłem przeglądać parametry pracy silnika na komputerze.
EGR kompletnie martwy wg. mnie

Uchwyciłem moment kiedy auto się odmula, to znaczy temperatura dochodzi do 90 stopni.
http://vaglog.pl/log-004_PsR67.html - pompa
http://vaglog.pl/log-003_X7KJ8.html - egr
Widać, że stała jest liczba 0 . Po przekroczeniu 2 tys a nawet wyżej coś zaczyna się dziać.
W 58 sekundzie loga 004 silnik łapię temperaturę i auto śmiga.
Czy wiesz co może być wadliwe? W tym momencie jestem na 90% przekonany, że coś z pompą

ale jak robisz logi to komplecik dajesz bo te 2 nie wiele mówią oprócz tego że faktycznie EGR nie żyje, a żeby określić pompe to log 001 dynamiczny potrzeba, turbo to dynamiczny 011 i bs 011, przepływka jest mi potrzebny dynamiczny 008, jednym słowem żeby coś więcej powiedzieć poproszę komplecik logów 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018 statyczne oraz 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 dynamiczne i b/s 003 , 004 , 011. zrób to normalnie na rozgrzanym silniku, dynamiczne oczywiście 3 bieg jak osiągniesz 1500 obr/min startujesz z logowaniem but w podłoge i kończysz logowanie prz 4000 obr/min. bez tego nie ruszymy z miejsca odnośnie diagnozy, jak nic nie wykaże to znaczy że masz dokładnie to samo co opisywałem we wcześniejszym poście, ale tak na początek zainteresuj się tematem EGR-u i jak go doprowadzisz do pełnej funkcjonalności wtedy zrób komplet logów który ci podałem.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać