Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2,5TDI AYM] 38tyś.km.od wymiany rozrządu i awaria!pomocy

Silniki wysokoprężne
davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

[C5 2,5TDI AYM] 38tyś.km.od wymiany rozrządu i awaria!pomocy

Post autor: davidos82 » 29 mar 2009, 16:23

Witam serdecznie wielbicieli Audi

Temat umieszczam tutaj, ponieważ po części dotyczy on silnika, a po części problemów z reklamacją w warsztacie...

W kwietniu zeszłego roku wymieniałem w swoim aucie rozrząd wraz z pompom wody w jednym z warsztatów z sieci "Bosch Serwis" wszystko głównie na podzespołach "SKF" i "Bosch" od tamtej pory przejechałem ok. 38 tyś.km.

W piątek podczas podróży autem nagle poczułem delikatny zapach tak jakby się coś gumowego przypaliło (myślałem, że to z zewnątrz jakiś zapach bo byłem w środku miasta) i dosłownie po kilku sekundach temperatura wody gwałtownie skoczyła zjechałem szybko na pobocze i zgasiłem silnik. Po otwarciu maski poszła tylko lekka para z płynu który wywaliło chyba przez odpowietrznik. Od razu pomyślałem, że to gruba sprawa i nawet nie próbowałem uruchamiać auta... wezwałem lawetę z asisstance i audiola trafiła do ASO. Po rozebraniu auta rozmawiałem telefonicznie z serwisantem okazało się, że rozleciała się pompa wody, rolka przed pompom (nie wiem o którą dokładnie chodzi, nie jestem na tyle biegły) i przestawił się rozrząd o siedem zębów. no i teraz nie wiadomo czy nie uległy inne podzespoły w silniku. Kazałem ASO zostawić na razie i nic nie robić (tzn. nie kazałem zdejmować głowic, żeby na razie uniknąć niepotrzebnych kosztów, bo od razu myślałem o reklamacji w tamtym warsztacie. Udałem się do warsztatu w który było to robione i po długiej rozmowie z szefem warsztatu odmówił on naprawy gwarancyjnej ponieważ nie dotrzymałem jednego warunku gwarancji. Mianowicie na fakturze z wymiany rozrządu było napisane, że warunkiem gwarancji jest kontrola napięcia paska rozrządu co 15 tyś km, a ja ani razu nie byłem na takiej kontroli (prawda tak było, ale nie kontrolowałem tego nie z lenistwa i żałowania kasy, tylko dlatego, że od tamtej pory korzystałem z usług innego warsztatu również "Bosch Serwis", bo tamten warsztat podpadł mi z kilkoma sprawami drobnymi, ale długo by opisywać. No i w tym drugim warsztacie gdy byłem na wymianie oleju po 15tyś to pytałem o tą kontrolę rozrządu i tam mi kierownik powiedział, że oni nic takiego nie robią, bo nie jest to konieczne i tym się sugerowałem, a teraz przez to mam problemy) Szef tego pierwszego warsztatu powiedział, że mogę go podać nawet do sądu, ale on będzie się bronił tym że nie byłem na kontroli.

Panowie mam takie pytanko co jeszcze mogło pójść prócz tego co widać gołym okiem czyli rolka, pompa, i przestawiony rozrząd, wiem że to przestawienie mogło spowodować różne poważne konsekwencje, ale może dodam że auto zgasiłem sam, nie było żadnych stuków, ani nie zgasł samoczynnie silnik, więc może nie będzie tragedii...
Kolejny dylemat mam taki czy mam jakieś szanse na naprawę gwarancyjną. Dzwoniłem do rzeczoznawcy bo myślę na d ekspertyzą (ale żeby się nie okazało, że to na marne i kolejne kilka stówek pójdzie w błoto) doradził mi on żebym próbował w różnych źródłach zbadać temat czy właściciel prawnie zastrzegł sobie tą kontrole co 15tyś. Niestety teraz mama weekend, ale jutro zamierzam podzwonić do jakiejś centrali Bosch'a i do producenta tych podzespołów, które były zakładane czyli "SKF", bo przecież na to jest rok gwarancji ( czyli mija ona 11kwietnia) muszę obadać wszystko bo mam mętlik w głowie. Zastanawiam się również nad tym gdzie naprawiać auto czy w ASO w którym teraz stoi czy w Boschu w którym serwisuje teraz auto (czyli w tym drugim o którym pisałem, z tego warsztatu jestem bardzo zadowolony). Kolejna sprawa to jest taka czy jeśli mam zamiar walczyć o jakikolwiek zwrot kosztów to czy mogę teraz auto sobie naprawić z własnej kasy (bo potrzebuje samochodu na co dzień) czy powinien on stać w ASO dopóki czegoś nie wywalczę, a dodam, że trochę wątpię w sukces walki przez ten wpis na fakturze o kontroli co 15tyś km.

Kurcze opisałbym to dokładniej, ale trochę się spieszę na wizytę rodzinną. Bardzo Was proszę o ewentualne rady i sugestie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 15:44 przez davidos82, łącznie zmieniany 1 raz.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 29 mar 2009, 16:34

Kiepsko to widze.Bez sadu i dodatkowych kosztow sie nie obędzie i jaką masz szanse na powodzenie 8-) :roll:
Zaawieź autko to tego sprawdzonego warsztatu i napraw.Jak nie poszło nic wiecej to zamknie sie to w paru stowkach ;-)

davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

Post autor: davidos82 » 29 mar 2009, 16:46

Voytec pisze:Kiepsko to widze.Bez sadu i dodatkowych kosztow sie nie obędzie i jaką masz szanse na powodzenie 8-) :roll:
Zaawieź autko to tego sprawdzonego warsztatu i napraw.Jak nie poszło nic wiecej to zamknie sie to w paru stowkach ;-)
Ale czy jak naprawię autko to czy potem będzie szansa na jakakolwiek walkę??. Niestety nie zamknie się w kilku stówkach, ponieważ już teraz gdybym auto odebrał z ASO bez składania to będzie koszt ok 500pln, a jeśli nic więcej nie poszło to wymiana rolki, pompy wody i paska rozrządu to będzie koszt tak na oko ok 1000 - 1200pln, dochodzi jeszcze koszt lawety gdybym chciał autko przewieźć. Kolejna sprawa jest taka, że ciągle zastanawiam się nad wynajęciem rzeczoznawcy, a on powinien auto obejrzeć w takim stanie jak jest w dniu dzisiejszym i muszę się szybko decydować, ale czy warto?? :-/. Koledzy może myślicie, że jestem jakiś sknera i żałuję te niecałe 2000pln... ale szlak mnie trafia, ze od razu po sprowadzeniu auta rok temu zaprowadziłem do porządnego warsztatu i poprosiłem o wymianę całego rozrządu wraz z pompa wody, wymiany oleju, płynów, filtrów, przegląd auta itd. żeby uniknąć nieprzyjemności, a tu kur.. po przejechaniu niespełna 40 tyś.km auto pada, a może sie okazać, że po zdjęciu głowic będzie jeszcze cos do roboty i wtedy koszty znacznie wzrosną. Nie złościłbym się gdybym celowo coś zaniedbał, lub gdyby nawaliło coś czego wcześniej nie wymieniałem...

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 29 mar 2009, 17:19

Rozumiem doskonale twa irytcje :-|
Mi nabito klimatyzacje w ubiegłym roku w pewnym warsztacie we Wschowie ,najpierw oczywiscie kontrolka z jakimś tam swiecacym pod UV płynem i po 60min okazało sie że jest wszystko szczelne i napelnienie gazem .Cala zabawa 300zł.
Za 2 dni znowu nie działa klima a własciciel warsztatu stwierdza nieszczelnosc na łożysku w pompie i kolejne 500 :shock: za uszczelniacz (oczywiscie w płynie) i ponowne napełnienie :!:
Jak go zapytałem co z tymi 3stowami z przedwczoraj to usłyszałem tylko ze to nie podlega zwrotowi bo to jest nowa usterka :evil:
Czułem sie oszukany podobnie jak ty w tej chwili :evil:

Co ci doradzic <hmm> radca prawny by muisał sie wypowiedziec bo jak juz wspomniałes o tych 15 tys i kontroli napiecia paska i ze pan z warsztatu sie tym zasłania to nie bedzie łatwo :-/

Awatar użytkownika
jajcyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: jajcyk » 29 mar 2009, 17:30

davidos82 pisze:
Voytec pisze:Kiepsko to widze.Bez sadu i dodatkowych kosztow sie nie obędzie i jaką masz szanse na powodzenie 8-) :roll:
Zaawieź autko to tego sprawdzonego warsztatu i napraw.Jak nie poszło nic wiecej to zamknie sie to w paru stowkach ;-)
Ale czy jak naprawię autko to czy potem będzie szansa na jakakolwiek walkę??. Niestety nie zamknie się w kilku stówkach, ponieważ już teraz gdybym auto odebrał z ASO bez składania to będzie koszt ok 500pln, a jeśli nic więcej nie poszło to wymiana rolki, pompy wody i paska rozrządu to będzie koszt tak na oko ok 1000 - 1200pln, dochodzi jeszcze koszt lawety gdybym chciał autko przewieźć. Kolejna sprawa jest taka, że ciągle zastanawiam się nad wynajęciem rzeczoznawcy, a on powinien auto obejrzeć w takim stanie jak jest w dniu dzisiejszym i muszę się szybko decydować, ale czy warto?? :-/. Koledzy może myślicie, że jestem jakiś sknera i żałuję te niecałe 2000pln... ale szlak mnie trafia, ze od razu po sprowadzeniu auta rok temu zaprowadziłem do porządnego warsztatu i poprosiłem o wymianę całego rozrządu wraz z pompa wody, wymiany oleju, płynów, filtrów, przegląd auta itd. żeby uniknąć nieprzyjemności, a tu kur.. po przejechaniu niespełna 40 tyś.km auto pada, a może sie okazać, że po zdjęciu głowic będzie jeszcze cos do roboty i wtedy koszty znacznie wzrosną. Nie złościłbym się gdybym celowo coś zaniedbał, lub gdyby nawaliło coś czego wcześniej nie wymieniałem...
Teoretycznie w sądzie nie masz szans, skoro warunek na umowie był. Niestety takie mamy prawa, i ciężko coś zaradzić. Zawsze można spróbować, skoro było serwisowane w innym warsztacie, zawsze to jakiś argument jest.Osobiście jestem uczulony na servisy, ASO itp. jakoś taką teze mam, że to partacze, ale są wyjątki.Proponuje jak już mają robić niech zrobią w ASO, a później domagać sie ewentualnego odszkodwania, bo tak ciągać auto z warsztau do warzsztatu, to też nie ma sensu.Wiesz 2 tys drogą nie chodzi, ale rzeczoznawce można wziąść, jak się nie ceni dość wysoko, bo bez przesady kolejne kilka stówek dorzucać.Jakiś raporcik sporządzi i w sądzie sie domagać swojego, niech chociaż część remontu zwrócą, a już będzie coś.

davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

Post autor: davidos82 » 29 mar 2009, 17:32

no też myślałem nad radcą prawnym. Przecież przed naprawą nikt mnie nie informował że będzie konieczność kontroli i nic nie podpisywałem, ale denerwujące jest to, że w tym drugim warsztacie również Bosch cerwis takiego czegoś nie wymagają i tym się sugerowałem. Przecież gdybym wiedział to zrobiłbym taką kontrole co 15tyś

Awatar użytkownika
jajcyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: jajcyk » 29 mar 2009, 17:38

davidos82 pisze:no też myślałem nad radcą prawnym. Przecież przed naprawą nikt mnie nie informował że będzie konieczność kontroli i nic nie podpisywałem, ale denerwujące jest to, że w tym drugim warsztacie również Bosch cerwis takiego czegoś nie wymagają i tym się sugerowałem. Przecież gdybym wiedział to zrobiłbym taką kontrole co 15tyś

Skoro nikt cię o tym nie informował to skąd mogłeświedzieć ? Czyli już podstwe masz. Wiesz tylko czasmi ten czas i pieniądze nie są walki w sądzie warte, ale myślę, że sobie poradzisz. Powodzenia <piwo>

davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

Post autor: davidos82 » 29 mar 2009, 18:53

jajcyk pisze:
davidos82 pisze:no też myślałem nad radcą prawnym. Przecież przed naprawą nikt mnie nie informował że będzie konieczność kontroli i nic nie podpisywałem, ale denerwujące jest to, że w tym drugim warsztacie również Bosch cerwis takiego czegoś nie wymagają i tym się sugerowałem. Przecież gdybym wiedział to zrobiłbym taką kontrole co 15tyś

Skoro nikt cię o tym nie informował to skąd mogłeświedzieć ? Czyli już podstwe masz. Wiesz tylko czasmi ten czas i pieniądze nie są walki w sądzie warte, ale myślę, że sobie poradzisz. Powodzenia <piwo>
No ale czy jakoś to udowodnię, ze nikt mnie nie informował... Myślicie, że teraz mogę sobie spokojnie naprawić auto, a potem ewentualnie walczyć o zwrot kasy na podstawie faktur za naprawę??

Awatar użytkownika
erick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie

Re: [C5 2,5TDI AYM] 38tyś.km.od wymiany rozrządu i awaria!po

Post autor: erick » 29 mar 2009, 18:57

davidos82 pisze: ... Mianowicie na fakturze z wymiany rozrządu było napisane, że warunkiem gwarancji jest kontrola napięcia paska rozrządu co 15 tyś km ...
Trzeba czytać to co się podpisuję, szczególnie faktury i nie mówić potem, że gdybym wiedział, to bym zrobił. Jeżeli podpisujesz dokument, to znaczy że zapoznałeś się z jego treścią i zgadzasz się z tym co na nim widnieje, więc nie było potrzeby aby cie informować dodatkowo. Oczywiście jakby to zrobili to świadczyłoby dobrze o właścicielu warsztatu.
<quattro>

Awatar użytkownika
jajcyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Świebodzin

Re: [C5 2,5TDI AYM] 38tyś.km.od wymiany rozrządu i awaria!po

Post autor: jajcyk » 29 mar 2009, 19:11

erick pisze:
davidos82 pisze: ... Mianowicie na fakturze z wymiany rozrządu było napisane, że warunkiem gwarancji jest kontrola napięcia paska rozrządu co 15 tyś km ...
Trzeba czytać to co się podpisuję, szczególnie faktury i nie mówić potem, że gdybym wiedział, to bym zrobił. Jeżeli podpisujesz dokument, to znaczy że zapoznałeś się z jego treścią i zgadzasz się z tym co na nim widnieje, więc nie było potrzeby aby cie informować dodatkowo. Oczywiście jakby to zrobili to świadczyłoby dobrze o właścicielu warsztatu.
Ale jakby rzeczoznawca stwierdził inna przycznę, niż naciągniecie paska. Jest nadzieje, że coś można odzyskać.

Awatar użytkownika
mawrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 29 maja 2008, 18:14
Imię: Jerzy
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: mawrick » 29 mar 2009, 19:33

a jestes pewien w 100% ze pompa wody była nowa bo znam przypadki gdzie mechanicy przy wymianie rozrzadu chca dorobic na czesciach i np pompy wody nie wymieniaja i dlatego jak cos robie w samochodzie zawsze jestem w warsztacie i patrze na rece moze to troche drazniaze ale chociaz jestem pewien swego

Awatar użytkownika
mawrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 29 maja 2008, 18:14
Imię: Jerzy
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: mawrick » 29 mar 2009, 19:41

nie chce mi sie wierzyc ze pompa SKF wytrzymała 38 tyś, a gdyby nawet nie to chyba nie serwis bosch jest temu winien tylko producent tej pompy,jak mi zakladali rozrzad zapytalem sie co bedzie jak cos sie stanie to mi mechanik powiedzial ze naprawia to a koszt naprawy bedzie musial pokryc producent czesci ktora nie wytrzymala

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 29 mar 2009, 23:48

w ogóle to co to za pomysł sprawdzania co 15 tyś napięcia heh po 2 to gwarancja na części jakaś powinna być masz paragon to już coś ,chociaż te części niech się zwrócą nie jego wina że sie to rozleciało ale części mają jakąś gwarancje to hoć bym podbił do niego w tym kierunku
audi the best

davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

Post autor: davidos82 » 30 mar 2009, 06:41

Po 15 tyś. km zacząłem serwisować auto w innym warsztacie również z sieci Bosch (w tym pierwszym uszkodzili mi wahacz przy montażu i jeszcze z czymś podpadli, ale długo by opisywać) mówicie, że to moje zaniedbanie, że na kontrolę nie pojechałem po 15tyś km, ale ja o to pytałem w drugim warsztacie Boscha w którym do dzisiaj serwisuję auto i tam kierownik powiedział, że nie robią żadnych kontroli paska ( poza tym jak sobie to wyobrażacie że co 15 tyś będą auto rozbierać, bo to jest konieczne w V6 żeby dostać się do rozrządu) dlatego sugerowałem się opinią kierownika drugiego warsztatu i nie robiłem żadnych kontroli... Dzisiaj zamierzam zadzwonić do siedziby Bosch'a i dowiedzieć się jak to jest że jeden warsztat wymaga kontroli, a drugi nie (być może to jest nieprawny wpis z tą kontrolą i gość robi to żeby klientów przyciągnąć)również zadzwonię do firmy SKF, bo powinna być na podzespoły gwarancja, a rok mija dopiero 11kwietnia i to niewyobrażalne żeby auto przejechało zaledwie 38tyś... Podzwonię dzisiaj i popytam. Teraz mieliśmy weekend i nic nie mogłem nawet zdziałać....

davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

Post autor: davidos82 » 30 mar 2009, 14:19

Bo tak było wygodniej ... ?

Nie było wygodniej, bo to nie był dla mnie problem zrobić kontrolę. Byłem przecież po 15 tyś na wymianie oleju i filtrów i pytałem o to celowo z myślą zrobienia tego, ale jak ktoś mówi, że nie ma konieczności, a to nie byle kto tylko kierownik tego warsztatu, to myślałem że ma racje. tym bardziej, że gdy miałem dwa poprzednie auta to w każdym wymieniałem, rozrząd i nikt mi wtedy nie kazał jeździć na kontrolę.

Panowie mam kolejne pytanko: mianowicie na tym rozrządzie zrobiłem jakieś 38tyś.km. i teraz mi sie wydaję, że lepiej znowu wymienić cały kompletny rozrząd, bo przewidywana wymiana było po 60 tyś. Powiedzcie mi czy jakieś firmy, warsztaty dają większą gwarancję na rozrząd niż 60tyś.km?? jak to jest w ASO?? jest dłuższy okres?? kurcze 60tyś do następnej wymiany to jak dla mnie mało... ja tyle w 1,5roku robię :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja