Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Duże spalanie 1.8 Turbo 150 koni i pomoc w analizie logów

Silniki benzynowe
General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 14 maja 2017, 20:23

szydera pisze:Wrzuć logi blok 32, 118, i rozrządu
Poniżej

http://vaglog.pl/log-118_55544Ty.html
http://vaglog.pl/log-003_020_Fu4emG.html
http://vaglog.pl/log-003_100_YEE455.html
http://vaglog.pl/log-091_33IB8Rh.html
http://vaglog.pl/log-093_rmxe9s.html

wartości z log32

sonda lamba 2.4% i -20,3%

po zrobienie logów wartości lambdy się zmieniły na: 6.8% i -20,3%

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 maja 2017, 20:28

Masz nieszczelność w bloku 32 powinno oscylować -5 do +5 jak się mylę to ktoś mnie poprawi.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 14 maja 2017, 21:25

Strasznie namieszane w tym temacie, sa tu jakies logi na pb po kasowaniu błędów? Lpg rozjeżdza Ci adaptacje i auto nie jedzie ani na pb ani na lpg, do tego jest przestawiony rozrząd albo na pasku albo na łancuszku co może być bardziej prawdopodobne jeśli wymianiałeś napinacz. Do tego jakiś problem ze strowaniem turbina, tu proponowałbym zacząc od sprawdzenia szczelności dolotu i wężyków od n75.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 maja 2017, 21:29

Rozrząd lipa straszą, ale jak wymieniał kolega napinacz to pewnie mechanior przestawił wałki na łańcuchu czyli rzeźba
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 maja 2017, 21:53

Powinno oscylować koło zera choć akceptowalne jest +/-10%, kolega nie zerował korekt, logi pewnie dalej na LPG, rozrząd albo źle złożony albo nastawnik zamiennik i na starcie nie działa bo już takie widziałem. Nieszczelności napewno są, trzeba je usunąć, później rozrząd z napinaczem do sprawdzenia a na końcu turbina bo to jak steruje n75 i jak wstaje to może być wypadkowa wszystkiego. Ponowie pytanie, jak padnięty CV i/lub pompa sai mają wpływ na osiągi i spalanie?
Ostatnio zmieniony 14 maja 2017, 21:54 przez Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 14 maja 2017, 21:54

Łukasz13 pisze:Strasznie namieszane w tym temacie, sa tu jakies logi na pb po kasowaniu błędów?
Logi były robione bez kasowana błędów
Łukasz13 pisze:do tego jest przestawiony rozrząd albo na pasku albo na łancuszku
szydera pisze:Rozrząd lipa straszą, ale jak wymieniał kolega napinacz to pewnie mechanior przestawił wałki na łańcuchu
Teraz to masakra wyszła.... a jest to wgl możliwe że jest rozrząd przestawiony i auto pali, jedzie, rozpędza się do ponad 200km/h? Kiedyś znajomy miał przestawiony rozrząd o jeden ząbek to auto już przy odpalaniu miało jakieś dziwne akcje a o jeździe to prawie nie było mowy. A u mnie gdyby nie check i spalanie to nawet bym nie pomyślał że silnik źle pracuje

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 maja 2017, 21:56

Pytanie ile wytrzyma

Może koledzy z 1.8 się wypowiedzą odnośnie fazatora bo jak na nowy to szybko się przełącza.

Przepływa wskazuje na około 170 km, nieszczelności w 32 bloku i pytanie co za mechanik się za to brał.

Jak odpalasz na zimnym to nie słychać grzechotaniem które zanika po rozgrzaniu silnika?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Mati_NSZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2016, 07:03
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Mati_NSZ » 18 maja 2017, 12:56

Ja u siebie zmieniałem łańcuszek z napinaczem.I pamiętam że też przestawiłem wałek.Auto odpalało i jeździło lecz nie miało mocy.Rozebrałem ustawiłem i śmiga.Skoro wywala błędy od czujnika położenia wałka więc na pewno jest przestawiony.W tych silnikach trzeba opóźnić wałek ssący tj przestawić w prawą stronę jak dobrze pamiętam.

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 20 maja 2017, 18:38

Koledzy,

Sprawdziłem przepustnicę i była w ładnym stanie ale i tak na wszelki wypadek wyczyściłem. Przepustnica pracuje płynnie i otwiera się do samego końca i też zamyka całkowicie

Odnośnie przewodów wydaje się że również wszystko jest okej po za jednym........... przy rozbieraniu przepustnicy zaważyłem ledwo trzymający się przewód. Zdjąłem go i spróbowałem zamontować tak jak byś powinno no ale po złożeniu wszystkiego wyszło że jednak coś jest nie tak.
Auto trzęsie sie bardzo na luzie i hamulec jest mega twardy ( lewo idzie wcisnąć pedał hamulca). Dodatkowo zauważyłem że z tego wężyka wydobywa się biały dymek a zapach przypomina spaliny.
Poniżej wstawiam linka ze zdjęciem aby było wiadomo o co mi chodzi. Dodam, że jak złożyłem to w całość i spiąłem binderkiem to po dodaniu gazu wyrwało to wszystko ;p

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fiAl ... Y8iJkw546d

Dodatkowo koło przepustnicy wykręciłem jakiś czujnik który jest dość mocno uwalony olejem (fotka poniżej) i pytanie czy tak to może być czy należy go wyczyścić?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/mu2s ... GyGHZjj0gF

w tygodniu będę robić resztę rzeczy o jakich wszyscy wcześniej pisali
szydera pisze:Przepływa wskazuje na około 170 km, nieszczelności w 32 bloku i pytanie co za mechanik się za to brał.

Jak odpalasz na zimnym to nie słychać grzechotaniem które zanika po rozgrzaniu silnika?
Pomału robię się bardziej zielony w tym wszystkim niż byłem... dokładnie gdzi emoże być ta nieszczelność? i czy to może być wina mechanika że coś nie tak poskładał?

A odnośnie odpalania na zimnym to wszystko ok
Mati_NSZ pisze: też przestawiłem wałek.Auto odpalało i jeździło lecz nie miało mocy.Rozebrałem ustawiłem i śmiga
Nie miało mocy w dolnych partiach a później ok czy całkowicie bez mocy?

Ja zauważyłem takie mega dziwne zachowanie auta jak na dworze jest piekna pogoda taka ponad 25 stopni i stoje w korkach to autem dosłownie nie da się ruszyć bo brak mocy. Pedał w podłogę a auto się dusi i dławi aż gaśnie. Jak ruszę z jakiś 2,5 tusiąca obrotów to jakoś idzie ale też tak dziwnie bardzo. I to może być ina przestawionego rozrządu czy jeszcze coś?
Mati_NSZ pisze:W tych silnikach trzeba opóźnić wałek ssący tj przestawić w prawą stronę jak dobrze pamiętam
Czyli trzeba ustawić niezgodnie ze znakami czy zgodnie?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 20 maja 2017, 20:46

Na pierwszej fotce to chyba chodzi Ci o ezektor, na foto nr 2 to prawdopodobnie od temperatury w dolocie. Może Ci i wszyscy mieszają ale najlepiej zacząć od tego co nic nie kosztuje lub kosztuje mało. Po pierwsze sprawdź szczelność dolotu. Szczelny jak widać po korektach to on raczej nie jest. Sprawdź zarówno dolot przed i za turbiną jak i wszystkie wężyki podciśnienia instrukcja na necie lub niech to zrobi ogarnięty mechanik(wbrew pozorom speców od 1.8T nie ma dużo a jak coś nie którzy wiedzą to i tak nie wszystko lub tylko praktycznie a jak coś skomplikowanego to każdy rozkłada ręce). Zmienna faza nie działa, czemu to nie wiem, mechanik skoro się wziął za wymianę to powinien sprawdzić czy wymieniona przez niego część działa tak jak powinna. Ign. timing z grupy 020 powinien być większy. Przestawiony rozrząd jak pisze Łukasz? Co do zachowania w różnych temperaturach to może warto podejrzeć przepływkę i właśnie czujnik temperatury w dolocie. Przepływomierz przy 5krpm pokazuje 120g/s ale przy 2tyś troszkę zaniża.

Mati_NSZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2016, 07:03
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Mati_NSZ » 22 maja 2017, 20:57

General22 pisze:Nie miało mocy w dolnych partiach a później ok czy całkowicie bez mocy?
Auto nie miało w ogóle mocy w całej partii obrotów może lekko z dołu ale nie wyczuwalne
Mati_NSZ pisze:W tych silnikach trzeba opóźnić wałek ssący tj przestawić w prawą stronę jak dobrze pamiętam
General22 pisze:Czyli trzeba ustawić niezgodnie ze znakami czy zgodnie?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2192d1ec48bd8e7d zdejmij pokrywe klawiatury ustaw na znaki jak na instruckji i zobacz.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 22 maja 2017, 21:38

masz przestawiony rozrząd o 1z lub wałki na łańcuszku i puki tego nie ogarniesz to będziesz błądził
sprzwdz znaki na kole wału i kółku rozrządu jak będzie git to pokrywa zaworów do zdjęcia i wałek ssący do ustawienia lub sam rozrząd o 1z do przodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja