
mam na komputerze błąd:
17930 - Camshaft Adjustment: Bank 2: Malfunction P1522 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Robiłem testy wyjść (output test 03). W pewnym momencie komputer testuje cewki na napinaczach (strzałka):
Te cewki powinny TYKAĆ podczas testu. Na głowicy od kierowcy tyka a od pasażeta NIE. A więc odpinam wtyczkę podpinam sprawdzoną cefkę i ta również nie tyka ! A na 100% jest sprawna.
Sprawam więc miernikiem wtyczkę podczas testu... Napięcie na niej zmienia się od 8 do 11.5 V. Potem sprawdzałem przejście kabla czy nie ma przerwanie na pinach do ECU. Na obu pinach wtyczki nie ma przerwania. Miernik wskazuje ciągłość.
Jedyne co zauważyłem to to... że podczas odłączenia tej niebieskiej wtyczki:
... i po odpaleniunie wyskoczyłnowy błąd. Zaś kiedy odłączyłem taka samą niebieską wtyczkę z drugiej strony to wyskoczył nowy błąd. Ta niebieska wtyczka ze strzałką to czujnik spalania stukowego... czy on może generować błąd na napinaczu wałka rozrządu? Czy on może powodować ze na wtyczce do napinacza (rys1) nie ma sygnału? (napięcie jest ale może za małe natężenie?) bo jak inaczej nazwać to, że jest napięcie a sprawna cewka nie tyka?
Proszę o pomoc... mam już dość autka... miał być taki fajny zakup... Ps. zdjęcia nie są moje. zassałem z internetu.
Temu kto mi pomoże to chyba oferuję nagrodę. Bo ręce już opadają
