Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MANUAL+Q] Wycie na 5 biegu przy 65-73 km/h po kilku km

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MKA6Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2017, 17:26
Lokalizacja: okolice Krakowa

[ MANUAL+Q] Wycie na 5 biegu przy 65-73 km/h po kilku km

Post autor: MKA6Q » 27 cze 2017, 17:54

Witajcie,

problem jak w temacie - cóż można więcej dodać? Na zimnym nie ma żadnego problemu, jak się wszystko już zagrzeje po zrobieniu kilku kilometrów to na 5 biegu, przy prędkościach rzędu 65-73 km/h przy wciśniętym pedale gazu(!) słuchać wycie z przodu samochodu, wydaje mi się że ze skrzyni.. Dodam, że po puszczeniu pedału gazu nie słychać kompletnie nic niepokojącego.. A może to nie skrzynia? Proszę o pomoc w miarę możliwości, w internetach jest dużo podobnych przypadków ale żaden nie mówi jasno o wyciu w konkretnym przedziale prędkości z którą jadę. Prędkość obrotowa silnika nie ma tu nic do rzeczy.

A6 C5 2000r. Manual Quatttro 2,4 APS Sedan

Dzisiaj wieczorem potaram się nagrać problem i wrzucę link.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 cze 2017, 06:37

Prawdopodobnie u siebie mam to samo. Ja obstawiam łożysko w piaście albo łożysko na tym mechanizmie różnicowym , na tych talerzykach do których przykręca się wewnętrzne przeguby bo mam na nich Luz
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2017, 20:53

repek92 pisze:Ja obstawiam łożysko w piaście
to raczej odpada bo wówczas nawet na luzie słychać wycie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
MKA6Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2017, 17:26
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: MKA6Q » 30 cze 2017, 15:36

PieterB pisze:
repek92 pisze:Ja obstawiam łożysko w piaście
to raczej odpada bo wówczas nawet na luzie słychać wycie
też mi się wydaje podejrzane to że słychać tylko pod obciążeniem i w dodatku kiedy złapie temperaturę (w chłodniejsze dni wyć zaczyna po zrobieniu większego dystansu), łożyska w piastach wyglądają ok. Kumpel w Subaru Forester ma dokładnie to samo, identyczne objawy i identyczny dźwięk, może pierwszy będzie to naprawiał i się dowiem co to konkretnie...

Co do luzu na przegubie wew. - prawy chodzi mi góra dół, ale może max 1-2mm, gdzie lewy ani drgnie. Może tam upatrywać przyczyny?

Znacie jakiś dobry warsztat, w Krakowie albo gdzieś na południu PL który mógłby to zdiagnozować dość precyzyjnie? Nie chcę oddawac auta na dwa tygodnie albo dłużej, aby ktoś z wielką łaską powiedział mi po tym czasie że "może to to, a może tamto".

MarcinzAnton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 maja 2017, 11:53
Lokalizacja: Antonie/Ostrołęka

Post autor: MarcinzAnton » 05 lip 2017, 12:25

Witam witam mam podobny problem z tym wyciem jednakże u mnie wyje to ciągle niezaleznie czy jest rozgrzany czy zimny silnik i takze tylko pod obciązeniem. Oddalem autko do znajomego mechaniora i jak dojdzie co z tym fantem zrobić to oczywiście podziele się z wami informacjami. <lol>

Awatar użytkownika
MKA6Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2017, 17:26
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: MKA6Q » 13 lip 2017, 16:22

Oddaję auto w środę - lokalny spec od vagów stawia jednak na już ewidentnie odzywające się łożysko koła. Twierdzi że wszelkie występujące objawy mogą pochodzić właśnie z tego źródła. Nie jestem mechanikiem - nie mogę kwestionować jego diagnozy. W czwartek za tydzień będzie wiadomo czy problem się rozwiąże, czy będzie trzeba drążyć dalej i już niestety zaglądać do skrzyni...

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2017, 17:42

MKA6Q pisze: lokalny spec od vagów stawia jednak na już ewidentnie odzywające się łożysko koła.
no ciekaw jestem, bo nie widziałem takiego przypadku, gdyby się jednak faktycznie okazało że to łożysko.

Awatar użytkownika
MKA6Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2017, 17:26
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: MKA6Q » 05 wrz 2017, 09:05

Wymiana łożyska zdecydowanie pomogła w kwestii poziomu hałasu w samochodzie podczas jazdy, niestety objaw wycia występuje w dalszym ciągu... Zdaje się będzie trzeba targać skrzynię. Orientujecie się jakie są koszty wymiany łożysk w manualu?

[ Dodano: 2017-09-05, 09:05 ]
Chyba dobrze że nie oddałem skrzyni do remontu - problem ustąpił samoczynnie... po delikatnej kolizji... Wymieniony wahacz i zwrotnica + drążki kierownicze. Fuck logic! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja