jak w temacie, wie ktoś jaki jest kolor przewodu do czujnika hamulca ręcznego??
jeszcze potrzebuje kolor przewodu do krańcówki??
pozdrawiam
Montaż Turbo timera, jaki przewód do hamulca ręcznego-kolor?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Montaż Turbo timera, jaki przewód do hamulca ręcznego-ko
Czujnik jest 2 przewodowy - brązowy (podłączony go GND) oraz brązowo-biały (podłączony do licznika - konektor 13 zielonego 32 pin złącza)Cybul pisze:jak w temacie, wie ktoś jaki jest kolor przewodu do czujnika hamulca ręcznego??
O jaką krańcówkę Ci chodzi?Cybul pisze:jeszcze potrzebuje kolor przewodu do krańcówki??
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Najprościej będzie się podłączyć po lampkę oświetlenia nóg kierowcyCybul pisze:krańcówka drzwi, czujnik otwarcia/zamknięcia.
Kolego co to dokładnie ma robić - ma podtrzymać uruchomiony silnik przez określony czas po opuszczeniu pojazdu?Cybul pisze:a ktoś wie jak zrobić żeby auto pracowało na turbo timerze i dało się je zamknąć z pilota??
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Można by zainstalować przekaÂźnik zwłoczny, który po rozłączeniu stacyjki podtrzymywał by 'ją' przez określony czas. Nie orientuję się tylko, czy przypadkiem takie rozwiązanie nie pozwoli zamknąć samochodu z pilota 
Generalnie sam zamysł takiego urządzenia wydaje mi się mało potrzebny - z reguły ostatnie sekundy i tak podróżuje się wolniej (dojazd do posesji, garażu lub parkowanie) więc turbinki powinny wyhamować bez problemu.
Jeżeli natomiast martwisz się o ich schłodzenie, to wydaje mi się, że rozwiązanie AUDI z dodatkową pompką obiegową powinno załatwić sprawę chłodzenia - ma ona za zadanie przepompowywać ciecz chłodzącą (głównie przez turbiny) w silniku. Pompka ta uruchamiana jest przez czujnik temperatury, niestety nie pamiętam od jakiej wartości ma ona zadziałać (coś mi się kojarzy 110st - ale mogę się mylić).
Jeżeli mimo wszystko nie czujesz się zadowolony z fabrycznego rozwiązania (zbyt póÂźne działanie) możesz wymienić ten czujnik, tak aby pompka włączała się wcześniej - na forum są informację na ten temat (osobiście uważam, że to lepsze rozwiązanie jak pozostawianie samochodu na 'chodzie' - tym bardziej że według polskiego prawa nie powinniśmy tego robić
)

Generalnie sam zamysł takiego urządzenia wydaje mi się mało potrzebny - z reguły ostatnie sekundy i tak podróżuje się wolniej (dojazd do posesji, garażu lub parkowanie) więc turbinki powinny wyhamować bez problemu.
Jeżeli natomiast martwisz się o ich schłodzenie, to wydaje mi się, że rozwiązanie AUDI z dodatkową pompką obiegową powinno załatwić sprawę chłodzenia - ma ona za zadanie przepompowywać ciecz chłodzącą (głównie przez turbiny) w silniku. Pompka ta uruchamiana jest przez czujnik temperatury, niestety nie pamiętam od jakiej wartości ma ona zadziałać (coś mi się kojarzy 110st - ale mogę się mylić).
Jeżeli mimo wszystko nie czujesz się zadowolony z fabrycznego rozwiązania (zbyt póÂźne działanie) możesz wymienić ten czujnik, tak aby pompka włączała się wcześniej - na forum są informację na ten temat (osobiście uważam, że to lepsze rozwiązanie jak pozostawianie samochodu na 'chodzie' - tym bardziej że według polskiego prawa nie powinniśmy tego robić

To ja się podepnę a żeby nie zakładać kolejnego tematu.
Zakładałem dziś TT HKS ale mi nie działa
Podłączyłem:
Czerwony - +12V
Zielony - 12V po stacyjce
Czarny - masa
Niebieski- podobno sie nie podłącza
Szary - pod ręczny (z tym że na krótko podpiąłem pod niego '-' a później '+'
Ale auto po wyłączeniu zapłonu zgasło
Może coś żle ustawiłem?
[ Dodano: 2017-05-01, 19:41 ]
Doszedłem sam o co chodzi.
Zielony przewód podłączyłem po stacyjce ale w trakcie rozruchu zanikal na nim na chwilę prad. I to byl blad. Musi być cały czas.
A co do ręcznego (szary przewód) na nim musi się pojawiac "-"
Niebieskiego nie podlaczalem.
Zakładałem dziś TT HKS ale mi nie działa
Podłączyłem:
Czerwony - +12V
Zielony - 12V po stacyjce
Czarny - masa
Niebieski- podobno sie nie podłącza
Szary - pod ręczny (z tym że na krótko podpiąłem pod niego '-' a później '+'
Ale auto po wyłączeniu zapłonu zgasło
Może coś żle ustawiłem?
[ Dodano: 2017-05-01, 19:41 ]
Doszedłem sam o co chodzi.
Zielony przewód podłączyłem po stacyjce ale w trakcie rozruchu zanikal na nim na chwilę prad. I to byl blad. Musi być cały czas.
A co do ręcznego (szary przewód) na nim musi się pojawiac "-"
Niebieskiego nie podlaczalem.