Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ANB 1.8 150 KM] jaki olej lepszy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2017, 15:36

Zmieniałeś olej po zakupie?

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 15:37

Ziomek pisze:Zmieniałeś olej po zakupie?
Nie zmieniałem, tyle co dojechałem do domu i odstawiłem samochód.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2017, 16:40

Ten motor ma problemy ze smarowaniem a nie tyle cały układ co zatykający się smok pompy. Jest możliwość że silnik jest przytarty, zalany motodoktorem do sprzedaży i są tego objawy albo po prostu winny jest ten smok. Na początek wymiana oleju 5w40 motul/valvoline i sprawdzenie ciśnienia oleju.

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 17:18

Ziomek pisze:Ten motor ma problemy ze smarowaniem a nie tyle cały układ co zatykający się smok pompy. Jest możliwość że silnik jest przytarty, zalany motodoktorem do sprzedaży i są tego objawy albo po prostu winny jest ten smok. Na początek wymiana oleju 5w40 motul/valvoline i sprawdzenie ciśnienia oleju.
Dzięki wielkie za cenną informację, dam znać mechanikom którzy będą to weryfikować

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2017, 17:39

Zlejcie olej do bańki ten z silnika, w razie W będzie się do czego zaczepić.

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 18:34

Ziomek pisze:Zlejcie olej do bańki ten z silnika, w razie W będzie się do czego zaczepić.
Tak też zrobię, aktualnie chciałem odpalić samochód aby dojechać do mechanika (800m) niestety nie odpalił.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 02 maja 2017, 23:07

to widze masz wiecej przebojów ode mnie....
miałem wszystkie powyzsze problemy...tylko jeszcze zapytam czy po nagrzaniu bezwzgledu na obroty kontrolka swieci czy tylko poniżej 2 tys obrotów?
1. Olej - zacznij od zmiany i płukanki, o ile masz mozliwosć sciągnij miche i przeczyść smok, a także sprawdz ciśnienie
2. smród - po nagrzaniu sprawdz gdzie leci olej albo inny płyn - ja miałem tak że po rozgrzaniu kapało spod pokrywy zaworów i korka wlewu i kapało na katalizator...gdzie sie olej wypalał i siłą rzaczy smierdziało.
3. odpalenie - zależy co słychać po przekręceniu kluczyka? może być aku, rozrusznik a nawet bezpiecznik

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 23:31

bartas614 pisze:to widze masz wiecej przebojów ode mnie....
miałem wszystkie powyzsze problemy...tylko jeszcze zapytam czy po nagrzaniu bezwzgledu na obroty kontrolka swieci czy tylko poniżej 2 tys obrotów?
1. Olej - zacznij od zmiany i płukanki, o ile masz mozliwosć sciągnij miche i przeczyść smok, a także sprawdz ciśnienie
2. smród - po nagrzaniu sprawdz gdzie leci olej albo inny płyn - ja miałem tak że po rozgrzaniu kapało spod pokrywy zaworów i korka wlewu i kapało na katalizator...gdzie sie olej wypalał i siłą rzaczy smierdziało.
3. odpalenie - zależy co słychać po przekręceniu kluczyka? może być aku, rozrusznik a nawet bezpiecznik
- ze względu na fakt kontrolki nie przekraczałem 2tys obrotów
- smród można było tylko odczuć z wydechu
- dzisiaj podłączyłem drugi akumulator, po przekręceniu kluczyka jest normalny odgłos kręcenia, nic się nie zmieniło. Bezpieczników nie sprawdzałem, gdzie znajdę?

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 02 maja 2017, 23:47

jesli odpalisz - to rozgrzej i poczekaj az zapali sie kontrolka i utrzymaj powyzej 2 tys obrotów przez ok 10 s, powinno zgasnąc.
odpalić spróbuj "na pych" albo dezodorantem, bo jeśli kręci normalie to nie dostaje paliwa

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 23:48

bartas614 pisze:jesli odpalisz - to rozgrzej i poczekaj az zapali sie kontrolka i utrzymaj powyzej 2 tys obrotów przez ok 10 s, powinno zgasnąc.
odpalić spróbuj "na pych" albo dezodorantem, bo jeśli kręci normalie to nie dostaje paliwa
nic się nie stanie jak na takiej kontrolce będę grzać silnik?

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 03 maja 2017, 00:06

nie mówie o pałowaniu jak baran po 5 tys na 2...
tylko w momencie zapalenia kontrolki dodac gazu zeby wszedł powyzej 2tys przez 10 max 15 sekund, bo może masz zasyfiony układ smarowania i syf nie pozwala tłoczyc oleju, a wraz z obrotami wzrasta ciśnienie oleju.
Bez obaw od razu nie popsujesz.

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 03 maja 2017, 00:07

bartas614 pisze:nie mówie o pałowaniu jak baran po 5 tys na 2...
tylko w momencie zapalenia kontrolki dodac gazu zeby wszedł powyzej 2tys przez 10 max 15 sekund, bo może masz zasyfiony układ smarowania i syf nie pozwala tłoczyc oleju, a wraz z obrotami wzrasta ciśnienie oleju.
Bez obaw od razu nie popsujesz.
Rozumiem, czy Ty w takiej sytuacji miałeś jakiś dym z wydechu?

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 03 maja 2017, 00:12

tzn, nie zwracałem uwagi, ale raczej nie
a TY co masz jakas chmure za soba?

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 03 maja 2017, 00:13

bartas614 pisze:tzn, nie zwracałem uwagi, ale raczej nie
a TY co masz jakas chmure za soba?
jak wracałem z miejsca zakupu (90km) to po jakimś czasie brat zauważył, że z wydechu leciał biało niebieski dymek i śmierdziało olejem. Na postoju tego nie zauważyłem.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 03 maja 2017, 00:36

sprawdz czy nie ubywa CI któregos z płynów, tu akurat chodzi głównie o chłodniczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja