Witam,
przy okazji wymiany rozrządu oraz kilku innych mniejszych napraw w aucie mechanik dolał 0,5l oleju do skrzyni (mówił, że brakowało). Ostatnio zaglądając pod auto na kanale zauważyłem, że poci się w jednym miejscu. Ostatnio zaczęło mocniej kapać, widać plamę pod autem.
Co to za element i jakie ewentualne koszty naprawy?
Link do zdjęć:
[ TIP+Q] Wyciek ze skrzyni
Co do oznaczenia skrzyni tak jak pisałeś jest to DEX, wrzucam zdjęcie wlepki w załączniku.mat1324 pisze:Do wymiany uszczelniacz flanszy, do której przykręca się wał napędowy. Zrób zdjęcie wlepki i podeślij do niego link, a podam Ci numer części oraz jego cenę w ASO. Głównie chodzi mi o oznaczenie skrzyni, ale na 99% będzie to DEX.
Czy przy wymianie tego uszczelniacza trzeba spuszczać olej? Pytam ponieważ i tak miałem wymieniać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A ten co wycieka to jest który? Ma czerwonawy kolor. Sam tego nie będę robił ponieważ nie mam gdzie no i nie potrafie, wolę się dopytać, żeby też mechanikowi powiedzieć (pomimo tego, że powinien wiedzieć).bendzji pisze:pamiętaj że tam jest olej w mechaniżmie różnicowym przednim oddzielnie i to jego będziesz musiał dolać , olej w skrzyni to inna bajka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A czasami skrzynia DEX nie ma trzech obiegów oleju: przedni napęd, skrzynia, torsen? W tym przypadku jest to olej w torsenie. Przedni napęd, torsen i tylny most mają taki sam olej. Jedynie skrzynia ma inny (ATF).
Ogólnie przy tym simmeringu jest mały problem, ponieważ występują dwa rodzaje w zależności od zamontowanej flanszy. Jeden typ uszczelniacza ma dodatkową wargę, która wchodzi w specjalny kołnierz na flanszy. Z tego co czytałem, to można zamontować pierwszy typ, który pasuje do obu flansz i ma numer: 018 409 399 B. Drugi uszczelniacz (01V 409 399 A) pasuje tylko do flanszy, która ma kołnierz. Wersja pierwsza jest bezpieczniejsza
. Przy wymianie może trochę wylecieć oleju z torsenu, więc przy okazji można odkręcić korek i spuścić resztę, aby go wymienić.
[ Dodano: 2017-08-08, 19:57 ]
Po lewej stronie znajduje się nowszy typ flanszy, który ma specjalny kołnierz:
![Obrazek]()
Ogólnie przy tym simmeringu jest mały problem, ponieważ występują dwa rodzaje w zależności od zamontowanej flanszy. Jeden typ uszczelniacza ma dodatkową wargę, która wchodzi w specjalny kołnierz na flanszy. Z tego co czytałem, to można zamontować pierwszy typ, który pasuje do obu flansz i ma numer: 018 409 399 B. Drugi uszczelniacz (01V 409 399 A) pasuje tylko do flanszy, która ma kołnierz. Wersja pierwsza jest bezpieczniejsza

[ Dodano: 2017-08-08, 19:57 ]
Po lewej stronie znajduje się nowszy typ flanszy, który ma specjalny kołnierz: