Tak jak pisałem wcześniej wielkimi krokami zbliżała się wymiana oleju w tippronicu. Mimo że biegi zmieniała płynnie to czułem że coś jej ostatnio dolega. Nieraz podczas jazdy na trasie ze stałą prędkością szarpnęła sobie na ułamek sekundy. Już zwątpiłem czy to od silnika czy skrzyni ale obstawiałem tipa. Więc zebrałem się w końcu aby zorganizować wszystko co niezbędne.
-Olej odpowiedni oryginału.. dawny Esso. Mobil ATF LT 71141 po 31zł litr w Rodonie po zniżkach
-Filtr febi za 35zł z Rodonu. Miałem rozkmine czy brać z ASO za 200zł ale kupiłem zamiennik.
-Uszczelka miski w Intercarsie za 30zł.
-Korek spustowy z uszczelka i oring na korek kontrolny w ASO za "jedyne" 50zł.
W gratisie dostałem też ramki pod rejestracje z ASO.
Czas operacyjny to jakieś 3h na spokojnie. Robiłem to pierwszy raz więc wszystko ostrożnie :P
Potrzebne:
-Kanał/podnośnik
-Torx 27 do śrubek od miski i filtra
-Imbus 8 i 17 do korka spustowego i kontrolnego
-olejnice/olejarke najlepiej jednolitrową bo buteleczka wchodzi na jeden "wpust"
Jak zobaczyłem swój olej i magnesy to się przeraziłem. Olej był wymieniany bardzo dawno bądź wcale ale widziałem większy muł w miskach od tiptronicach.
Magnesy przed oczyszczeniem a po robią wielką różnicę.
Miałem też vaga do sprawdzenia temperatury.
Po wymianie mogę stwierdzić, że mimo wymiany statycznej czyli 6litrow z 14. Skrzynia pracuje jeszcze delikatniej, płynniej, na zimnym szybciej zmienia biegi. Szarpnięcie podczas stałej jazdy ustąpiło , zobaczymy na jak długo. Powoli odkładam na nowy konwerter. Mam nadzieje że niepotrzebnie Za kilka miesięcy planuje ponowną wymianę oleju, teraz niech się tam wszystko przepłuka. Przebieg ładnie się wbił na wymianę oleju. Będzie łatwo zapamiętać, oczywiście wszystko odnotowane w moim zeszycie wraz z data przebiegiem kosztem wymian
image sharing
W sobotę korzystając z bajecznej pogody postanowiłem umyć Audi i odkurzyć w środku.
Coś mnie tknęło i zdjąłem listwy z drzwi aby zobaczyć czy sól nie zrobiła spustoszenia.
Zabieg jak najbardziej owocny bo na drzwiach kierowcy pojawił się nalot. Załuje że przy malowaniu auta nie przyłożyłem się do tego lepiej aby tam oczyścić ale człowiek uczy się na błędach. Grunt że za wczasu zdiagnozowane i zacząłem działać w celu usunięcia rudej szmaty
pic upload
Narazie to tyle. Niebawem zmiana felg na oryginalne 18tki s-line i pojadę na hamownie aby zobaczyć ile silnikowi uciekło koni przez te 19 lat :D
Pozdrawiam, mam nadzieję że nie zanudzam Was tymi opisami
A6 C5 Avant V6 S6Fake Recaro Gwint S6pak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2016, 22:19
- Lokalizacja: Śląsk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga