Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Próba samodzielnej diagnozy i naprawy TIPA A6 C5 2,5t

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 16 gru 2011, 22:07

DarekNGI pisze: Jeszcze tylko tej blaszanej podkładki mi brakuje:
w ASO 01V323572
cena 12.93 i mają w Poznaniu na stanie (główny magazyn)

Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 20 gru 2011, 21:50

Czy ktoś wie jak wyciągnąć pompe oleju z tej skrzyni i zamontować nową panewkę?
Odkręciłem te torksy a pompa ani drgnie.
Panewkę się prasą wciska czy jakoś inaczej?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 20 gru 2011, 21:58

Przecież masz to w drugim linku, który ci wcześniej podałem ... .

Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 20 gru 2011, 22:17

MaTyS pisze:Przecież masz to w drugim linku, który ci wcześniej podałem ... .
Ok. Sorry, ale jestem juz tak na to wku..wiony, że już nie jestem się w stanie na niczym skupic.

Wysłany: Dzisiaj 0:33


--------------------------------------------------------------------------------

No dobra. Zrobiłem, skręciłem przejechałem 50 km było tylko ,,pyk'' i cały olej na asfalcie, tak jakby uszczelniacz wystrzelił.
Co zrobiłem źle? Bo już sam nie wiem!?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2011, 07:25 przez DarekNGI, łącznie zmieniany 1 raz.

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 03 sty 2015, 20:56

DarekNGI pisze:
MaTyS pisze:Przecież masz to w drugim linku, który ci wcześniej podałem ... .
Ok. Sorry, ale jestem juz tak na to wku..wiony, że już nie jestem się w stanie na niczym skupic.

Wysłany: Dzisiaj 0:33


--------------------------------------------------------------------------------

No dobra. Zrobiłem, skręciłem przejechałem 50 km było tylko ,,pyk'' i cały olej na asfalcie, tak jakby uszczelniacz wystrzelił.
Co zrobiłem źle? Bo już sam nie wiem!?
hej powiedz mi co zrobiłeś z tym problemem sprzedaleś auto czy zmieniłeś skrzynię?
ja jestem w trakcie wyciągania skrzyni miałem podobny problem tylko ze mi po trochę olej kapie az cały wycieknie.

mall
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mall » 04 lip 2015, 13:52

Witam, podepnę się pod temat (może trochę odświeżę temat) ... mam podobny problem jak kolega powyżej. W zeszłym tygodniu zaczął mi cieknąć olej pomiędzy skrzynią a silnikiem (intensywnie za samochodem szary dym). Zdemontowałem skrzynię i wymieniłem uszczelniacz os strony silnika a konwenterem i simering na wale od strony skrzyni.... niestety nie usunęło to awarii. Zacząłem trochę czytać i widzę że albo mam konwenter do wymiany albo konwetner + pompę + ???. Skrzynia do tej pory działała bez zarzutów. ostatnio zrobiłem około 1k km i delikatnie zaczęła szarpać przy zmianie biegów (sporadycznie). Czy możecie mi doradzić czy sama wymiana konwentera wyeliminuje wyciek czy trzeba szukać problemów gdzieś dalej ??
Nowy konwenter około 1300 PLN regeneracja 600-700 PLN. Remont skrzyni około 3500 PLN...... Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 24 sie 2015, 15:50

moje auto jest już zrobione .

Problem jaki miałem?
- wyciek oleju po miedzy skrzynią a silnikiem
- jak oleju było mało to skrzynia lekko szarpała auto trochę słabsze, mało zrywne
- jak wcale nie było oleju bo wszystko wykapało to auto wcale nie ruszyło

Co zrobiłem?
demontaż skrzyni
- wyjąłem koło (sprzęgło) hydrokinetyczne a wraz z kołem wyszedł mi uszczelniacz i panewka te części powinny zostać w skrzyni
- panewka była zapieczona na kole
-pompa olejowa która jest w skrzyni miała wytartą bieżnię po której obraca się panewka( wytarło ok 1mm)
-udało mi się kupić na internecie prawie nowe koło i pompę olejową za chyba 700zł
- wymiana filtra oleju i nowy olej do skrzyni obowiązkowo

Odnośnie pompy olejowej, pompy nie da się odratować jeżeli jest wytarta , co do koła to jest możliwość regeneracji


Jakie efekty?
teraz wszystko śmiga super auto zrywne


Przydatne informacje i wskazówki

- pompa wam nie wyjdzie przez odkręcenie śrub od strony koła. Trzeba zdjąć miskę odkręcić całą tą wielką płytę z elektroniką, są tam takie gumowe rureczki średnicy ok 10mm chyba 5szt które trzeba wyjąć ( wyjmować delikatnie bo komplet kosztuje ok 100zł te gumki trzymają pompę ze skrzynią i doprowadzają olej wyjąć ośkę nie pamiętam którą,
demontaż pompy jest ładnie opisany na forum

Myślę ze trochę pomogłem lub rozjaśniłem sytuację,

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sie 2015, 08:24

nie chciało Ci się już zajrzeć głębiej do skrzyni , zobaczyć w jakim stanie są tarczki jak już miałeś tyle zdemontowane?

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 25 sie 2015, 22:34

tarczki sprawdziłem tylko ten zestaw przy pompie olejowej, i kolejny następny, z tego co wiem każdy bieg ma swój zestaw tarczek. nie miałem na to czasu zeby dalej patrzeć, zaryzykowałem i na szczęście wszystko działa.
następnym razem napewno bym rozebrał wszystko i dokładnie sprawdził tym bardziej ze wszystkie części sa dostępne w sprzedaży

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 01 lip 2017, 22:38

odkopie temat bo jestem na etapie rozmyślania co i jak z moją skrzynią
problem u mnie to wcześniej opisany wyciek oleju przez zatartą panewkę pompy oleju.skrzynia do końca pracowała bardzo dobrze bez żadnych zastrzeżeń ale na wycieku zrobiłem ok 8 km żeby wrócić do domu.oleju spuściłem jeszcze ponad 2 może 3 litry ze skrzyni.pytanie czy zaglądać do środka? jestem w stanie we własnym zakresie ogarnąć ewentualną wymianę tarczek??
drugi dylemat to pompa oleju.mam w garażu skrzynie która do końca była sprawna,nawet ma panewke w dziewiczym stanie i zastanawiam się nad przełożeniem owej pompy i ewentualnie wymienić panewke na nową,jak myślicie ma to sens czy lepiej kupić nową pompę??
konwerter wiadomo do reeneracji. tylko gdzie zeby było dobrze??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja