"nie które pompy razem ze sterownikami są zamienne" oznacza to że można rozdzielić sterownik i pompe i po dobraniu do siebie dobrej do dobrej będzie śmigać ? wymieniony chyba sam sterownik dokładnie nie wiem ale chyba tak .Ziomek pisze:Przy większej prędkości załączy Ci się ABS, nie które pompy razem ze sterownikami są zamienne co już było o tym pisane na forum, jaką miałeś wcześniej a jaką masz teraz?
[A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
I tak i tak. Tu masz temat o zamienności sterowników . W poprzednim poście chodziło mi o to że można odkręcić pompę razem ze sterownikiem i na jej miejsce wstawić inną o innych numerach ale trzeba wiedzieć o jakich.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
Jednak mechanik chciał mnie wy****ć ale nie wiem jak chciał to zrobić wziąć pieniądze licząc na to że jestem głupi ? i że nie będę wiedział jak działa a jak nie działa ABS ? dziś rano o 7 wychodzę z pracy odpadam auto klikam na hamulec a tu pojawiła się kontrolka (abs) i świeci teraz cały czas.
[ Dodano: 2016-06-18, 14:08 ]
a takie coś:
Jednostka ABS:
8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B ( tutaj mam możliwość dobrania do sterownika dwie pompy) F i B
Sterownik:
0 273 004 283 ( to mój sterownik ) z tym numerem.
tak ja to odebrałem tak rzeczywiście jest ?
do sterownika są przepisane dwie pompy ?
[ Dodano: 2016-06-19, 11:16 ]
jednak działa, deszczu nie było ale spróbowałem na pełnym hamulcu zahamować i czułem w pedale drganie tylko zastanawiam się dlaczego w ten sam dzień rano wychodząc z pracy po nadepnięciu kilko krotnie hamulca ,po odpaleniu auta zaświeciła się kontrolka abs
[ Dodano: 2016-06-18, 14:08 ]
a takie coś:
Jednostka ABS:
8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B ( tutaj mam możliwość dobrania do sterownika dwie pompy) F i B
Sterownik:
0 273 004 283 ( to mój sterownik ) z tym numerem.
tak ja to odebrałem tak rzeczywiście jest ?
do sterownika są przepisane dwie pompy ?
[ Dodano: 2016-06-19, 11:16 ]
jednak działa, deszczu nie było ale spróbowałem na pełnym hamulcu zahamować i czułem w pedale drganie tylko zastanawiam się dlaczego w ten sam dzień rano wychodząc z pracy po nadepnięciu kilko krotnie hamulca ,po odpaleniu auta zaświeciła się kontrolka abs
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 lip 2017, 17:04
- Imię: Adam
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Końskie
Mam problem z pompą i sterownikiem. Do tej pory miałem problem tylko ze sterownikiem ale bardzo mi nie przeszkadzał wykrzyknik i piszczenie przy odpalaniu. Teraz z pompy zaczął wylewać się płyn hamulcowy przy wciskaniu hamulca. Moja pompa to 8E0 614 111 B. Czy moge ją zastąpić pompą 8E0 614 111 AB ?
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 lip 2017, 17:04
- Imię: Adam
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Końskie
Re: [A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)
Widziałem to ale czytam na wielu innych forach, że niby nie zawsze działa taka zamiana i chciałem się dowiedzieć czy ktoś to sprawdzał.jankes1878 pisze: UWAGA! Istotna i bardzo pomocna informacja dla wszystkich posiadaczy silnika AEB (niewiem, może wszystkie 1,8T) i słynnych już pomp 8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B
Padł sterownik? Żal ściska wydanie tyle kasy na używaną pompę? Tu masz rozwiązanie kłopotów:
Kupujesz pompę 8E0 614 111 AB - wczoraj kupiłem za 49zł, jeśli masz tylko ABS (bez ASRów, EBD, itp.), - montujesz zamiast swojej B i załatwione!Wszystko gra!
![]()
Żadnego programowania i innej gimnastyki. Przekręcamy tylko przewody, przepinamy wtyczkę (ta sama) i nic nie świeci, nic nie piszczy, ABS działa. Jazda!
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 sty 2012, 23:44
- Lokalizacja: Siedlce
Re: [A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)
Koledzy potwierdzam pompę AB można spokojnie wstawiać zamiast pompy B. Wymieniłem i wszystko działa.Problem rozwiązany. Pozdro dla kolegi "jankes1878"jankes1878 pisze:Jakis czas temu przechodzilem juz standardowy problem ze sterownikiem ABSu. Komus, kto sie zajmuje regeneracja na forum, pewnie sie moja rada nie spodoba, ale jestem pewien, ze wieksza ilosc osob bedzie wdzieczna
![]()
.
Nie bede opisywal problemu, tylko powiem, jak go rozwiazac po taniosci, ale tak samo, jak w regeneracji za 250zl.
Demontujemy sterownik. Bierzemy noz (taki budowlany z odlamywanym ostrzem - najlepiej solidny). Kladziemy sterownik na stole (warto wczesniej zabezpieczyc cylinderki papierem przyklejonym tasma - zeby nie wylecialy i nie dostal sie syf) i ostroznie odcinamy (jak pila) dookola na krawedzi, plaska czesc dekla plastikowego na glebokosc ok. 2mm. Ostroznie - bardziej z tego wzgledu, zeby nam noz nie pekl i aby przy tej okazji sie nie pochlastac. Wewnatrz nic nie uszkodzimy, jest tam dosc miejsca. Lokalizujemy miejsce zerwanych lutow. To te dwa najbardziej widoczne, srebrne przewody (w sumie jedyne widoczne na pierwszy rzut golym okiem, pozniej bedzie szok, ile jest tam jeszcze innych, zlotych dookola!)
Pod zadnym pozorem nie dotykac przewodow paluchami - sa tak cienke, ze ich nie czuc a mozna pozrywac.
Uwaga: Trzeba naprawde dobrze sie przyjrzec przez dobra lupe, zeby zobaczyc, ze sa one naprawde odlaczone.
Tu konczymy nasza robote(!), zamykamy dekiel tasma i udajemy sie do najblizszego serwisu komorek lub innego elektronika. Zlecamy tam usluge przylutowania tychze przewodow, jak nie bedzie zajety, to zalatwi sprawe od reki - nie zajmie mu to wiecej jak 10 minut. Nie wiem, ile skasuje (kumpel ma serwis komorek), ale sadze, ze 30 zl, to beda dla niego darowane pieniadze i my tez bedziemy przeszczesliwi.![]()
![]()
Wracamy do domq, przyklejamy dekiel silikonem (moze pan w serwisie przyklei w cenie?), zabezpieczamy tasma do wyschniecia, od razu zakladamy sterownik na pompe(nie trzeba jeszcze dokrecac na amen), aby sprawdzic dzialanie i kulamy sie wokol auta z radosci!!![]()
Nastepnie walimy szybko na forum i dzielimy sie ze mna radoscia, ze pomoglem.
P.S.:Po zdjeciu sterownika mozemy jechac z nim autem do serwisu. Nic sie nie dzieje innego, niz dzialo do tej pory - nie dziala ABS.
Pozdro!
Edycja - lepsze i pewniejsze rozwiązanie:
UWAGA! Istotna i bardzo pomocna informacja dla wszystkich posiadaczy silnika AEB (niewiem, może wszystkie 1,8T) i słynnych już pomp 8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B
Padł sterownik? Żal ściska wydanie tyle kasy na używaną pompę? Tu masz rozwiązanie kłopotów:
Kupujesz pompę 8E0 614 111 AB - wczoraj kupiłem za 49zł, jeśli masz tylko ABS (bez ASRów, EBD, itp.), - montujesz zamiast swojej B i załatwione!Wszystko gra!
![]()
Żadnego programowania i innej gimnastyki. Przekręcamy tylko przewody, przepinamy wtyczkę (ta sama) i nic nie świeci, nic nie piszczy, ABS działa. Jazda!

