[ARE 2.7 250 KM] Sterowanie turbinami przeładowywanie
[ARE 2.7 250 KM] Sterowanie turbinami przeładowywanie
Witam mam pytanie jak sterowane są turbiny w 2,7 tzn którymi przewodami idzie podciśnienie bo z zaworka idzie chwile gumowy przewód i następnie do metalowych przewodów przy głowicy z prawej str są dwa przewody . Oraz czy zawór w turbinie może być zblokowany i podciśnienie nie miec siły go otworzyć .
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
tu chyba znajdziesz dopowiedzi - https://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bi ... fStudy.pdf
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Od zaworu N75 idą 2 gumowe przewody przechodzące potem w metalowe w stronę turbin. W jeden z nich możesz dmuchnąć i jest przelot interesuje cię ten drugi który ma być szczelny. Zawór na turbinie nie otwiera się podciśnieniem tylko "doładowaniem". Jeśli chcesz sprawdzić czy gruchy chodzą to w ten przewód dmuchnij kompresorem (tylko nie przesadzaj z ciśnieniem) będzie słychać charakterystyczne "stuknięcie" jak grucha otworzy zawór. Nieszczelności tego przewodu będzie skutkowała przeładowaniem bo komputer nie będzie miał jak sterować turbiną a ta będzie ładowała zawsze max. Podobnie uszkodzona grucha nie będzie w stanie otworzyć zaworu.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Tak dokładnie. Tam będzie ciśnienie wypracowane przez turbiny. Można sprawdzić wpinając vakumomierz/ciśnieniomierz lub pompując cały układ ciśnieniem na zgaszonym silniku(poszukaj boost leak test było gdzieś o tym na tym forum lub na sportaudi). Trzeba zaślepić Y od strony przepływomierza i powrót z odmy i napompować ciśnieniem cały dolot wtedy usłyszysz syczenie ze wszystkich nieszczelności.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc Panowie
z przewodami wszystko było okej winny okazał się zawór n75 elektrycznie był sprawny i komputer nie pokazywał błędu a w iglice wszedł jakiś paproch i zaworek nie otwierał się po wyczyszczeniu go nasmarowaniu i sklejeniu wszystko działa i znów można się cieszyć mocą vki z turbinami 

