Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T] Wymiana wentylatora klimatyzacji

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
TheDealer105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:15
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 1.8T] Wymiana wentylatora klimatyzacji

Post autor: TheDealer105 » 07 cze 2017, 12:32

Witam.

Wiem, że już był podobny temat, ale chodzi o ten konkretny silnik - 1.8T. Mam wrażenie, że jest tam mniej miejsca niż w innych, choć wydaje się to absurdalne. Próbowałem wyciągnąć wiatrak zdejmując obudowę rozrządu, wlot powietrza - bez skutku, za mało miejsca. Czy ktoś to robił z tym silnikiem? Trzeba odchylić przedni pas? Jeśli tak, to w którym miejscu trzeba go odkręcić?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 07 cze 2017, 13:07

Ja to robiłem w silniku 1.8T AEB, myślę, że miejsca jest tyle samo. Cała operacja trwała 10min na parkingu pod blokiem. Próbuj, a na pewno się uda.

TheDealer105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TheDealer105 » 07 cze 2017, 14:07

W a6 c5 ? bez odchylania przedniego pasa?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 cze 2017, 14:48

ja wymieniałem w 2.8 więc ciutkę większym . Mi zajęło 25 min też na ulicy

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 cze 2017, 16:25

kiler22 pisze:ja wymieniałem w 2.8 więc ciutkę większym
Może i większym ale czy dłuższym? Masz 3 gary w rzędzie, tu jest 4.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 cze 2017, 15:41

jak już chcesz licytować to wystarczy przeliczyć że 1800podzielone przez 4 = 450 a 2800 przez 6 to 466 (pojemność każdego cylindra) więc daje to różnice niemierzalne . Aczkolwiek przyznaje że z miarką nie sprawdzałem długości obu silników

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 08 cze 2017, 16:44

kiler22, dlaczego od razu licytujemy? Kwestia 3-4 cm które zrobiły różnice. Nie wymieniałem u siebie ale widzę że miejsca mało.
Co do wielkości tłoków to różnica w średnicy jest 1.5mm na każdym cylindrze.(średnica 1.8t 81/2.8-82.5mm)

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 cze 2017, 16:58

oczywiście miejsca mało ale .... mi się udało tyle wiem . Tak jak pisałem - nie widziałem jak to wygląda w 1.8
a długość silnika ma znaczenie ...... nieduże . Przecież wystarczy że będą ciut inaczej przypadały poduszki/mocowania i bez względu na to czy jest dłuższy/krótszy i ilość miejsca się zmieni
w ostateczności odkręcenie czterech śrubek na górze pasa da nam te 2-3 cm których czasami może brakować a zajmie to ?? 3 min więcej ??

TheDealer105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TheDealer105 » 08 cze 2017, 21:23

Ok, zabrałem się za wymianę drugi raz, tym razem odkręcając dodatkowo dwie śruby po lewej mocujące od góry pas czołowy. Po odchyleniu pasa wentylator się prześlizgnął - w co nie wierzyłem, patrząc ile było miejsca nie odchylając go. Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 10 cze 2017, 20:45

Witam. Ja już przez to przechodziłem ze swoim samochodem.
Zrobiłem tak:
- Zdemontowałem od spodu plastiki ochronne.
- Zdemontowałem od góry: plastikowy wlot powietrza do filtra, ochronę rozrządu i odkręciłem 4 śruby mocujące pas przedni od góry abym mógł go odchylić.

Wyjmując stary wentylator klimy nie zdemontowałem ochrony rozrządu, nie dało się wyjąć wentylatora nawet gdy odginałem przedni pas. Zdjąłem ochronę rozrządu i lekko odchyliłem przedni pas, wyszło lekko.
Gdy wsadzałem nowy lekko odchyliłem przedni pas i też łatwo weszło :)

Więcej nerwów sprawiło mi wyjmowanie starego kabla i wkładanie nowego. Aby kabel zamocować prawidłowo, tzn. tak aby nie został "posiekany" musiałem użyć 2 trytytek między visko-wentylatorem a wentylatorem elektrycznym + żabki/ zatrzaski.
Jestem duży "chop", więc z moimi wielkimi łapami nie było to zbyt łatwe ale się udało ^^.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja