Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARE 2.7 250 KM] Sterowanie turbinami przeładowywanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

[ARE 2.7 250 KM] Sterowanie turbinami przeładowywanie

Post autor: Quattross » 21 maja 2017, 19:22

Witam mam pytanie jak sterowane są turbiny w 2,7 tzn którymi przewodami idzie podciśnienie bo z zaworka idzie chwile gumowy przewód i następnie do metalowych przewodów przy głowicy z prawej str są dwa przewody . Oraz czy zawór w turbinie może być zblokowany i podciśnienie nie miec siły go otworzyć .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 maja 2017, 00:36


Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 22 maja 2017, 06:43

Od zaworu N75 idą 2 gumowe przewody przechodzące potem w metalowe w stronę turbin. W jeden z nich możesz dmuchnąć i jest przelot interesuje cię ten drugi który ma być szczelny. Zawór na turbinie nie otwiera się podciśnieniem tylko "doładowaniem". Jeśli chcesz sprawdzić czy gruchy chodzą to w ten przewód dmuchnij kompresorem (tylko nie przesadzaj z ciśnieniem) będzie słychać charakterystyczne "stuknięcie" jak grucha otworzy zawór. Nieszczelności tego przewodu będzie skutkowała przeładowaniem bo komputer nie będzie miał jak sterować turbiną a ta będzie ładowała zawsze max. Podobnie uszkodzona grucha nie będzie w stanie otworzyć zaworu.

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 22 maja 2017, 13:46

Okej sztangi sprawne napompowalem kompresor na ciśnienie poniżej 1 bar i i jak dmuchnąłem to sztangi cykaly i nie spuszczały a te drugie przewody jak sprawdzić ? Na odpalonym silniku i przegazowkach powinno tam być ciśnienie jak dobrze rozumiałem z schematu od bendezji

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 22 maja 2017, 17:01

Tak dokładnie. Tam będzie ciśnienie wypracowane przez turbiny. Można sprawdzić wpinając vakumomierz/ciśnieniomierz lub pompując cały układ ciśnieniem na zgaszonym silniku(poszukaj boost leak test było gdzieś o tym na tym forum lub na sportaudi). Trzeba zaślepić Y od strony przepływomierza i powrót z odmy i napompować ciśnieniem cały dolot wtedy usłyszysz syczenie ze wszystkich nieszczelności.

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 24 maja 2017, 03:11

Dzięki za zainteresowanie i pomoc Panowie :) z przewodami wszystko było okej winny okazał się zawór n75 elektrycznie był sprawny i komputer nie pokazywał błędu a w iglice wszedł jakiś paproch i zaworek nie otwierał się po wyczyszczeniu go nasmarowaniu i sklejeniu wszystko działa i znów można się cieszyć mocą vki z turbinami <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja