Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 c5- wentylator klimy

Elektryka
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Audi A6 c5- wentylator klimy

Post autor: Grzego » 30 kwie 2017, 23:50

Witam. Mam pewien problem z wentylatorem klimy.
Wiem, jest tego dużo, ale nie wszystkie info. są podane a ja nie jestem "super szpec" i wolę się zapytać ;)

Mam zwyczaj od czasu do czasu sprawdzić to i tamto w samochodzie. Była zima, więc wentylator klimy nie musiał chodzić, ale ale.
Miałem kilka przypadków gdzie dany wentylator powinien się włączyć.
A więc.
Gdy stałem w kolejce na prom na załadunek/ parkowanie na statku (to troszkę schodzi na starych jednostkach), załadunek szedł mozolnie. W pewnym momencie zauważyłem że temp. chłodziwa skoczyła chyba do 110 C. Gdy zaparkowałem samochód, otworzyłem maskę, silnik był gorący, stalowy dolot też był gorący. Wentylator klimy ma 2 zadania. Schładzać chłodnicę klimy, jak i wspomagać chłodzenie samego silnika.
Wtedy nie słyszałem aby ten wentylator się załączył.

Jeśli się nie mylę, to gdy kupiłem samochód (gdzieś pod koniec wakacji), ten wentylator (chyba) chodził.

Sporadycznie zdarza się (często po dłuższej trasie- cięższej) że silnik i dolot są gorące. Nie ciepłe, tylko gorące.

Chciałem sprawdzić to co mogę/ na ile mogę. Sprawdziłem na krótko czy wentylator chodzi. Podłączyłem wentylator na krótko pod akumulator- nic, zero reakcji.
Sprawdziłem napięcie na gnieździe wychodzącym (to gniazdo które jest obok zbiorniczka na płyn do serwa. To gniazdo gdzie są 2 grube przewody). Napięcie było bodajże coś ok- 14V (?) na włączonym silniku.
Czy takie napięcie nie jest za wysokie??
Wentylator raczej zdechł, ok. Co powinienem jeszcze sprawdzić, i jak? Z tego co wynalazłem, do starowania/ uruchamiania tego wentylatorka są chyba 3 przekaźniki + jednostka sterująca (?). Nie wiem czy dobrze to nazwałem, ten obiekt siedzi podobno pod lewą przednią lampą. Podobno on często nawala i wentylator się nie uruchomi.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 01 maja 2017, 10:42

Pomijając wentylator wg mnie w sytuacji przy promie przy temperaturach poniżej 10* raczej wentylator klimy nie jest potrzebny i wisko da sobie radę a problem może tkwić w termostacie i zamiast kolektora który bankowo się nagrzał od głowicy trzeba było dotknąć chłodnicy w bezpiecznym miejscu i zobaczyć czy nie jest przypadkiem zimna. Mi po dłuższej trasie turbina świeci.
Jak jest zasilanie na wtyczce, to OK, 14V to jest napięcie ładowania akumulatora przez alternator i takie ma być. Co do samego śmigła to trzeba wyciągnąć rozebrać i albo kupić szczotki albo wentylator. Na razie zostaje Ci ECO.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 01 maja 2017, 22:26

Ziomek,
Sprawdzałem chłodnicę. Oczywiście tyle ile mogłem, czyli od samej góry, bo przecież przed chłodnicą cieczy chłodzącej jest jeszcze chłodnica klimy.
Sprawdzałem ręką przewody gumowe do chłodnicy. Nie były zimne, lecz gorące.

PS. Dużo jest roboty z wyciąganiem wentylatora elektrycznego, by rozebrać go i wymienić szczotki?
Jestem za granicą, i nie wiem za bardzo gdzie mógłbym szukać nowych szczotek.
Nie mówię że jest to niemożliwe, ale tutaj oni raczej nie bawią się w takie rzeczy, tylko wymieniają cały element.
Chcę się czegoś nauczyć, więc taka "zabawa" nie jest problemem :)

2.
Wentylator elektryczny ma 2 funkcje.
a.) Schładzać chłodnicę klimy- czyli schładzać ten gaz/ płyn.
b.) Wspomagać schładzanie chłodnicy płynu chłodzącego- gdy wisko nie daje rady.
Dobrze mówię? Myślę że raczej tak.
Gdy sąsiedzi posiadali jeszcze Forda Mondeo MK 1 na benzynę, zawsze w lecie gdy wracali było słychać jak chodził dodatkowy wentylator. Wisko jest zależne od prędkości obrotowej silnika. Prawda?
Więc to co powiedziałem powyżej musi mieć sens, i być zależne od siebie.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2017, 12:05

Ma schładzać, jak klima jest włączona to chodzi cały czas na pierwszym biegu od czasu do czasu na drugim, chyba że jest gorąco to chodzi cały czas na 2. Co do sprzęgła to jest zależne od obrotów i temperatury oleju bo to właśnie ona skleja wisko.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, 07:33 przez Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 11 maja 2017, 21:11

Hej znów.
Mam takie pytanko.
Do Audi A6 c5 występują wentylatory klimy w 4 wersjach jeśli dobrze pamiętam.
Są chyba 3 300W i jedna 80W (?)
Wiecie może jaka jest do A6 c5. 1.8T 150KM multitronic?
Gdybym oryginalnie te 80W, można dać mocniejszą? Nic się nie stanie, czy trzeba by było coś przeprogramować itp?
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 maja 2017, 07:36

Chcesz kupować nowy? Nowy oryginalny czy zamiennik? Może lepiej rozebrać stary i wymienić szczotki jak ich nie ma? Wentylator pewnie ma 300W.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 13 maja 2017, 09:24

Ziomek,
Podobno wentylator jest nierozbieralny.
Ktoś z kim rozmawiałem powiedział że zrobił, próbował wymienić właśnie szczotki, ale nie udało mu się to.
Połamał mocowania. Trzeba było kleić wszystko
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 maja 2017, 11:23

Na forum podobno chłopaki wymieniali szczotki, są zdjęcia, poszukaj.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 13 maja 2017, 15:29

co ci szkodzi spróbować wymienić same szczotki ??
jak się nie uda to po prostu kupisz nowy ( i tak chcesz go teraz kupić )
A jak się uda to KILKA zł zostanie w kieszeni <cwaniak>

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 18 maja 2017, 22:46

Raczej tutaj gdzie jestem nie dostanę tylko nowych szczotek.
Albo nowy cały wiatrak, albo używka.
Takie pytanko.

8D0959455N
wentylator elektryczny 80W VALEO 1 szt.
8D0959455P
wentylator elektryczny 300W VALEO 1 szt.
8D0959455R
wentylator elektryczny 300W GATE 1 szt.

Na tzw "ETCE" stoją 3 wentylatory. Nie stoi nic czy dany wentylator jest do silnika np. AWT + Multitronic.

Patrzyłem od góry, ale nic nie mogłem zauważyć. Musiałbym cały wentylator wyjmować, a też nie wiem czy bym widział nr. produktu.

Gdy patrzyłem na allegro ogólnie za wentylatorami, nie widziałem gdzie ten nr. przeważnie występuje.

Ktoś może wiedzieć czy do silnika 1.8t 150Km + multitronic jaki jest odpowiedni/ poprawny wentylator?

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 18 maja 2017, 23:34

różnica jest w typie: VALEO albo GATE. zobacz czy masz wtyczkę płaską albo okrągłą?

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 18 maja 2017, 23:47

z.daniel,
Raczej mam płaską. Taką-
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/imag ... 6aa17f.jpg
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 maja 2017, 00:08

Numer znajduje się w pierwszym wierszu na korpusie silnika (żółty tekst):

Obrazek

Wentylator z literą R jest zamiennikiem tego z literą P. Na 99% będzie to 8D0 959 455 P VALEO 300W, czyli taki jak na zdjęciu :). W C5 po lifcie były tylko owalne wtyczki.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 19 maja 2017, 22:01

mat1324,
Mam poliftową, a jednak mam płaską wtyczkę, nie okrągłą.
Taką jak pokazałem powyżej. Nie jest całkowicie płaska, jest owalna, lecz też nie można powiedzieć że jest okrągła.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 maja 2017, 22:08

Owalna wtyczka to właśnie płaska, ponieważ nie jest okrągła <lol> . Także napisałem dobrze :p .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja