Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Duże spalanie 1.8 Turbo 150 koni i pomoc w analizie logów

Silniki benzynowe
General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Duże spalanie 1.8 Turbo 150 koni i pomoc w analizie logów

Post autor: General22 » 08 maja 2017, 14:12

Witam, pisałem o tym w temacie który był już poruszany na forum ale nikt nie odpowiedział dlatego zakładam nowy temat

Moje auto dużo pali ( mieście przy spokojnej jezdzie około 20litrów gazu na 100km a na trasie autobaną na tempomacie 130km/h około 15 litrów i dodam że jadę pustym autem)

Na forum otrzymałem podpowiedź aby zrobić logi i takie też zrobiłem ale mi to nic nie mówi i czy ktoś mógłby zerknąć fachowym okiem? <lol>

Dodam że również wydaje mi się ze auto jak na taką moc powinno "lepiej iść" co prawda prędkość max jest na pewno ponad 220km/h ale te przyśpieszenie średnie. Wyprzedzają mnie auta z silnikami 1.6 pod maską. Na autostradzie zrównałem się z kolegą który jechał Vectrą b 1.8 115 koni i jechaliśmy koło siebie 130km/h i zaczeliśmy przyśpieszać i..................... zostałem dość mocno odstawiony...... :[

Proszę o pomoc, poniżej link do logów

http://vaglog.pl/log-033_003_pQoxa.html

http://vaglog.pl/log-115_kXX8fSF.html

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 08 maja 2017, 16:56

a jak jest na benzynie?

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 08 maja 2017, 20:54

Błędy jakieś są? Z logów wynika że doładowanie kuleje. Albo nieszczelności albo coś nie tak z turbiną.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 09 maja 2017, 23:48

Logi robiłeś na 3 biegu od 1500 obrotów do odcinki czy jak?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2958
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 10 maja 2017, 01:34

januszm pisze:a jak jest na benzynie?
Dokładnie.
General22, daj "sygnał" i odpisz nam bez gazu. Sama benzyna.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 10 maja 2017, 08:32

Dzięki za odpowiedzi

na dniach sprawdzę jak jest na benzynie a odnośnie wykonywania testu to na 3 biegu do 4,5 tysia obrotów.
wegrzyn6 pisze:Błędy jakieś są? Z logów wynika że doładowanie kuleje. Albo nieszczelności albo coś nie tak z turbiną.
Błędy mam co chwilę odnośnie gazu. Albo za uboga mieszanka albo za bogata mieszanka i gazownik dosłownie rozkłada ręce.

a można w jakiś sposób sprawdzić samą turbinę?

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 10 maja 2017, 17:46

General22 pisze:Błędy mam co chwilę odnośnie gazu. Albo za uboga mieszanka albo za bogata mieszanka i gazownik dosłownie rozkłada ręce.
Prosisz o pomoc ludzi o pomoc, którzy nie stoją przy aucie. Wklei wszystkie wskazówki o jakie prosimy. Inaczej nie znajdziemy problemu. Odniosłeś się do mojej prośby tak jakby ta informacja według ciebie była zbędna. Przy takim podejściu ludziom nie będzie chciał się marnować czasu na pomoc którą ty olejesz. Po przeczytaniu wstępu nie unoś się bo nie pisałem tego żeby cie obrazić tylko abyś zaczął współpracować:) Weź pojeździj samochodem. Niech nazbiera się błędów i wklej tu.

Logi ukazały gdzie jest problem. Ciśnienie doładowania podczas przyspieszania praktycznie cały czas nie osiąga wymaganego ciśnienia jakie oczekuje ECU czego skutkiem są błędy zbyt bogatej mieszanki ponieważ wtryski leja ilości wymagane a w układzie brakuje odpowiedniej ilości tlenu.

Koleinie podczas spadania obrotów ciśnienie zbyt wysokie od wymaganego czego rezultatem odwrotnym do przyspieszania jest efekt ubogiej mieszanki.

Gazownik widać tylko do swojej działki się tyka dlatego rozkłada rączki ponieważ nie pomoże ci bo problem nie jest natury gazu.

Teraz się przyda twoja chęć analizy:) Za właściwe doładowanie wbrew pozorom odpowiada sporo ilość podzespołów, a usterka choćby jednego sprawia że układ nie jest wstanie osiągnąć, czego wymaga od niego ECU.

Co sprawdzić:
1.Szczelność układu doładowania.
2.Zdemontować przepustnice. Sprawdzić czy nie jest zasyfiona. Wyczyścić ja w środku. Przy zdemontowanej podpiąć elektrykę, przekręcić zapłon do pozycji zasilania (nie odpalać) i powciskać pedał obserwując jak się zachowuje przepustnica. Czy porusza się płynnie w całym zakresie i opada.
Jak nic nie dadzą te zabiegi.
3. Sprawdzić wężyki od podciśnienia, ciśnienia (nie wiem jak w tym silniku sterowana jest turbina) czy są całe, nie posiadają nieszczelności. Gdy upewnisz się że układ jest porządku.
4. Ściągnij wężyk wyżej opisanego układu z gruszki. Zakup dużą strzykawkę, wężyk który będzie ciasno osadzony na gruszce i strzykawce. Tym urządzeniem sprawdź czy lekko bez oporów pracuje gruszka i czy osiąga pełny zakres pracy.

Zrób rzeczy wyżej wymienione i daj znać czy pomogło, a i wklej błędy a najlepiej jakbyś miał zapisane z pierwszego skanowania gdy uznałeś że jest coś nie tak.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 12 maja 2017, 15:22

kurde wylacz gaz i jedz na benzynie i zobacz jak chodzi i czy sa jakies bledy. jak bedzie ok to z istalacja gazowa jest kicha.

wiec dajmy sobie narazie spokoj z gazem i do benzyny.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 12 maja 2017, 17:13

Turbina osiąga zadane doładowanie przy 2500, troszkę późno, może już nie jest pierwszej świeżości, zresztą logi zrobione nie do końca bo nie wiadomo ile przepływka zmierzy przy 5krpm ale wygląda że w miarę równo ale troszkę za mało podaje(przy 4400 101g/s).

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 13 maja 2017, 20:45

wegrzyn6 pisze:Odniosłeś się do mojej prośby tak jakby ta informacja według ciebie była zbędna
Ta informacja nie jest dla mnie zbędna, po prostu gdy przeczytałem to co napisałeś o błędach to nie wpadłem na pomysł aby wkleić błędy dlatego teraz się poprawie i wklejam błędy jakie mam w aucie <okok>

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-10 - - - Intermittent

17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich



a tutaj są błędny jakie miałem na samym początku

Friday, 03 March 2017, 18:05:01:0

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 4B0 906 018 CG

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001

Software Coding: 11502

Work Shop Code: WSC 45578

VCID: 68A33BA31B6B

Additional Info: WAUZZZ4BZ1N048618 AUZ7Z0Y1557088

6 Faults Found:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-10 - - - Intermittent

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit

P1531 - 35-10 - - - Intermittent

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 35-10 - - - Intermittent

P1127 - 35-10 - - - Intermittent

Wcześniej jakoś nie przyszło mi do głowy że wina nie leży po stronie gazu tylko po stronie podzespołów w aucie.
Doc pisze:daj "sygnał" i odpisz nam bez gazu. Sama benzyna.
Zrobiłem logi tylko na benzynie ( na 3 biegu przy 1,5 tys obrotów gaz aż do 6 tys obrotów )

http://vaglog.pl/log-003_033_zBK91Q.html

http://vaglog.pl/log-003_037_w13JSR4.html

http://vaglog.pl/log-003_115_55ZCe.html

http://vaglog.pl/log-003_033_Ni7k4D.html

wegrzyn6 pisze:Logi ukazały gdzie jest problem. Ciśnienie doładowania podczas przyspieszania praktycznie cały czas nie osiąga wymaganego ciśnienia jakie oczekuje ECU czego skutkiem są błędy zbyt bogatej mieszanki ponieważ wtryski leja ilości wymagane a w układzie brakuje odpowiedniej ilości tlenu.

Koleinie podczas spadania obrotów ciśnienie zbyt wysokie od wymaganego czego rezultatem odwrotnym do przyspieszania jest efekt ubogiej mieszanki.

Po przeczytaniu tego zrozumiałem że od początku szukałem problemu tam gdzie go nie było (gazownik)
Faktycznie błędy jakie wyświetlały mi się od początku to uboga mieszanka na biegu jałowym i zbyt bogata pod obciążeniem ale tak się zastanawiam czy to po prostu przypadek że to wszystko zaczęło się dziać po montażu gazu? Jest taka możliwość że przy montażu coś zostało odłączone i np źle podłączone czy to po prostu czysty zbieg okoliczność?

Na dniach zrobię to co opisałeś odnośnie sprawdzenia układu szczelności itp i dam znać czy udało mi się na coś trafić
januszm pisze:kurde wylacz gaz i jedz na benzynie i zobacz jak chodzi i czy sa jakies bledy
Błędy wklejone na początku postu a odnośnie jazdy na benzynie to wydaje mi się cze chodzi identycznie jak na gazie ( przyśpieszenie )
Ziomek pisze:Turbina osiąga zadane doładowanie przy 2500
A z ciekawości przy jakich obrotach powinna osiągać zadane doładowanie?



I na koniec wybaczcie wszyscy, że odpisywałem po kilku dniach ale byłem mało dostępny (sprawy zawodowe) ale teraz już to się zmieni :]

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 maja 2017, 22:06

Powinna niżej, nie jest nowa ma prawo mieć laga, co do błędów to szukaj nieszczelności w układzie. No i ten SAI, pewnie padnięty zawór i pompa, nie wiem czy to może mieć taki wpływ na spalanie, wie ktoś coś na temat tego układu i jego wpływ na moc i spalanie?

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 13 maja 2017, 22:41

Auto przed montażem gazu normalnie pracowało? Te błędy co jest ich więcej były robione po gazownikach? Po analizie błędów tym bardziej pewny jestem ze problemem jest sterowanie. Błędy które wstawiłeś potwierdzały by uszkodzenie układu podciśnienia gdyż elementy z błędów są sterowane lub mają styczność z owym układem lecz taki sam skutek pojawił się na zaworze regulacji rozrządu a tam powietrza nie ma.

Daje nam to nowe światło. Duże spalanie zapewne spowodowane jest złym doładowaniem, czego zapewne jest przyczyną złe sterowanie podciśnienia, które niedomaga właściwie z przyczyn zaworów elektromagnetycznych które je wytwarzają. W grę wchodzi uszkodzona wiązka, uszkodzona przepustnica, uszkodzony komputer.

Gdybyś był w stanie wykluczyć przepustnice że jest sprawna. A usterka powstała po gazownikach to podczas montażu i ingerencji w elektrykę doprowadzili do zwarcia i uszkodzenia ECU.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 maja 2017, 23:03

wegrzyn6 pisze:Duże spalanie zapewne spowodowane jest złym doładowaniem, czego zapewne jest przyczyną złe sterowanie podciśnienia
Akurat doładowanie można zostawić w spokoju, maf żyje i ma się dobrze, przepatrzeć układ trzeba razem z SAI, porobić jak nieszczelne, odłączyć klemy na pół godziny, pojeździć na PB i wtedy pisać o uszczerbkach wynikających z instalacji LPG.

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 14 maja 2017, 07:49

wegrzyn6 pisze:Auto przed montażem gazu normalnie pracowało? Te błędy co jest ich więcej były robione po gazownikach
Te błędny były robione chwilę przed montażem instalacji a robiłem je dlatego, że miałem problem z hałasującym napinaczem rozrządu a dokładniej z tym napinaczem od łańcucha rozrządu a nie paska. Wcześniej nie napisałem o tym ponieważ wyleciało mi kompletnie z głowy. Napinacz chwilę po zrobieniu tych błędów został wymieniony wraz z łańcuchem.

Ciężko mi powiedzieć jak auto zachowywało wcześniej czyli przed montażem gazu ponieważ auto w moim posiadaniu jest jakoś od Lutego i nie miałem okazji jakoś dużo nim jeździć przed montażem. Tz chodziło mniej więcej tak jak teraz i gdyby nie to że spalanie auta jest tak duże i co chwile wywala mi check na kompie to bym nie zainteresował się tematem ponieważ wcześniej nawet check się nie wyświetlał ( tylko jak pokazał napinacz to w tedy) a tak była cisza.
wegrzyn6 pisze:taki sam skutek pojawił się na zaworze regulacji rozrządu a tam powietrza nie ma


Czy to jest ten zawór który ja wymieniłem czy mowa o jakimś innym?
wegrzyn6 pisze:Gdybyś był w stanie wykluczyć przepustnice że jest sprawna
Przepustnice w tygodniu sprawdzę
wegrzyn6 pisze:usterka powstała po gazownikach to podczas montażu i ingerencji w elektrykę doprowadzili do zwarcia i uszkodzenia ECU
Po gazownikach zaczęło mi wywalać check na kompie ale przed tym nimi tego nie było (tylko tak jak pisałem przed chwilą przy napinaczu coś takiego się wyświetliło) ale z tych błędów przed montażem wynika że to już w tedy nie pracowało tak jak powinno tak?

Ziomek pisze:maf żyje i ma się dobrze, przepatrzeć układ trzeba razem z SAI, porobić jak nieszczelne, odłączyć klemy na pół godziny, pojeździć na PB i wtedy pisać o uszczerbkach wynikających z instalacji LPG
Czyli jak tak zrobię to mam zrobić na nowo logi tak?

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 maja 2017, 13:59

Wrzuć logi blok 32, 118, i rozrządu

Przed logowaniem bloku 32 nie kasuj błędów
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja