Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJL 1.8 180 KM] Czerwona olejarka

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pkotowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2016, 04:56
Lokalizacja: Łódź

[AJL 1.8 180 KM] Czerwona olejarka

Post autor: pkotowski » 26 maja 2017, 15:22

Witam, od jakiegoś czasu mam problem z wyświetlającą się olejarką. Auto wstawiłem na warsztatu, gdzie wymienili pompę, czujnik, olej, filtr i sprawdzili ciśnienie manometrem. Podobno ciśnienie ok, a w nową pompę i czujnik wierzę, bo to można sprawdzić... i, albo wyczyszczone, albo nowe ;)
To już drugi serwis i w sumie zostawiłem kilka stówek a chcę zatrzymać wydatki. Mam wątpliwości, czy komukolwiek w serwisie, chce się w ogóle szukać rozwiązania problemu, w pierwszym dodali oleju i skasowali 50zł za dolewkę :/ Wyczytałem, że czujnik zwiera z masą jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, dlatego dzisiaj testowo odpiąłem kabelek od czujnika a olejarka mimo to się wyświetliła, więc jak to jest? Niskie ciśnienie zwiera z masą, czy jest to obwód domyślnie otwarty?

Zapomniałbym, olejarka wyświetla się przy 2k obrotów, hamowanie lub ruszanie. Zwykle, gdy nie zapali się podczas hamowania, to mam prawie pewność, że zapali się podczas ruszania. Po jakimś czasie gaśnie (olejarka nie auto).

Mati_NSZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2016, 07:03
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Mati_NSZ » 26 maja 2017, 16:55

Hmmm....skoro masz nowe rzeczy upchane pod maskę to warto by było się pokusić i podmienić czujnik.Może w nim tkwi problem

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 maja 2017, 17:36

Czujniki działają różnie , ale skoro po odpięciu na liczniku błąd to spróbuj dać masę na ten kabelek , jak nadal się będzie palić to może wiązka albo zegary.

pkotowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2016, 04:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pkotowski » 26 maja 2017, 17:38

Mati_NSZ pisze:Hmmm....skoro masz nowe rzeczy upchane pod maskę to warto by było się pokusić i podmienić czujnik.Może w nim tkwi problem
Czujnik jest jedną z tych nowych rzeczy... Może turbina mieć coś z tym wspólnego?

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 27 maja 2017, 01:26

Początkowo po opisie problemu i sytuacji w jakich występuj, mając na uwadze co zostało sprawdzone i wymienione raczej problem tkwi w ciśnieniu. Kontrolka oleju jednak zapala się :
-Złe ciśnienie.
-Krytyczna temperatura
-Niewłaściwy poziom, stan.

Jednak mechanicy, serwis po tym co wymienili wyłącznie skupili się na ciśnieniu. Zakładając ze wykonali wszystko dobrze to komunikat z ostrzeżeniem jest nieprawdziwy. Winowajcą prawie zawsze takiej sytuacji jest uszkodzony czujnik. Jednak gdyby on był problemem to wymieniony by był jako pierwszy. Jednak coś powoduje przekłamanie parametrów.

Dzięki Etce dowiedziałem się, że twój silnik informacje o ciśnieniu przekazuje do ecu za pomocą czujnika ciśnienia. Nic nadzwyczajnego rzecz oczywista. Ecu jednak w zależności od obrotów silnika koryguje odczyt ponieważ jest on zawyżany wzrostem ciśnienia powietrza w silniku.

Twój silnik informacje z czujnika wysyła do przetwornicy kompensacyjnej ciśnienia a kolejnie informacja trafia do Ecu. Przypuszczam że owa przetwornica jest przyczyną problemów.
bendzji pisze:Czujniki działają różnie , ale skoro po odpięciu na liczniku błąd to spróbuj dać masę na ten kabelek , jak nadal się będzie palić to może wiązka albo zegary.
Odpięcie czujnika ecu, interpretuje jako by wskazywał zerowe ciśnienie i zapala komunikat na zegarach i check sygnalizujący błąd. Robi to specjalnie gdyż check często kierowca ignoruje, a błąd nie pogarsza pracy silnika, a kontrolka oleju budzi respekt :)

pkotowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2016, 04:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pkotowski » 27 maja 2017, 05:19

wegrzyn6 pisze: Twój silnik informacje z czujnika wysyła do przetwornicy kompensacyjnej ciśnienia a kolejnie informacja trafia do Ecu.
Nie mogę wygoglać tej przetwornicy. Możesz wskazać numer części? A może to część ECU? O tym, że ciśnienie jest korygowane względem ciśnienia silnika nie wiedziałem. Więc... może też on ma swój udział? Te ciśnienie można VAG-COMem sprawdzić (które to bloki kontrolne)?

Jeśli chodzi o temperaturę silnika i oleju, to wskazania na desce są wzorcowe przez cały czas.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 maja 2017, 07:47

Wegrzyn6 - zegary dostają sygnał bezpośrednio z czujnika ciśnienia , ecu nie ma nic tu do tego , a w 98 czujnika poziomu nie ma

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 27 maja 2017, 14:23

Temat byl kilkkukrotnie wałkowany i wiadomo ze 1.8t maja problemy ze smarowaniem...
Mam podobnie jesli jade w wysokich temperaturach ponizej 2tys obrotow....
Moja propozycja to jescze odkrecic miche sprawdzic stan smoka i zrobic plukanke.

pkotowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2016, 04:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pkotowski » 27 maja 2017, 20:52

bartas614 pisze: 1.8t maja problemy ze smarowaniem.
To już coś. Możesz coś podlinkować? Czytałem o padniętych czujnikach i czujnik wymieniłem, czytałem o pompach i też wymieniłem. Mój jak się nagrzeje to cały czas piszczy, a to przy tak fantastycznym sprzęcie audio jest bardzo irytujące 😉. Generalnie piszczy cały czas. A tak serio, najważniejszy silnik. Misce płukankę zrobię.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 29 maja 2017, 00:02

Piszczy? według tego schematu na pompa olejowa moze być napędzana przez dwa rodzaje kół. Skoro piszczy to masz wielorowkowe zmień może na zębate.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 29 maja 2017, 12:49

zwalaj pan miske o narobisz se gnoju. Sprowadzam autka z niemiec i kazde 1.8turbo czy nawet zwykle 1.8 ma zwalana miske. zdejmiesz zobaczysz o czym mówie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja