Drodzy klubowicze.
Podzielę się moim problemem.
Mój bukszpan A6c5 1.8T AEB - jest dosyć wolny.
Zrobię rys - o co mi chodzi.
A to, że mnie wyprzedza "wszystko", a redukcja na III i but w podłogę nie pomaga za wiele. Odpycha się, ale nie jak 150km auto. - Wyprzedza mnie accord 2.2 litra w dieslu 140km. - ale tak, że go nawet dogonić nie mogę. Lepiej leci wolnossące a4 1.8 z ADR pod maską.
Zaczynam od diagnostyki komputerowej programem Delphi - bardzo szczegółowy - zapinam tym auta z 2014 roku - różnych marek. Widzę właściwości rzeczywiste - wszystko gra i trąbi.
Z czasem nabiłem już 15 tysięcy od zakupu - auto straciło na mocy. Słaby jest.
Turbina moim zdaniem nie ciągnie - chociaż wedle programu diagnostycznego jak dam gaz w podłogę pokazuje z 0% na 100% - a mocy jak nie było - tak nie ma.
W diagnostyce komputerowej nic nie wyszło - brak jakichkolwiek błędów. Nic.
Oleju nie bierze. Nie kopci. - Turbina czysta. Wydech - lekka nieszczelność na łączniku elastycznym (niedospawane-będę poprawiał), ale tak auto w kolokwialnym "szyku"
Nie wiem, może się przyzwyczaiłem - Auto na 17-felgach. 225/45/17r - mogą trzymać nieco?
Jazda pustym - jeszcze się da, ale 5 osób i jadę autem o odczuwalnej mocy 60 km.
Pomóżcie, od czego zacząć?
Ciśnienia nie mierzyłem, ale silnik pracuje równo i miarowo. - Raczej zdrowy.
Mówią mi koledzy po fachu, że N75 padł, prawda to?
BRAK DYNAMIKI JAZDY - czyli dywagacje na temat 1.8 T -
- zokolic
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
- Imię: Marek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
BRAK DYNAMIKI JAZDY - czyli dywagacje na temat 1.8 T -
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
- Imię: Bartek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Torun
Witam, tez mam aeb i podobne problemy...ale pomalu dochodze o co chodzi...mianowicie.
1. Sprawdzic przeplywke
2. Sprawdzic czy rozrzad jest poprawnie ustawiony.
3. Zawor n75
4. To czego nie zrobilem...iakos naciagnac linke gazu, bo przy pelnym wcisnieciu w podloge brakuje jakiegos 1 / 1,5 cm go konca tego ciegna ktore otwiera przepustnice...czyli jest niedokonca otwarta.
1. Sprawdzic przeplywke
2. Sprawdzic czy rozrzad jest poprawnie ustawiony.
3. Zawor n75
4. To czego nie zrobilem...iakos naciagnac linke gazu, bo przy pelnym wcisnieciu w podloge brakuje jakiegos 1 / 1,5 cm go konca tego ciegna ktore otwiera przepustnice...czyli jest niedokonca otwarta.
Koledzy chciałbym się podpiąć pod temat. Co prawda mam silnik 1.8 turbo AWT ale może też uzyskam tutaj pomoc.
Moje auto dużo pali ( mieście przy spokojnej jezdzie około 20litrów gazu na 100km a na trasie autobaną na tempomacie 130km/h około 15 litrów i dodam że jadę pustym autem)
Na forum otrzymałem podpowiedź aby zrobić logi i takie też zrobiłem ale mi to nic nie mówi i czy ktoś mógłby zerknąć fachowym okiem?
Dodam że również wydaje mi się ze auto jak na taką moc powinno "lepiej iść" co prawda prędkość max jest na pewno ponad 220km/h ale te przyśpieszenie średnie. Wyprzedzają mnie auta z silnikami 1.6 pod maską. Na autostradzie zrównałem się z kolegą który jechał Vectrą b 1.8 115 koni i jechaliśmy koło siebie 130km/h i zaczeliśmy przyśpieszać i..................... zostałem dość mocno odstawiony......
Proszę o pomoc, poniżej link do logów
http://vaglog.pl/log-033_003_pQoxa.html
http://vaglog.pl/log-115_kXX8fSF.html
Moje auto dużo pali ( mieście przy spokojnej jezdzie około 20litrów gazu na 100km a na trasie autobaną na tempomacie 130km/h około 15 litrów i dodam że jadę pustym autem)
Na forum otrzymałem podpowiedź aby zrobić logi i takie też zrobiłem ale mi to nic nie mówi i czy ktoś mógłby zerknąć fachowym okiem?

Dodam że również wydaje mi się ze auto jak na taką moc powinno "lepiej iść" co prawda prędkość max jest na pewno ponad 220km/h ale te przyśpieszenie średnie. Wyprzedzają mnie auta z silnikami 1.6 pod maską. Na autostradzie zrównałem się z kolegą który jechał Vectrą b 1.8 115 koni i jechaliśmy koło siebie 130km/h i zaczeliśmy przyśpieszać i..................... zostałem dość mocno odstawiony......

Proszę o pomoc, poniżej link do logów
http://vaglog.pl/log-033_003_pQoxa.html
http://vaglog.pl/log-115_kXX8fSF.html
- zokolic
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
- Imię: Marek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobry wieczór.
Zacinał mi wtrysk. Wymieniłem go na inny z AEB.
Nie wiem czy inne leją, czy jak.
Mam fabryczny katalizator. Turbina po ostrym bucie robi się czerwona.
Pytanie, czy wywalać czy olać?
Nie potrafię określić czy jest ostro czerwona. W nocy świeci ze jedną, albo dwie minuty.
Zastanawia mnie brak mocy. Jak sprawdzić kata? Postukać go trzonkiem młotka, czy tylko zwalać i podziwiać?
Jeśli jest zapchay, zamontować strumienice? W AEB zrodzi to jakiś problem?
Zacinał mi wtrysk. Wymieniłem go na inny z AEB.
Nie wiem czy inne leją, czy jak.
Mam fabryczny katalizator. Turbina po ostrym bucie robi się czerwona.
Pytanie, czy wywalać czy olać?
Nie potrafię określić czy jest ostro czerwona. W nocy świeci ze jedną, albo dwie minuty.
Zastanawia mnie brak mocy. Jak sprawdzić kata? Postukać go trzonkiem młotka, czy tylko zwalać i podziwiać?
Jeśli jest zapchay, zamontować strumienice? W AEB zrodzi to jakiś problem?
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.