Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Wyciek ze skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

[ TIP+Q] Wyciek ze skrzyni

Post autor: Dacre » 08 sie 2017, 16:12

Witam,

przy okazji wymiany rozrządu oraz kilku innych mniejszych napraw w aucie mechanik dolał 0,5l oleju do skrzyni (mówił, że brakowało). Ostatnio zaglądając pod auto na kanale zauważyłem, że poci się w jednym miejscu. Ostatnio zaczęło mocniej kapać, widać plamę pod autem.

Co to za element i jakie ewentualne koszty naprawy?

Link do zdjęć:

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 sie 2017, 17:16

Do wymiany uszczelniacz flanszy, do której przykręca się wał napędowy. Zrób zdjęcie wlepki i podeślij do niego link, a podam Ci numer części oraz jego cenę w ASO :). Głównie chodzi mi o oznaczenie skrzyni, ale na 99% będzie to DEX.

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 08 sie 2017, 17:52

mat1324 pisze:Do wymiany uszczelniacz flanszy, do której przykręca się wał napędowy. Zrób zdjęcie wlepki i podeślij do niego link, a podam Ci numer części oraz jego cenę w ASO :). Głównie chodzi mi o oznaczenie skrzyni, ale na 99% będzie to DEX.
Co do oznaczenia skrzyni tak jak pisałeś jest to DEX, wrzucam zdjęcie wlepki w załączniku.
Czy przy wymianie tego uszczelniacza trzeba spuszczać olej? Pytam ponieważ i tak miałem wymieniać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2017, 18:24

pamiętaj że tam jest olej w mechaniżmie różnicowym przednim oddzielnie i to jego będziesz musiał dolać , olej w skrzyni to inna bajka

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 08 sie 2017, 18:56

bendzji pisze:pamiętaj że tam jest olej w mechaniżmie różnicowym przednim oddzielnie i to jego będziesz musiał dolać , olej w skrzyni to inna bajka
A ten co wycieka to jest który? Ma czerwonawy kolor. Sam tego nie będę robił ponieważ nie mam gdzie no i nie potrafie, wolę się dopytać, żeby też mechanikowi powiedzieć (pomimo tego, że powinien wiedzieć).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2017, 19:03

no to będzie z mechanizmu różnicowego

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 sie 2017, 19:57

A czasami skrzynia DEX nie ma trzech obiegów oleju: przedni napęd, skrzynia, torsen? W tym przypadku jest to olej w torsenie. Przedni napęd, torsen i tylny most mają taki sam olej. Jedynie skrzynia ma inny (ATF).

Ogólnie przy tym simmeringu jest mały problem, ponieważ występują dwa rodzaje w zależności od zamontowanej flanszy. Jeden typ uszczelniacza ma dodatkową wargę, która wchodzi w specjalny kołnierz na flanszy. Z tego co czytałem, to można zamontować pierwszy typ, który pasuje do obu flansz i ma numer: 018 409 399 B. Drugi uszczelniacz (01V 409 399 A) pasuje tylko do flanszy, która ma kołnierz. Wersja pierwsza jest bezpieczniejsza :). Przy wymianie może trochę wylecieć oleju z torsenu, więc przy okazji można odkręcić korek i spuścić resztę, aby go wymienić.

[ Dodano: 2017-08-08, 19:57 ]
Po lewej stronie znajduje się nowszy typ flanszy, który ma specjalny kołnierz:

Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2017, 20:37

a no tak zapomniałem o Quattro , tak z tyłu w Torsenie będzie oddzielnie olej chyba

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 08 sie 2017, 20:44

Dzięki za pomoc Panowie :) postaram się to szybko ogarnąć, mam nadzieję, że obędzie się bez niespodzianek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja