Witam
Mam problem z autem, w którym podejrzewam rozrząd jednak nie wiem czy objawy na 100% na niego wskazują. Dlatego zwracam się z prośbą o opinię osób, które borykały się z podobnymi problemami.
Otóż auto czasami odpala i chodzi dosyć głośno, czas głośnej pracy jest różny- czasami kilka sekund, czasami minutę. Dobiega on z okolic kolektora bądź rozrządu, jednak nie jestem w stanie tego zlokalizować. Nie ma znaczenia czy auto jest ciepłe, czy zimne z rana czy z wieczora. Jest to losowe ale potrafi również z rana, jak również mogę jechać zgasić na 5 minut i za chwilkę odpali głośno na ciepłym. Na 8 odpaleń, około 2 razy potrafi głośno chodzić po rozruchu. Zauważyłem, że jeżeli dłużej głośno chodzi i dodam gazu tak do około 1500-2000 obrotów momentalnie ucicha i silnik cichutko chodzi.
Czy ktoś miał podobne objawy, czy świadczą one o rozrządzie?
Pytanie jak do tego się ma lekkie przegazowanie, które zawsze pomaga. Może jest to objaw tego, że napinacz nie zawsze odpowiednio działa bądź z innej strony ma to związek z klapkami kolektora ? Nie wiem sam, różne rzeczy już mam w głowie.
Chciałem dzisiaj nagrać dźwięk silnika jednak nie zdążyłem nawet wyjść z auta bo trwało to dosłownie 2 sekundy.
Dziękuję za pomoc.
[ BDW 2.4 177 KM] czy objawy wskazują na rozrząd ?
Jeżeli chodzi o klapy w kolektorze już mówiłem, czy wężyk odłączony czy podłączony jest to bez różnicy.
Samochód pięknie chodzi w całym zakresie obrotów jak już ucichnie po głośnej pracy.
Dodam tylko, że wcześniej miałem błędy P0010 i P0011 skasowałem i po dwóch dniach pokazał się tylko P0010 skasowałem przed wyjazdem do mat695 i pomimo tego, że raz czy dwa odpalił głośno błędów nie wykazywał po przyjeździe.
Grupa 93: Phase position Bank 1 intake 4.5 kw, Phase position Bank 2 intake 8,6 kw.
Dodałem również film na YT.
Jakieś sugestie ? Z góry dziękuję za pomoc Panowie.
[ Dodano: 2017-08-08, 18:14 ]
Witam
Dzisiaj sprawdziłem błędy i nadal nic nie wyrzuciło pomimo tego, że głośno palił...
[ Dodano: 2017-08-31, 23:15 ]
Temat rozwiązany.
Po wymianie napinaczy górnych jak ręką odjął. Prawy w tragicznym stanie oczywiście sitka które doprowadza olej nie było, płoza pęknięta a napinacz nie trzymał. Lewą stronę też zmieniłem, wydawał się być ok ale nie było również tej siateczki.
Dojście od góry bez wyciągania silnika ani skrzyni. Kolektora z góry też nie odkręcałem. Jedno co muszę powiedzieć to, to że jest strasznie ciasno.
Jeżdżę jakieś 3 tygodnie i jest bajka.
Błędów brak.
Założyłem napinacze firmy INA poprawione.
Samochód pięknie chodzi w całym zakresie obrotów jak już ucichnie po głośnej pracy.
Dodam tylko, że wcześniej miałem błędy P0010 i P0011 skasowałem i po dwóch dniach pokazał się tylko P0010 skasowałem przed wyjazdem do mat695 i pomimo tego, że raz czy dwa odpalił głośno błędów nie wykazywał po przyjeździe.
Grupa 93: Phase position Bank 1 intake 4.5 kw, Phase position Bank 2 intake 8,6 kw.
Dodałem również film na YT.
Jakieś sugestie ? Z góry dziękuję za pomoc Panowie.
[ Dodano: 2017-08-08, 18:14 ]
Witam
Dzisiaj sprawdziłem błędy i nadal nic nie wyrzuciło pomimo tego, że głośno palił...
[ Dodano: 2017-08-31, 23:15 ]
Temat rozwiązany.
Po wymianie napinaczy górnych jak ręką odjął. Prawy w tragicznym stanie oczywiście sitka które doprowadza olej nie było, płoza pęknięta a napinacz nie trzymał. Lewą stronę też zmieniłem, wydawał się być ok ale nie było również tej siateczki.
Dojście od góry bez wyciągania silnika ani skrzyni. Kolektora z góry też nie odkręcałem. Jedno co muszę powiedzieć to, to że jest strasznie ciasno.
Jeżdżę jakieś 3 tygodnie i jest bajka.
Błędów brak.
Założyłem napinacze firmy INA poprawione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Re: [ BDW 2.4 177 KM] czy objawy wskazują na rozrząd ?
Czy wymieniałeś sam? Czy wymieniłeś też górne łańcuchy czy tylko napinacze?