Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku

Silniki wysokoprężne
krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 27 gru 2013, 22:24

dołączam się do was z tym brakiem mocy na zimnym silniku, ciężko jest ruszyć z miejsca,
podejrzewam ze wina może tkwić w oleju skrzyni, albo jest za mało albo stracił swoje wlaściwości, dopiero jak złapie troche temp, to jedzie normalnie,
po nowym roku bede wymieniał olej to dam znać czy się coś zmieniło.
u mnie auto co jakiś czas łapie jakies zamulenie na chwilę i zbiera się tylko do 3tys obr, macie takie coś?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 28 gru 2013, 17:40

krystek511, jak kolega wyżej, zrób logi. Przy zamuleniu nie masz żadnych błędów? I jeszcze zapytam o skrzynię masz manualną czy tipa?
Warsztat, naprawy Audi A6.

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 28 gru 2013, 18:11

szalony pisze:krystek511, jak kolega wyżej, zrób logi. Przy zamuleniu nie masz żadnych błędów? I jeszcze zapytam o skrzynię masz manualną czy tipa?
ja mam tiptronic
dzisiaj wyczysciłem auto z błędów pojeżdżę z 2 dni i zobacze co pokarze za błędy, dam znać i jak coś to zrobię logi

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 28 gru 2013, 18:17

krystek511 pisze:ja mam tiptronic
Tak myślałem <rotfl> w takim razie popraw w profilu, bo masz zaznaczony manual. Więc jeśli masz tiptronic, Twoje objawy mogą występować przez olej w skrzyni. Pewnie im zimniej na zewnątrz tym bardziej Ci zamula.
Warsztat, naprawy Audi A6.

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 28 gru 2013, 19:33

dzieki za uwagę, juz zmieniłem opis, tak jak mówisz im zimniej tym gorzej ruszyć.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 28 gru 2013, 19:35

Poczytaj na Forum o wymianie oleju w tiptronic i będziesz wiedział co robić <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

zippo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2013, 11:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zippo » 29 gru 2013, 09:57

szalony pisze:Poczytaj na Forum o wymianie oleju w tiptronic i będziesz wiedział co robić <okok>
na 100% to nie olej
sprawdź czujnik doładowania i przepływkę na dolocie powietrza

[ Dodano: 2013-12-29, 10:04 ]
jak to nie pomoże to turbinka do roboty <wnerw>
zippo

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 29 gru 2013, 11:12

zippo pisze:sprawdź czujnik doładowania
w jaki sposób mogę go sprawdzić? (vagiem?) jak dobrze myslę jest on na chłodnicy intercolera od strony kierowcy.

zippo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2013, 11:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zippo » 29 gru 2013, 14:28

krystek511 pisze:
zippo pisze:sprawdź czujnik doładowania
w jaki sposób mogę go sprawdzić? (vagiem?) jak dobrze myslę jest on na chłodnicy intercolera od strony kierowcy.

jest tam gdzie mówisz,dobrze by było mieć drugi na podmianę.WAG nic nie pokarze.
zippo

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 16 sty 2014, 00:15

mam pytanie do tych co mają problem z ruszaniem na zimnym silniku.
Jakie macie kodowanie skrzyni na vag? u mnie jest 00033

Danio_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2016, 08:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Danio_84 » 22 lis 2016, 20:56

Czy ktos rozwiązał już ten problem?

mekDa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:18
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: mekDa » 24 sie 2017, 08:48

Dołączam się do pytania powyżej. Również mam problem z brakiem mocy na zimnym silniku. :( Do 1800/2000 muli strasznie, po przekroczeniu jest strzał i jedzie normalnie. Po nagrzaniu do 80/85/90 stopni ciągnie od dołu aż miło. Mechanicy rozkładają ręce. Ostatnia diagnoza to przycinajacy się przestawiacz kąta wtrysku i pompa do regeneracji. Niestety jest to diagnoza na chybił trafił, a nie widzi mi się wydawać w ciemno 2 tys zł.
Wieczorem wrzucę logi. Zrobię także logi na zimnym silniku. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby znalazł się ktoś i na nie zerknal. <prosi> <prosi> <prosi>
Pozdrawiam

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 31 sie 2017, 21:40

czekam na logi, ale ci powiem tak szczerze że logi najprawdopodobniej pokażą braki w podawaniu paliwa, chodzi mi o to że w tym przedziale gdzie ci auto nie jedzie i ma tzw "muła" dawkowanie paliwa będzie ograniczone przez jakieś mniej więcej 1/2 niż na nagrzanym silniku, chociaż mogę się mylić bo możesz mieć inny podzespół walniety, ale przerabiałem temat z kolegą w jego samochodzie, czyściliśmy przepływkę, zaworki od sterowania turba, sprawdzali wężyki podciśnieniowe itd itd itd i nie znalazłem kompletnie nic a nic, wszystko było sprawne i na końcu też stawiałem że to pompa, u niego to wyglądało tak że do 2 tys jechał od 2 do 2.5 nie i potem po przekroczeniu około 2,6 tys dalej jechał oczywiście na zimnym, na ciepłym od samego dołu, on się poddał i nie chciał już inwestować i sprawdzać, co jedynie ja zrobiłem żeby to troszeczkę lepiej jeździło to w adaptacjach w grupie 03 zmieniłem wartości na takie, aby to trochę lepiej jechało czyli jak standardowo w blokach pomiarowych 003 kolumna MAF spec. jest wartkość około tam 215 to zwiększyłem własnie w adaptacjach na 300 i to trochę pomogło, do końca nie zlikwidowało problemu, grupa 003 i i adaptacja 03 odnosi sie do zaworu EGR no i trochę też do przepływki, ale on miał sprawną przepływ, mój kolega miał całkowicie wywalony i zaślepiony EGR więc nasówa mi się tylko to że jest to problem związany z przepływomierzem lub faktycznie pompą, ale jesli chodzi o pompe to raczej obstawiał bym jej elektronikę, a nie mechanikę czyli zaworki itd bo jak się zaworek zaciera to czy ciepły czy zimny to nie pojedzie, skończyło się na tym że jeździ tak do dziś dnia, w twoim przypadku rozsądnie i najmniej kosztowne będzie zewryfikowanie sobie zaworu EGR i prawdopodobnie jego czyszczenie jesli nikt tam od dawna nie zaglądał lub jego odślepienie jeśli masz odłączony i sprawdzić jak wtedy samochód zareaguje, jak czyścić EGR i gdzie co poodkręcać znajdziesz bez problemu instrukcję w necie, jesli to nic nie da, to według mnie to już tylko wina pompy wtryskowej i to nią trzeba się zając, dzialaj kolego i pisz o postępach w sprawie, pozdrawiam.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

mekDa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:18
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: mekDa » 02 wrz 2017, 17:00

Dzięki za odpowiedź!

Wsiadłem do auta i zacząłem przeglądać parametry pracy silnika na komputerze.
EGR kompletnie martwy wg. mnie <lol>
Uchwyciłem moment kiedy auto się odmula, to znaczy temperatura dochodzi do 90 stopni.
http://vaglog.pl/log-004_PsR67.html - pompa
http://vaglog.pl/log-003_X7KJ8.html - egr


Widać, że stała jest liczba 0 . Po przekroczeniu 2 tys a nawet wyżej coś zaczyna się dziać.
W 58 sekundzie loga 004 silnik łapię temperaturę i auto śmiga.
Czy wiesz co może być wadliwe? W tym momencie jestem na 90% przekonany, że coś z pompą :[

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 02 wrz 2017, 20:57

ale jak robisz logi to komplecik dajesz bo te 2 nie wiele mówią oprócz tego że faktycznie EGR nie żyje, a żeby określić pompe to log 001 dynamiczny potrzeba, turbo to dynamiczny 011 i bs 011, przepływka jest mi potrzebny dynamiczny 008, jednym słowem żeby coś więcej powiedzieć poproszę komplecik logów 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018 statyczne oraz 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 dynamiczne i b/s 003 , 004 , 011. zrób to normalnie na rozgrzanym silniku, dynamiczne oczywiście 3 bieg jak osiągniesz 1500 obr/min startujesz z logowaniem but w podłoge i kończysz logowanie prz 4000 obr/min. bez tego nie ruszymy z miejsca odnośnie diagnozy, jak nic nie wykaże to znaczy że masz dokładnie to samo co opisywałem we wcześniejszym poście, ale tak na początek zainteresuj się tematem EGR-u i jak go doprowadzisz do pełnej funkcjonalności wtedy zrób komplet logów który ci podałem.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja