Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDW 2.4 177 KM] czy objawy wskazują na rozrząd ?

Silniki benzynowe
sssemmm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 sie 2017, 18:45
Lokalizacja: Warszawa

[ BDW 2.4 177 KM] czy objawy wskazują na rozrząd ?

Post autor: sssemmm » 06 sie 2017, 19:39

Witam

Mam problem z autem, w którym podejrzewam rozrząd jednak nie wiem czy objawy na 100% na niego wskazują. Dlatego zwracam się z prośbą o opinię osób, które borykały się z podobnymi problemami.
Otóż auto czasami odpala i chodzi dosyć głośno, czas głośnej pracy jest różny- czasami kilka sekund, czasami minutę. Dobiega on z okolic kolektora bądź rozrządu, jednak nie jestem w stanie tego zlokalizować. Nie ma znaczenia czy auto jest ciepłe, czy zimne z rana czy z wieczora. Jest to losowe ale potrafi również z rana, jak również mogę jechać zgasić na 5 minut i za chwilkę odpali głośno na ciepłym. Na 8 odpaleń, około 2 razy potrafi głośno chodzić po rozruchu. Zauważyłem, że jeżeli dłużej głośno chodzi i dodam gazu tak do około 1500-2000 obrotów momentalnie ucicha i silnik cichutko chodzi.
Czy ktoś miał podobne objawy, czy świadczą one o rozrządzie?
Pytanie jak do tego się ma lekkie przegazowanie, które zawsze pomaga. Może jest to objaw tego, że napinacz nie zawsze odpowiednio działa bądź z innej strony ma to związek z klapkami kolektora ? Nie wiem sam, różne rzeczy już mam w głowie.
Chciałem dzisiaj nagrać dźwięk silnika jednak nie zdążyłem nawet wyjść z auta bo trwało to dosłownie 2 sekundy.
Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 07 sie 2017, 17:43

Podepnij pod komputer, inaczej wiele nie wykoncypujesz. Sprawdź synchronizacje rozdządu w grupie 90 do chyba 94. Jesteś widzę z Warszawy, to wpadnij na Bielany podepniemy pod kompa zobaczyć co tam siedzi.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 07 sie 2017, 21:37

podłącz kompa , mogą być też klapy
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 07 sie 2017, 21:59

Sprawdziliśmy synchronizację rozrządu. Wynikło Bank 1 +4,5 kW a Bank 2 +8 czy 9 kW. Klapy chyba by cały czas klepały?

sssemmm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 sie 2017, 18:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sssemmm » 31 sie 2017, 23:15

Jeżeli chodzi o klapy w kolektorze już mówiłem, czy wężyk odłączony czy podłączony jest to bez różnicy.
Samochód pięknie chodzi w całym zakresie obrotów jak już ucichnie po głośnej pracy.

Dodam tylko, że wcześniej miałem błędy P0010 i P0011 skasowałem i po dwóch dniach pokazał się tylko P0010 skasowałem przed wyjazdem do mat695 i pomimo tego, że raz czy dwa odpalił głośno błędów nie wykazywał po przyjeździe.
Grupa 93: Phase position Bank 1 intake 4.5 kw, Phase position Bank 2 intake 8,6 kw.

Dodałem również film na YT.



Jakieś sugestie ? Z góry dziękuję za pomoc Panowie.

[ Dodano: 2017-08-08, 18:14 ]
Witam

Dzisiaj sprawdziłem błędy i nadal nic nie wyrzuciło pomimo tego, że głośno palił...

[ Dodano: 2017-08-31, 23:15 ]
Temat rozwiązany.
Po wymianie napinaczy górnych jak ręką odjął. Prawy w tragicznym stanie oczywiście sitka które doprowadza olej nie było, płoza pęknięta a napinacz nie trzymał. Lewą stronę też zmieniłem, wydawał się być ok ale nie było również tej siateczki.
Dojście od góry bez wyciągania silnika ani skrzyni. Kolektora z góry też nie odkręcałem. Jedno co muszę powiedzieć to, to że jest strasznie ciasno.
Jeżdżę jakieś 3 tygodnie i jest bajka.
Błędów brak.
Założyłem napinacze firmy INA poprawione.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 01 wrz 2017, 06:38

ile ci wyszło kasy
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

sssemmm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 sie 2017, 18:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sssemmm » 01 wrz 2017, 11:10

około 750-800 cena za dwa napinacze + około 100 zł uszczelki pokrywy zaworów oraz silikon pod dekle osłaniające napinacze.

Robocizny nie liczę, ale musiałem kupić blokady rozrząu, klucz do fazatorów, więc doszło jakieś 250 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl