Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] Brak mocy

Silniki benzynowe
pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

[2.0 ABK LPG] Brak mocy

Post autor: pablosz » 31 lip 2017, 16:12

Witam

Mam taki oto problem.
Samochód ładnie jedzie a po jakimś czasie (najczęściej po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu) silnik traci moc,dusi się i nie chce się rozpędzić. Po podpięciu pod komputem wyskakuje błąd sondy lambda. Po wykasowaniu błędu podczas pracy silnik znów pracuje równo. Świece i kable nowe, kopułka też. Dodatkowo niepotrzebnie wymieniony aparat zapłonowy. ):

I moje konkretne pytanie, bo nie chcę wymieniać na darmo sondy lambda:
czy problem może powodować uszkodzona cewka zapłonowa i wadliwa praca cewki wpływa na nieprawidłowe spalanie i w konsekwencji błąd sondy a co za tym idzie nieprawidłowe dawkowanie paliwa, czyli błędne koło.

Dodam że silnik jest naprawdę w dobrym stanie z małym przebiegiem, ale właśnie cewka kiedyś niepotrzebnie wymieniona przez mechanika na jakąś ze szrotu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2017, 16:31

pablosz, po pierwsze czy błąd sondy powraca bo jeśli tak to ona oczywiście do wymiany. Pytanie jeszcze jaki to błąd wyskakuje bo to dość ważne.
Kiedy pojawił się problem?
Czy po wymianie aparatu zapłon ustawiony zgodnie z procedurą dla tego silnika?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 31 lip 2017, 16:54

Masz instalację gazową więc najpierw posprawdzaj czy z nią wszystko w porządku, wszystkie wężyki podciśnień, odmy itp. Samą sondę zostaw na koniec. Ewentualnie sprawdź wtyczkę od sondy.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 31 lip 2017, 17:28

Problem pojawił się już pół roku temu. Po wymianie świec nastąpiła duża poprawa, dusił się tylko przez chwilę po ponownym odpaleniu. Potem mechanik wykasował błędy i wymienił aparat zapłonowy i przez 2 dni było OK.
Błąd sondy powraca po wykasowaniu. Jutro będę sprawdzał czy po wykasowaniu błędu powróci przy jeździe na benzynie.
Gazownik sprawdził instalację i jest OK.

Znam wiele przypadków gdzie ludzie wymieniali sondę i nic to nie pomogło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2017, 18:29

pablosz, a widzisz gaz masz, która generacja?
Podaj konkretnie nr błędu.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 31 lip 2017, 19:29

Gaz sekwencja. Numeru błędu nie znam, może jutro będę wiedział. W komputerze było napisane błąd sondy lambda.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 31 lip 2017, 19:41

Kod błędu to podstawa, bez niego dalsza dyskusja nie ma sensu. Zapodawaj i coś wymyślimy :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2017, 20:44

pablosz pisze:Gaz sekwencja.
aha bo już myślałem że zwykły i wówczas przyczyna jest właściwie tylko jedna, ale ok
pablosz pisze:W komputerze było napisane błąd sondy lambda.
błędów od sondy może być kilak i każdy co innego oznacza, także sprawdź i podaj.
A najlepiej porobić logi jak masz vag'a, było by jeszcze lepiej. Grupy od 000 do 006 na wolnych obrotach na początek i na bp oczywiście.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 01 sie 2017, 12:28

Dziś sprawdziłem błędy:

00513
00525
00537

Dwa błędy dotyczą sondy lambda.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 01 sie 2017, 13:08

To już się robi nudne, ale powtórzę po raz kolejny że większość błędów dotyczących sond nie jest powodowana przez same sondy tylko prze nieszczelności układu dolotowego, podciśnień, przepływki itp. Sprawdź najpierw to.U mnie odpięta odma powodowała błąd mieszanki i sondy.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 01 sie 2017, 14:14

Dzięki Piotrek za cenną uwagę.
U mnie właśnie grzebane było przy przepływomierzu i przy cewce zapłonowej. Dlatego myślałem o cewce, ale coraz bardziej wygląda mi to na przepływomierz, płytka przepływki jest mocno porysowana.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 01 sie 2017, 15:01

Możliwe że masz walnięty przepływomierz. Powinien pokazywać max 120g - ale tego nie jestem pewien

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 01 sie 2017, 15:03

Panowie, jeszcze raz chciałem usystematyzować:

Zawsze jest tak, że na zimnym silniku jeździ OK. Problem braku mocy, duszenia zawsze pojawia się w momencie zgaszenia silnika i ponownego odpalenia, czasami po mocnym przegazowaniu wszystko wraca do normy. Po zgaszeniu i wystygnięciu silniki znów jest OK.
Z tego co pamiętam to problem stopniowo narastał po zabiegu grzebania w przepływce. Płytka przepływomierza jest już porysowana.


Jeszcze raz jakie macie pomysły (błędy podałem wcześniej)

sonda lambda?
przepływomierz?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 01 sie 2017, 15:35

Wymień przepływkę, jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 01 sie 2017, 17:59

A nie da się ocenić stanu przepływomierza przed wymianą?

[ Dodano: 2017-08-01, 17:59 ]
Wykonałem jeszcze następujący test:

odpiąłem złącze od przepływomierza i się przejechałem, samochód jechał w miarę prawidłowo, silnik miał moc. Po ponownym odpaleniu znów się zaczął dusić.
Wygląda na to że to nie wina czujnika przepływomierza.
Czy możliwe że przepływomierz w środku się nie otwiera czasami? Bo jak wcisnę pedał gazu do końca to trochę lepiej się rozpędza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga