Audi a6 c5 2.4 V6 [ARJ] - Nierówna , głośna praca silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
Audi a6 c5 2.4 V6 [ARJ] - Nierówna , głośna praca silnika
Witam wszystkich miłośników audi a6 i nie tylko. Chciałbym na wstępie zaznaczyć iż jestem laikiem jeśli chodzi o naprawy samochodowe.
Zwracam się do Was w celu pomocy, jako iż jestem młodym chłopakiem i to mój pierwszy samochód - audi a6 c5 2.4 benzyna + LPG (3 miesiące temu założone przeze mnie) auto z skrzynia Tip Tronic , rok samochodu 2000. Przebieg 205000 - wiarygodny. Oznaczenie silnika ARJ. Auto z Niemiec.
Wiec - mój problem polega na dość dziwnym klekotaniu w silniku po otworzeniu maski z lewej strony pod plastikiem v5 gdzieś jakby przy rozrządzie. Dodatkowo na drzwiach samochodu czuć drgania jak chodzi ten silnik i na samej pokrywie silnika również. Problem nierównej, głośnej pracy występował odkąd zakupiłem samochód. Po wymianie rozrządu około 3 tysiące kilometrów temu samochód zaczął chodzić trochę głośniej, najbardziej na ssaniu słychać... Problem dotyczy na PB jak i na LPG - z tym , że na LPG chodzi jeszcze głośniej. Silnik dziwnie przebiera, jakby nie palił na któryś cylinder. Chodzi najzwyczajniej nierówno, w kabinie na zegarach obroty delikatnie falują w górę i w dół w załączonym filmiku - prawie tego nie widać ale jednak. Kable pryskałem woda w nocy w ciemnym garażu, iskra niby nie uciekała nigdzie - wydają się być kable ok. Świece wykręcałem, mają iskrę ale nie wiem niestety jak długo było jeżdżone na nich i czy tak nierówno mógłby chodzić silnik od świec ? ? ? Proszę kogoś jeśli znalazłby chwile wolnego czasu , by pomoc mi w rozwiązaniu mojego problemu, bo wiem ze żadna sztuka jest oddać auto do mechanika który wymieni pół silnika za krocie, a przyczyna może dalej być...
Ja osobiście stawiałem na jakieś walki rozrządu może przestawione na przodzie , poduszki pod silnikiem bądź cewkę (podobno mam 1 w tym silniku z przodu?)
Dziękuje bardzo z góry za każda pomoc !
Delikatnie skaczące obroty :
Praca silnika na benzynie :
Wybaczcie za buczenie w tle.. Nagrywałem w garażu i było dosyć głośno przez ściany...
Zwracam się do Was w celu pomocy, jako iż jestem młodym chłopakiem i to mój pierwszy samochód - audi a6 c5 2.4 benzyna + LPG (3 miesiące temu założone przeze mnie) auto z skrzynia Tip Tronic , rok samochodu 2000. Przebieg 205000 - wiarygodny. Oznaczenie silnika ARJ. Auto z Niemiec.
Wiec - mój problem polega na dość dziwnym klekotaniu w silniku po otworzeniu maski z lewej strony pod plastikiem v5 gdzieś jakby przy rozrządzie. Dodatkowo na drzwiach samochodu czuć drgania jak chodzi ten silnik i na samej pokrywie silnika również. Problem nierównej, głośnej pracy występował odkąd zakupiłem samochód. Po wymianie rozrządu około 3 tysiące kilometrów temu samochód zaczął chodzić trochę głośniej, najbardziej na ssaniu słychać... Problem dotyczy na PB jak i na LPG - z tym , że na LPG chodzi jeszcze głośniej. Silnik dziwnie przebiera, jakby nie palił na któryś cylinder. Chodzi najzwyczajniej nierówno, w kabinie na zegarach obroty delikatnie falują w górę i w dół w załączonym filmiku - prawie tego nie widać ale jednak. Kable pryskałem woda w nocy w ciemnym garażu, iskra niby nie uciekała nigdzie - wydają się być kable ok. Świece wykręcałem, mają iskrę ale nie wiem niestety jak długo było jeżdżone na nich i czy tak nierówno mógłby chodzić silnik od świec ? ? ? Proszę kogoś jeśli znalazłby chwile wolnego czasu , by pomoc mi w rozwiązaniu mojego problemu, bo wiem ze żadna sztuka jest oddać auto do mechanika który wymieni pół silnika za krocie, a przyczyna może dalej być...
Ja osobiście stawiałem na jakieś walki rozrządu może przestawione na przodzie , poduszki pod silnikiem bądź cewkę (podobno mam 1 w tym silniku z przodu?)
Dziękuje bardzo z góry za każda pomoc !
Delikatnie skaczące obroty :
Praca silnika na benzynie :
Wybaczcie za buczenie w tle.. Nagrywałem w garażu i było dosyć głośno przez ściany...
Ostatnio zmieniony 28 cze 2017, 16:56 przez Mientosinios, łącznie zmieniany 9 razy.
Ja bym od tego zaczął, choć poczyniłbym przygotowanie:Mientosinios pisze:W samochodzie zmieniłem rozrząd i od tego momentu auto zaczęło dosyć głośniej chodzić na samym ssaniu.
- sprawdził/wymienił całą odmę wraz z eżektorem
- sprawdził/wymienił wszystkie wężyki od podciśnienia
- zakręcił butlę z gazem, wypalił, skasował błędy w ECU silnika i zebrał mapy benzynowe na nowo
Zrób logi dynamiczne korekt i rozrządu, wstaw tutaj, przy dobrych wiatrach ktoś Ci je przeanalizuje i wyda werdykt.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
Mientosinios, nie prowadź do mechanika.
Jak dałeś radę założyć LPG, zmienić rozrząd, to te operacje to pikuś.
Wężyki podciśnienia, to 40zł z przesyłką (za 3m bieżące). Jak chcesz to pisz na PW, dam Ci namiary na SIDmotors z allegro (tańsza przesyłka).
Wymiana to godzinka na parkingu pod blokiem.
Odma droższa, cała długa:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... lnika.html
Do tego krótka:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... rbowa.html
I eżektor, ale bierz tylko i wyłącznie z ASO.
Ja dałem coś koło stówy, nie pamiętam już dokładnie.
Najpierw wymontuj swój i sprawdź działanie, masz opisane wsio ładnie na tym forum.
Nie wystrasz się kosztów, może się okazać że masz wsio całe i sprawne
Jak dałeś radę założyć LPG, zmienić rozrząd, to te operacje to pikuś.
Wężyki podciśnienia, to 40zł z przesyłką (za 3m bieżące). Jak chcesz to pisz na PW, dam Ci namiary na SIDmotors z allegro (tańsza przesyłka).
Wymiana to godzinka na parkingu pod blokiem.
Odma droższa, cała długa:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... lnika.html
Do tego krótka:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... rbowa.html
I eżektor, ale bierz tylko i wyłącznie z ASO.
Ja dałem coś koło stówy, nie pamiętam już dokładnie.
Najpierw wymontuj swój i sprawdź działanie, masz opisane wsio ładnie na tym forum.
Nie wystrasz się kosztów, może się okazać że masz wsio całe i sprawne

Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
Rozrząd kolega mechanik mi robił
sam nie mam sprzętu i nie dałbym rady. Ale ogólnie te rzeczy które napisał kolega wyżej jestem w stanie wymienić sam powiadasz ? Jak narazie to mam ok. Tysiąca złotych odłożone na naprawę w samochodzie, mogę się obawiać ze jak dam do mechanika to wymyśli dziesiątki innych rzeczy i nie będę w stanie pokryć kosztów... mechanik mi mówił ze to raczej nie elektor i ze stawia bardzo na te walki rozrządu... nagrać wam jak chodzi ten silnik? Dodam jeszcze ze ostatnio nie odpala mi równo na strzał tylko chwile miesza i zawyje tak dziwnie przy odpaleniu... czy to będzie coś z ładowaniem może czy co? Gdzie mogę wrzucić filmik bezpiecznie ? ps. na komputerze sprawdzaliśmy błędy i przepustnice otwieraliśmy , bo tak myślałem, że może ona jest jakaś przymulona i przez to tak się dzieje ale nie wiem czy to w ogóle coś daje takie otwieranie jej.. na komputerze nie było błędów z wypadaniem zapłonu więc raczej z elektryką powinno być wszystko ok - prawda? Nie mogę słuchać tego silnika 


Mientosinios, powiem Ci tak.
Podciśnienia i odmy musisz sprawdzić tak czy siak, one są bardzo upierdliwe w tych silnikach i potrafią niezłe anomalie wywołać.
Jak to sprawdzisz i ewentualnie doprowadzisz do ładu, wykonasz logi, na których podstawie ludzie powiedzą Ci czy rozrząd OK czy jednak coś niedomaga.
Wiadomo, nikt Ci nie powie że na 100% to to, ale będziesz wiedział gdzie szukać itp.
Moim zdaniem to najszybsza i najtańsza droga.
Coś wspominałeś o przepustnicy.
Jak coś majstrowałeś, demontaż/czyszczenie, to trzeba ją zaadoptować na nowo.
Wszystkie procedury masz opisane na forum i w internecie.
Gdzieś wyczytałem że nawet po odpięciu aku dobrze jest zaadoptować przepustnicę.
Podciśnienia i odmy musisz sprawdzić tak czy siak, one są bardzo upierdliwe w tych silnikach i potrafią niezłe anomalie wywołać.
Jak to sprawdzisz i ewentualnie doprowadzisz do ładu, wykonasz logi, na których podstawie ludzie powiedzą Ci czy rozrząd OK czy jednak coś niedomaga.
Wiadomo, nikt Ci nie powie że na 100% to to, ale będziesz wiedział gdzie szukać itp.
Moim zdaniem to najszybsza i najtańsza droga.
Coś wspominałeś o przepustnicy.
Jak coś majstrowałeś, demontaż/czyszczenie, to trzeba ją zaadoptować na nowo.
Wszystkie procedury masz opisane na forum i w internecie.
Gdzieś wyczytałem że nawet po odpięciu aku dobrze jest zaadoptować przepustnicę.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
Jak jest mocno przestawiony to tak, taki pomiar pokaże znaczne różnice na garnkach. Była niedawno taka historia tutaj na forum.Mientosinios pisze:a co powiesz na sprawdzenie ciśnienia na cylindrach ? Wyniknie coś z tego czy z rozrządem jest wszystko ok ?
Ja co wiedziałem/przyszło na myśl, napisałem, dalej ruch należy do Ciebie.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
Dzięki wielkie qwerty01 ! Jutro oddaje autko do znajomego ojca - mechanika, zobaczymy co powie po podłączeniu pod vaga i odsłuchaniu pracy silnika - mam nadzieje, że nie pcham się w duże koszta i uda sie naprawić moją lale
Dodam filmik z pracą silnika niedługo.
ps. przy okazji zmienię świece oraz przewody - czy taki zestaw byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/przewody-swiece-zaplo ... 74581.html
Gdzieś obiło mi się o uszy, że firma Sentech w stostunku do ceny wydaje się być jak najbardziej okej. Czy ktoś używał takowych przewodów i czy te świeczki z Boscha będą dobre , czy raczej BERU lub NGK ?

ps. przy okazji zmienię świece oraz przewody - czy taki zestaw byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/przewody-swiece-zaplo ... 74581.html
Gdzieś obiło mi się o uszy, że firma Sentech w stostunku do ceny wydaje się być jak najbardziej okej. Czy ktoś używał takowych przewodów i czy te świeczki z Boscha będą dobre , czy raczej BERU lub NGK ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
ARJ
. . . . . . . .
A co powiecie o NGK zamiast beru ? :
http://allegro.pl/ngk-swiece-bkr6ekub-a ... 22212.html
Tych przewodów Bremi nigdzie nie mogę znaleźć, macie jakieś sprawdzone sklepy gdzie znajdę takie rzeczy ? A zamiast Bremi coś jeszcze innego ewentualnie polecicie i też skąd kupić ?
Nagrałem dziś klekot silnika - posłuchajcie :
. . . . . . . .
A co powiecie o NGK zamiast beru ? :
http://allegro.pl/ngk-swiece-bkr6ekub-a ... 22212.html
Tych przewodów Bremi nigdzie nie mogę znaleźć, macie jakieś sprawdzone sklepy gdzie znajdę takie rzeczy ? A zamiast Bremi coś jeszcze innego ewentualnie polecicie i też skąd kupić ?
Nagrałem dziś klekot silnika - posłuchajcie :
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2017, 16:01
- Lokalizacja: Konin
Wiec tak... koledzy wymieniłem swiece na NGK oraz przewody również na NGK. Skusiłem się na nie ponieważ słyszałem sporo dobrych opinii o tej firmie, a wcześniej ktoś załadował tez takie same swiece. I teraz problem stworzył się taki , ze po wymienię kabli i świec auto chodzi lepiej na LGP niż na PB , na benzynie auto strasznie pierdzi z dziurawej złączki elastycznej na tłumiku i trochę szwankują obroty... nie może się ułożyć od razu. Na LPG obroty od razu się układają i nie słychać pierdzenia z tłumika, chodzi równiej i ciszej... pomocy....