Witam wszystkich!
Posiadam zamontowane lampy biksenon (D3S) skrętny z LED oraz osobną żarówką do doświetlania zakrętów (H8). Doświetlanie soczewką skrętną działa bez zarzutu. Ledy świecą jako światła dzienne pełną mocą. Obecnie światła pozycyjne są realizowane przy pomocy żarówki W5W zamontowanej w miejscu żarówki H8, która służy do dodatkowego doświetlania pobocza, oprócz soczewki skrętnej. Chciałbym doprowadzić lampy do takiego stanu by światła do jazdy dziennej LED przyciemniały się po włączeniu świateł mijania lub samych pozycyjnych, bym mógł wywalić z lamp ten patent z żarówką W5W i zamontować tam to co w oryginale, czyli H8.
Z tego co zdążyłem sie zorientować, lampy które posiadam o numerach 4F0941030DH oraz 4F0941029DH (czyli poliftowe) były montowane w latach 2009-2011 w A6C6 oraz w latach 2005-2012 w A6L.
Moje auto to A6C6 z 2006. posiadam Bordnetz o numerach SW: 4F0 910 279 D, HW: 4F0 907 279.
Przepinowanie zgodnie z manualami onalezionymi na forum niestety w moim przypadku nie zdaje egzaminu, światła LED nie przejmują funkcji pozycyjnych. Oczywiście posiadam również Bordnetz o numerach SW: 4F0 910 279 K, HW: 4F0 907 279 i niestety z tym bordem jest dokładnie to samo. Nie pomaga zmiana kodowania, testowałem wszystkie konfiguracje, faktycznie jest więcej opcji kodowania borda z literką K.
Ogólnie chodzi o to, gdzie powinien być dokładnie podłączony kabel koloru białego który w samej lampie idzie do listwy led? Do listwy led idą 3 kable: czerwony to +, brązowy to Masa . Obecnie mam zmostkowany kabel czerwony i biały i podłączone do +, więc dzienne działają.
Będę wdzięczny za pomoc!
Pozdrawiam!
Będę wdzięczny za pomoc
Dodatkowe info: wszędzie w instrukcjach dotyczących przepinowania kabli przy bordnetz jest mowa o kablach: lewa lampa pin 6 i 8 (kostka 10 pin) oraz pin 4 (kostka 32 pin) prawa lampa 1 i 2 pin (kostka 10 pin) oraz pin 15 (kostka 32 pin), niestety u mnie to nie działa, bo prawdopodobnie nie dotyczy to lampy po 2009 roku. Według ELSY piny w bordnetz obsługujące lewą lampę to: pin 6 (kostka 10 pin) oraz pin 3 (kostka 32 pin).
Według opisu złącz bordnetz znalezionego na jednej ze stron w internecie pin 3 w kosce 32 pin obsługuje lewy kierunkowskaz w błotniku.
Dodatkowo na innym forum Audi (zagranicznym) wyczytałem, ze nie ma problemu z podłączeniem lamp od S6, natomiast już z lampami poliftowymi do przedlifta a konkretnie z tym modelem, który ja posiadam, już problem jest. Wynika to z tego, ze pin numer 3 w kostce 32 pin w bordnetz owszem obsługuje sygnał PWM dla lewej lampy LED ale wtedy, gdy posiada się lusterka poliftowe, gdyż osługę bocznego kierunkowskazu w polifcie przejmuje moduł drzwi...
To chyba tyle.
teraz pytanie, czy komuś, kto ma przedlifta udało sie uruchomić ściemnianie LED by tym samym pełniły one funkcję świateł pozycyjnych?
Załączam zdjęcie lampy, fotka zapożyczona z Internetu (poglądowa), obok soczewki znajduje się żarówka H8 opisana w ELSIE jako żarówka światła kierowanego, doświetla ona pobocze przy skrętach kierownicą.
Ściemnianie lamp LED po włączeniu pozycyjnych-podłączenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Ściemnianie lamp LED po włączeniu pozycyjnych-podłączenie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie to co napisałeś pokrywa się w 100% ze schematem podłączenia moich lamp z ELSA.yarowsc pisze:reflektor lewy;
T14/12 - pozycja - BCM T32c/3
T14/10 - DRL - BCM T10/6
reflektor prawy;
T14/12 - pozycja - BCM T32c/14
T14/10 - DRL - BCM T10/1
każdy 279N ma obsługę LED, ale 279K też powinien mieć
Pytanie co w tym przypadku stanie się z sygnałem bocznych kierunkowskazów z błotników które mam na pinach T32c/14 oraz T32c/3 ? Czy samo kodowanie bordnetz na odpowiednie światła ( mam borda z literką K) spowoduje że pojawi mi się tam sygnał PWM na tych pinach? Jeśli tak, to czy boczne kierunki podpiąć (zmostkować) wtedy pod przednie w bordzie? Nie będzie błędu żarówki?
Nawet mój bord z literką D (ten był w oryginale, tak jak podobno LEDY) , którego mam obecnie ma obsługę LED, bo mogę normalnie je wyłączać z poziomu MMI. Rozumiem, że bord z literką K obsługuje już PWM, czyli ściemnianie?
Pytanie jeszcze o długie kodowanie, bo ani oryginalny z lit. D ani ten z literką K nie maja długiego kodowania, a przynajmniej mój VCDS go nie widzi Potrzebny update softu borda? Mam VAS5054
Edit:
trafiłem jeszcze na taki post użytkownika jamal_2005: "Zmęczyłem w koncu temat, okazało sie ze Sterowanie PWM dla ledów w bordzie N idzie z PINu 3 i 14 w złączu T32c a zasilanie ( czyli rownolegle zasilanie 12V dla PINu 10 przy wtyczce reflektora ) idzie z PINu 6 i 1 w złączu T10a. Odpowiednio połączone wszystko zaświeciło jak należy, żadnych błędów i przyciemnianie działa jak trzeba" w temacie : TUTAJ
Wygląda więc na to, że bordnetz z literką N obsługuje ściemnianie LED, pytanie, czy bordnetz K działa tak samo?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga