Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Montaż Turbo timera, jaki przewód do hamulca ręcznego-kolor?

Elektryka
ODPOWIEDZ
Cybul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2013, 02:05
Lokalizacja: Wroclove

Montaż Turbo timera, jaki przewód do hamulca ręcznego-kolor?

Post autor: Cybul » 28 maja 2013, 18:03

jak w temacie, wie ktoś jaki jest kolor przewodu do czujnika hamulca ręcznego??
jeszcze potrzebuje kolor przewodu do krańcówki??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Montaż Turbo timera, jaki przewód do hamulca ręcznego-ko

Post autor: kot919 » 28 maja 2013, 22:39

Cybul pisze:jak w temacie, wie ktoś jaki jest kolor przewodu do czujnika hamulca ręcznego??
Czujnik jest 2 przewodowy - brązowy (podłączony go GND) oraz brązowo-biały (podłączony do licznika - konektor 13 zielonego 32 pin złącza)
Cybul pisze:jeszcze potrzebuje kolor przewodu do krańcówki??
O jaką krańcówkę Ci chodzi?

Cybul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2013, 02:05
Lokalizacja: Wroclove

Post autor: Cybul » 28 maja 2013, 23:16

krańcówka drzwi, czujnik otwarcia/zamknięcia.
a ktoś wie jak zrobić żeby auto pracowało na turbo timerze i dało się je zamknąć z pilota??

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 29 maja 2013, 00:38

Cybul pisze:krańcówka drzwi, czujnik otwarcia/zamknięcia.
Najprościej będzie się podłączyć po lampkę oświetlenia nóg kierowcy
Cybul pisze:a ktoś wie jak zrobić żeby auto pracowało na turbo timerze i dało się je zamknąć z pilota??
Kolego co to dokładnie ma robić - ma podtrzymać uruchomiony silnik przez określony czas po opuszczeniu pojazdu?

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 29 maja 2013, 13:34

dokladnie, zeby turbinki ostudzic.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 29 maja 2013, 19:33

Można by zainstalować przekaÂźnik zwłoczny, który po rozłączeniu stacyjki podtrzymywał by 'ją' przez określony czas. Nie orientuję się tylko, czy przypadkiem takie rozwiązanie nie pozwoli zamknąć samochodu z pilota :-)

Generalnie sam zamysł takiego urządzenia wydaje mi się mało potrzebny - z reguły ostatnie sekundy i tak podróżuje się wolniej (dojazd do posesji, garażu lub parkowanie) więc turbinki powinny wyhamować bez problemu.

Jeżeli natomiast martwisz się o ich schłodzenie, to wydaje mi się, że rozwiązanie AUDI z dodatkową pompką obiegową powinno załatwić sprawę chłodzenia - ma ona za zadanie przepompowywać ciecz chłodzącą (głównie przez turbiny) w silniku. Pompka ta uruchamiana jest przez czujnik temperatury, niestety nie pamiętam od jakiej wartości ma ona zadziałać (coś mi się kojarzy 110st - ale mogę się mylić).

Jeżeli mimo wszystko nie czujesz się zadowolony z fabrycznego rozwiązania (zbyt póÂźne działanie) możesz wymienić ten czujnik, tak aby pompka włączała się wcześniej - na forum są informację na ten temat (osobiście uważam, że to lepsze rozwiązanie jak pozostawianie samochodu na 'chodzie' - tym bardziej że według polskiego prawa nie powinniśmy tego robić :-) )

Shaman4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2013, 22:48
Lokalizacja: Łowicz, Kutno

Post autor: Shaman4 » 01 maja 2017, 19:41

To ja się podepnę a żeby nie zakładać kolejnego tematu.

Zakładałem dziś TT HKS ale mi nie działa

Podłączyłem:
Czerwony - +12V
Zielony - 12V po stacyjce
Czarny - masa
Niebieski- podobno sie nie podłącza

Szary - pod ręczny (z tym że na krótko podpiąłem pod niego '-' a później '+'

Ale auto po wyłączeniu zapłonu zgasło
Może coś żle ustawiłem?

[ Dodano: 2017-05-01, 19:41 ]
Doszedłem sam o co chodzi.
Zielony przewód podłączyłem po stacyjce ale w trakcie rozruchu zanikal na nim na chwilę prad. I to byl blad. Musi być cały czas.
A co do ręcznego (szary przewód) na nim musi się pojawiac "-"
Niebieskiego nie podlaczalem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja