Kolego uważaj na ludzi, którzy straszą "kapitalką", bo często tacy sięgają głęboko do kieszeni klienta.
Jak ECON coś zmienia to może warto zrzucić pasek na chwilę i zobaczyć co się dzieje
[ ASB 3.0 232 KM] Dziwny gwizd przy przyspieszaniu - turbina
Mam zaufanego i dobrego mechanika. Sprężarka jest cały czas napędzana paskiem zgadza się? Zatem wyłączenie klimy chyba niewiele zmieni (może jedynie powinno być delikatniejsze, bo jest mniej obciążona) prawda? Majster zdjął wąż i zmacał turbinę. Miała lekki luz, ale stwierdził, że to niekoniczenie coś złegorafal1985 pisze:Kolego uważaj na ludzi, którzy straszą "kapitalką", bo często tacy sięgają głęboko do kieszeni klienta.
Jak ECON coś zmienia to może warto zrzucić pasek na chwilę i zobaczyć co się dzieje
Nie miałem na celu oskarżać Twojego mechanika, ale czujnym należy być:-)
Tak, sprężarka jest napędzana cały czas. Sterowanie odbywa się za pomocą zaworu (od tyłu). Po włączeniu ECON sprężarka nie spręża gazu, ale nadal jej elementy pracują. Jeżeli jest różnica w dźwiękach z ECON i bez to coś jest na rzeczy. Być może brak tego obciążenia wewnętrznego (brak sprężania) powoduje luz elementów wewnętrznych stąd te trzaski.
Turbina zawsze ma mały luz góra/dół. Jest na łożyskach ślizgowych i ciśnienie oleju po odpaleniu "kasuje" ten luz. Napisałeś, że auto nie traci mocy i nie dymi to ja bym się turbiny nie czepiał.
Jeszcze raz proponuję, aby zrzucić pasek micro to jest chwila roboty, a może wiele wyjaśnić i zaoszczędzić pieniędzy.
Tak, sprężarka jest napędzana cały czas. Sterowanie odbywa się za pomocą zaworu (od tyłu). Po włączeniu ECON sprężarka nie spręża gazu, ale nadal jej elementy pracują. Jeżeli jest różnica w dźwiękach z ECON i bez to coś jest na rzeczy. Być może brak tego obciążenia wewnętrznego (brak sprężania) powoduje luz elementów wewnętrznych stąd te trzaski.
Turbina zawsze ma mały luz góra/dół. Jest na łożyskach ślizgowych i ciśnienie oleju po odpaleniu "kasuje" ten luz. Napisałeś, że auto nie traci mocy i nie dymi to ja bym się turbiny nie czepiał.
Jeszcze raz proponuję, aby zrzucić pasek micro to jest chwila roboty, a może wiele wyjaśnić i zaoszczędzić pieniędzy.
Hmm pewnie jest to warte sprawdzenia, ale z drugiej strony auto na postoju przy przegazowywaniu nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów, a jedynie przy przyspieszaniu pod obciążeniem. Sprężarka hałasowałaby pewnie niezależnie od tego czy się jedzie czy stoi. Poza tym byłoby to słychać cały czas a nie tylko przy wciskaniu gazu.rafal1985 pisze:Nie miałem na celu oskarżać Twojego mechanika, ale czujnym należy być:-)
Tak, sprężarka jest napędzana cały czas. Sterowanie odbywa się za pomocą zaworu (od tyłu). Po włączeniu ECON sprężarka nie spręża gazu, ale nadal jej elementy pracują. Jeżeli jest różnica w dźwiękach z ECON i bez to coś jest na rzeczy. Być może brak tego obciążenia wewnętrznego (brak sprężania) powoduje luz elementów wewnętrznych stąd te trzaski.
Turbina zawsze ma mały luz góra/dół. Jest na łożyskach ślizgowych i ciśnienie oleju po odpaleniu "kasuje" ten luz. Napisałeś, że auto nie traci mocy i nie dymi to ja bym się turbiny nie czepiał.
Jeszcze raz proponuję, aby zrzucić pasek micro to jest chwila roboty, a może wiele wyjaśnić i zaoszczędzić pieniędzy.
Niestety pierwsze diagnozy nie są optymistyczne. Turbina zatarta przez brak smarowania, a brak smarowania przez syf w komorze silnika. Majster turbinę zregenerował, ale nie montuje jeszcze bo szuka przyczyny syfu w silniku (na dnie miski olejowej drobinki metalu). Dzisiaj ma robić płukanie całego silnika. Może obędzie się bez wyjmowania silnika (to zależy od czystości wypłuczyn), ale jak się nic nie ujawni to pewnie dogłębne oględziny (możliwe przyczyny to nadpalone korbowody albo wałki). Zabawa pewnie będzie droga, a na wakacje trzeba jechaćrafal1985 pisze:Na odległość ciężko pomóc.
Daj znać co było przyczyną.

Kolego opiłki alu czy stal ? Jak alu to sprawdź rozrząd. Być może któryś napinacz się rozleciał.
Link do filmu z mojego rozrządu podczas wymiany. Zwróć uwagę na ściętą prowadnicę prawego górnego napinacza.
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=bLAzuhOzSjs
Link do filmu z mojego rozrządu podczas wymiany. Zwróć uwagę na ściętą prowadnicę prawego górnego napinacza.
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=bLAzuhOzSjs