Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Próba samodzielnej diagnozy i naprawy TIPA A6 C5 2,5t

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

[ TIP] Próba samodzielnej diagnozy i naprawy TIPA A6 C5 2,5t

Post autor: DarekNGI » 14 gru 2011, 23:06

Witam wszystkich.
Opisze może mój przypadek od początku.
Pare dni temu podczas spokojnej jazdy auto zaczęło się dziwnie zachowywać, przy obrotach ok. 1,5tys zaczęły skakać obroty tak jakby bieg na chwilę wyskakiwał i wchodził z powrotem (lub się ślizgał), przy wyższych obrotach było OK, czasami też zmieniał bieg z szarpnięciem lub go tak redukował.
Po powrocie do domu sprawdziłem stan oleju w skrzyni, było mało, po dolaniu troche ponad pół litra stan oleju był OK jednak zachowanie auta się nie zmieniło. Następnego dnia po przejechaniu ok 20km zaczęło coś wyć pod autem, gdy zajrzałem pod spód <szok> , wyciekał olej.
Do rzeczy:
VAG nie pokazał błędów
Dzisiaj wyciągnąłem skrzynie, sporo opiłków w misce, lokalizacja wycieku okolica konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego), oś konwertera (ta która wchodzi w uszczelniacz w skrzyni) delikatnie otarta, panewka tej osi (ta za uszczelniaczem) dość ostro pokiereszowana.
Dodam jeszcze że skrzynia chodziła do końca tylko to wycie mnie niepokoi. Przebieg auta to 265tys.
Teraz pytanie do Was:
Czy to wszystko wina konwertera, czy szukać głębiej w skrzyni?
Jeżeli to konwerter, to czy tylko wymiana tego ustrojstwa wystarczy, czy też coś jeszcze w skrzyni robić (oprócz czyszczenia)?

Pozdrawiam.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 gru 2011, 12:31

powiem ci tyle ile sam wiem
trzeba w objawach odróżnić ślizganie sprzęgło ad problemów z zapięciem biegu
wydaje mi się że jesli jest slizganie wymiana konwertera wystarczy
jeżeli natomiast jest problem z zapinaniem biegu i stąd to skakanie obrotów to może byc proble z Lock upem i tutaj w grę moze chwodzić niedomaganie pompy oleju w skrzyni i ze zbyt niskim jego ciśnieniem.
Nie wiem jak w C5 ale w C6 ponoć sa jeszcze problemy z koszem czasem pęka.

Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 15 gru 2011, 16:12

Te ślizganie to tak jakby ,,półbieg", występuje tylko przy wyższych biegach.
Jeżeli udaje się ominąć ten zakres obrotów (1500-2000) to się tego nie odczuwa.
Teraz się głowie czy wystarczy tylko konwerter, panewka i uszczelniacz, świeży olej itp. czy się dalej w skrzyni grzebać?
Auto ma iść w nowym roku na sprzedaż, ale z drugiej strony nie chce mi się po dwóch tygodniach znowu skrzyni wyciągać.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 gru 2011, 16:59

slizganie sprzęgła to taki objaw na obrotomierzu że przed zmianą biegu obroty podchodzą do góry następuje przeciągniecie i odczuwalne pchnięcie w plecy czyli jakby przyrost mocy

nie zapinanie biegu u mnie wyglada tak
jadę na 3 mam 2.8 obrotów nagle obroty spadają o 200-300 a następnie 2-3 sekndy potem
następuje prawdziwa zmiana biegu ...
sam stoję przed tym dylematem czy wystarczy wymiana konwertera

W C5 możesz jeszcze zmienić kodowanie na chyba 0010 i kilku osobom to pomogło

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 gru 2011, 17:25

DarekNGI pisze:sprawdziłem stan oleju w skrzyni, było mało, po dolaniu troche ponad pół litra stan oleju był OK
w skrzyni jest dużo oleju jak wiadomo 8-9l wiec jeżeli brakuje do 0,5l to nic wielkiego nie jest, nie żeby pomagało to skrzyni, ale nie zrobi nic strasznego
vonito pisze:jeżeli natomiast jest problem z zapinaniem biegu i stąd to skakanie obrotów to może byc proble z Lock upem i tutaj w grę moze chwodzić niedomaganie pompy oleju w skrzyni i ze zbyt niskim jego ciśnieniem.
no można by tu polemizować, bo np ja borykam się z czymś podobnym, ale kolo z warsztatu zajmującego się skrzyniami twierdzi że jest ok, dodał tylko że może być to wina jakiegoś "zaworu" cena ok 1200zł ten zawór, kurde nie pamiętam nazwy <uoee> bo co do nie domagania pompy to raczej odpada, u mnie moim zdaniem sprawuje się bardzo dobrze, pod górkę ciągnie ładnie na D i R

Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 15 gru 2011, 18:24

goly191 pisze:bo co do nie domagania pompy to raczej odpada, u mnie moim zdaniem sprawuje się bardzo dobrze, pod górkę ciągnie ładnie na D i R
U mnie tez dobrze ,,ciągneła" zapinałem lawete i bez jęknięcia wszystkie górki brała.
Myślę że jakiś tam zawór to by VAG wyłapał i by problemy było można odczuć wcześniej, a skrzynka pracowała do końca.
Wydaje mi się, że to ten konwerter padł, szyjke miał porysowaną wewnątrz i po zewnętrznej też, panewka też zżarta

Obrazek <zniesmaczony>

Tylko teraz nie wiem jak tam stan pompy, idzie to jakoś sprawdzić w domowych warunkach? Na co zwrócic szczególną uwagę?
Nie chce zbyt wiele inwestować w to auto, gdyż jak już pisałem w nowym roku mam zamiar je sprzedać.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 gru 2011, 19:14

goly191 pisze: no można by tu polemizować, bo np ja borykam się z czymś podobnym, ale kolo z warsztatu zajmującego się skrzyniami twierdzi że jest ok, dodał tylko że może być to wina jakiegoś "zaworu" cena ok 1200zł ten zawór, kurde nie pamiętam nazwy <uoee> bo co do nie domagania pompy to raczej odpada, u mnie moim zdaniem sprawuje się bardzo dobrze, pod górkę ciągnie ładnie na D i R
no ja wiem że temat jest ciężki :/
ja byłem w długołęce w firmie ASB .... każdy mówi :może, powinno, chyba.... w sumie nie dużo wiadomo...
sam wolałbym pompy nie wymieniać
po drugiej wymianie oleju zmieniam soft w skrzyni i zobaczymy czy będzie lepiej
jak nie to zgryz.... co robić dalej sprzęgło czy coś jeszcze...
jak można sprawdzić samą pompę?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 gru 2011, 20:16

vonito pisze: jak można sprawdzić samą pompę?
pewnie w blokach mierzonych można podpatrzeć jej pracę
tylko trzeba by porównać z wartościami prawidłowymi

Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 15 gru 2011, 20:28

goly191 pisze:pewnie w blokach mierzonych można podpatrzeć jej pracę
tylko trzeba by porównać z wartościami prawidłowymi
A jak to zrobic gdy skrzynia leży na posadzce w garażu?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 gru 2011, 22:47

DarekNGI pisze: A jak to zrobic gdy skrzynia leży na posadzce w garażu?
pewnie zamontować
jak się nie mylę to na forum są podane gdzieś dokładne dane do C5
punkt 6
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm

Hukałowicz

Post autor: Hukałowicz » 16 gru 2011, 14:13

DarekNGI pisze:
goly191 pisze:bo co do nie domagania pompy to raczej odpada, u mnie moim zdaniem sprawuje się bardzo dobrze, pod górkę ciągnie ładnie na D i R
U mnie tez dobrze ,,ciągneła" zapinałem lawete i bez jęknięcia wszystkie górki brała.
Myślę że jakiś tam zawór to by VAG wyłapał i by problemy było można odczuć wcześniej, a skrzynka pracowała do końca.
Wydaje mi się, że to ten konwerter padł, szyjke miał porysowaną wewnątrz i po zewnętrznej też, panewka też zżarta

[url=http://img194.imageshack.us/img194/9898/20111215306.th.jpg]Obrazek[/URL] <zniesmaczony>

Tylko teraz nie wiem jak tam stan pompy, idzie to jakoś sprawdzić w domowych warunkach? Na co zwrócic szczególną uwagę?
Nie chce zbyt wiele inwestować w to auto, gdyż jak już pisałem w nowym roku mam zamiar je sprzedać.
Proponuję Ci jednak zajrzeć do skrzyni,z uszkodzoną skrzynią raczej auta nie sprzedaż.

Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 16 gru 2011, 19:50

Hukałowicz pisze:Proponuję Ci jednak zajrzeć do skrzyni,z uszkodzoną skrzynią raczej auta nie sprzedaż
A na co mam tam zwrócić uwagę jak już to rozbiore?
wystarczy tylko wyjęcie pompy?

Ni cholery nie moge znaleźć tej panewki w żadnym katalogu, nie wiem gdzie mam jej szukać.
To taka panewka:
Obrazek

Są tam jakieś numery, ale nie wiadomo z czym je powiązać.
Znajduje się ona w tym miejscu:
Obrazek

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 16 gru 2011, 20:04


Awatar użytkownika
DarekNGI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DarekNGI » 16 gru 2011, 20:49

MaTyS pisze:Może u nich czegoś się dowiesz:
http://midparts.com.pl/pl/c/5HP19/66/2
Dzięki, mają tą panewke i uszczelniacz. :)
Masz u mnie +
Jeszcze tylko tej blaszanej podkładki mi brakuje:
Obrazek

Ale to pewnie tylko serwis.
Jutro się biore za wyciąganie pompy, zobacze czy mocno dostała.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 16 gru 2011, 21:10

Myślę, że dostaniesz poza serwisem wystarczy Google i telefon ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja