Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Wibracje przy delikatnym przyspieszaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2017, 21:50

Jeżdżąc z takimi oponami szybko rozwalisz torsen :( .

dwolski12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 sty 2017, 21:55
Lokalizacja: Ujazd

Post autor: dwolski12 » 05 maja 2017, 18:01

mat1324 pisze:Jeżdżąc z takimi oponami szybko rozwalisz torsen :( .
Ale chodzi o tą różnicę szerokości? A to też może być przyczyną wibracji?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 maja 2017, 20:29

W quattro trzeba mieć identyczne koła (dokładnie obwód) z przodu i z tyłu :) . W przeciwnym razie torsen musi cały czas niwelować różnicę w obwodach kół. Skutkuje to tym, że musi cały czas pracować, a do tego nie jest stworzony. Ma on tylko reagować w wybranych sytuacjach (zakręty, poślizg jednej z osi itp.), a nie non stop jak u Ciebie. Masz z przodu 215/45/17, czyli obwód koła wynosi (215*0,45*2+17*25,4)*3,14 ≈ 1963,44 mm, a z tyłu masz 235/45/17 co daje (235*0,45*2+17*25,4)*3,14 ≈ 2019,96 mm. Różnica wynosi 56,52 mm, którą torsen musi zniwelować i to tylko w ciągu jednego obrotu koła! Na 99% z tego powodu wystąpiły u Ciebie wibracje, ponieważ olej, w którym pracuje torsen zaczyna się przegrzewać i nie smaruje tak jak powinien mechanizmu. Jeśli chcesz na siłę mieć z przodu opony o szerokości 215 mm, to musiałbyś mieć profil 50 przy 17" feldze » (215*0,5*2+17*25,4)*3,14 ≈ 2030,95 mm (różnica między tyłem 10,99 mm). Audi dopuszcza różnicę 2 mm w wysokości bieżnika, co daje różnicę 4 mm na obwodzie, więc i tak nadal za dużo. Na Twoim miejscu wymieniłbym dwie opony (przód lub tył), aby mieć wzystkie równe.

Mam nadzieję, że wszystko co napisałem jest w miarę jasne <lol> . Trochę matematyki nie zaszkodzi <okok> .

dwolski12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 sty 2017, 21:55
Lokalizacja: Ujazd

Post autor: dwolski12 » 07 maja 2017, 09:59

mat1324 pisze:W quattro trzeba mieć identyczne koła (dokładnie obwód) z przodu i z tyłu :) . W przeciwnym razie torsen musi cały czas niwelować różnicę w obwodach kół. Skutkuje to tym, że musi cały czas pracować, a do tego nie jest stworzony. Ma on tylko reagować w wybranych sytuacjach (zakręty, poślizg jednej z osi itp.), a nie non stop jak u Ciebie. Masz z przodu 215/45/17, czyli obwód koła wynosi (215*0,45*2+17*25,4)*3,14 &#8776; 1963,44 mm, a z tyłu masz 235/45/17 co daje (235*0,45*2+17*25,4)*3,14 &#8776; 2019,96 mm. Różnica wynosi 56,52 mm, którą torsen musi zniwelować i to tylko w ciągu jednego obrotu koła! Na 99% z tego powodu wystąpiły u Ciebie wibracje, ponieważ olej, w którym pracuje torsen zaczyna się przegrzewać i nie smaruje tak jak powinien mechanizmu. Jeśli chcesz na siłę mieć z przodu opony o szerokości 215 mm, to musiałbyś mieć profil 50 przy 17" feldze &#187; (215*0,5*2+17*25,4)*3,14 &#8776; 2030,95 mm (różnica między tyłem 10,99 mm). Audi dopuszcza różnicę 2 mm w wysokości bieżnika, co daje różnicę 4 mm na obwodzie, więc i tak nadal za dużo. Na Twoim miejscu wymieniłbym dwie opony (przód lub tył), aby mieć wzystkie równe.

Mam nadzieję, że wszystko co napisałem jest w miarę jasne <lol> . Trochę matematyki nie zaszkodzi <okok> .
Dzięki za odpowiedź, zmienie opony z tyłu na węższe.

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 07 maja 2017, 21:59

Nie chodzi o węższe tylko chodzi o to żeby wszystkie opony miały taka sama szerokość oraz wysokość. Czyli wszystkie opony np 235/45/17. Dopuszczalna różnica na obwodzie to 2mm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 maja 2017, 22:06

Dopuszczalna różnica jest w wysokości bieżnika. Koła muszą mieć taki sam obwód.

dwolski12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 sty 2017, 21:55
Lokalizacja: Ujazd

Post autor: dwolski12 » 09 maja 2017, 19:00

W każdym razie ma to ogromne znaczenie, zmieniłem opony na 235 z przodu, i troche lepszym bieżniku, a samochód zmienił sie nie do poznania. Dzięki za pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2017, 19:06

Mówiłem, że przyczyną są różne koła na obu osiach :). Oprócz tego, że torsen zużywa się szybciej, to ABS otrzymuje też nieprawidłowe dane i w czasie awaryjnego hamowania może trochę wariować.

dwolski12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 sty 2017, 21:55
Lokalizacja: Ujazd

Post autor: dwolski12 » 09 maja 2017, 21:01

mat1324 pisze:Mówiłem, że przyczyną są różne koła na obu osiach :). Oprócz tego, że torsen zużywa się szybciej, to ABS otrzymuje też nieprawidłowe dane i w czasie awaryjnego hamowania może trochę wariować.
Miałeś racje i zasługujesz na połóweczkę hehe, bo jak znam życie i zaczął bym jeździć z tym problemem po okolicznych magikach to by mi kazali pół napędu wymienić.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2017, 21:54

A wystarczyło zmienić tylko dwie opony <okok> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja