
[ TIP+Q] Wibracje przy delikatnym przyspieszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W quattro trzeba mieć identyczne koła (dokładnie obwód) z przodu i z tyłu
. W przeciwnym razie torsen musi cały czas niwelować różnicę w obwodach kół. Skutkuje to tym, że musi cały czas pracować, a do tego nie jest stworzony. Ma on tylko reagować w wybranych sytuacjach (zakręty, poślizg jednej z osi itp.), a nie non stop jak u Ciebie. Masz z przodu 215/45/17, czyli obwód koła wynosi (215*0,45*2+17*25,4)*3,14 ≈ 1963,44 mm, a z tyłu masz 235/45/17 co daje (235*0,45*2+17*25,4)*3,14 ≈ 2019,96 mm. Różnica wynosi 56,52 mm, którą torsen musi zniwelować i to tylko w ciągu jednego obrotu koła! Na 99% z tego powodu wystąpiły u Ciebie wibracje, ponieważ olej, w którym pracuje torsen zaczyna się przegrzewać i nie smaruje tak jak powinien mechanizmu. Jeśli chcesz na siłę mieć z przodu opony o szerokości 215 mm, to musiałbyś mieć profil 50 przy 17" feldze » (215*0,5*2+17*25,4)*3,14 ≈ 2030,95 mm (różnica między tyłem 10,99 mm). Audi dopuszcza różnicę 2 mm w wysokości bieżnika, co daje różnicę 4 mm na obwodzie, więc i tak nadal za dużo. Na Twoim miejscu wymieniłbym dwie opony (przód lub tył), aby mieć wzystkie równe.
Mam nadzieję, że wszystko co napisałem jest w miarę jasne
. Trochę matematyki nie zaszkodzi
.

Mam nadzieję, że wszystko co napisałem jest w miarę jasne


Dzięki za odpowiedź, zmienie opony z tyłu na węższe.mat1324 pisze:W quattro trzeba mieć identyczne koła (dokładnie obwód) z przodu i z tyłu. W przeciwnym razie torsen musi cały czas niwelować różnicę w obwodach kół. Skutkuje to tym, że musi cały czas pracować, a do tego nie jest stworzony. Ma on tylko reagować w wybranych sytuacjach (zakręty, poślizg jednej z osi itp.), a nie non stop jak u Ciebie. Masz z przodu 215/45/17, czyli obwód koła wynosi (215*0,45*2+17*25,4)*3,14 ≈ 1963,44 mm, a z tyłu masz 235/45/17 co daje (235*0,45*2+17*25,4)*3,14 ≈ 2019,96 mm. Różnica wynosi 56,52 mm, którą torsen musi zniwelować i to tylko w ciągu jednego obrotu koła! Na 99% z tego powodu wystąpiły u Ciebie wibracje, ponieważ olej, w którym pracuje torsen zaczyna się przegrzewać i nie smaruje tak jak powinien mechanizmu. Jeśli chcesz na siłę mieć z przodu opony o szerokości 215 mm, to musiałbyś mieć profil 50 przy 17" feldze » (215*0,5*2+17*25,4)*3,14 ≈ 2030,95 mm (różnica między tyłem 10,99 mm). Audi dopuszcza różnicę 2 mm w wysokości bieżnika, co daje różnicę 4 mm na obwodzie, więc i tak nadal za dużo. Na Twoim miejscu wymieniłbym dwie opony (przód lub tył), aby mieć wzystkie równe.
Mam nadzieję, że wszystko co napisałem jest w miarę jasne. Trochę matematyki nie zaszkodzi
.
Miałeś racje i zasługujesz na połóweczkę hehe, bo jak znam życie i zaczął bym jeździć z tym problemem po okolicznych magikach to by mi kazali pół napędu wymienić.mat1324 pisze:Mówiłem, że przyczyną są różne koła na obu osiach. Oprócz tego, że torsen zużywa się szybciej, to ABS otrzymuje też nieprawidłowe dane i w czasie awaryjnego hamowania może trochę wariować.