[ INNY] cdya falujace obroty 3.0 239km
[ INNY] cdya falujace obroty 3.0 239km
witam.mam problem ze skaczącymi obotami silnika jednak tylko na 6 biegu przy wysokiej prędkości podczas przyspieszania,dodam że autko jest pewne ,zadbane ma 196 tys i jakieś 2 mies temu wymieniony olej w skrzyni dynamicznie,proszę o pomoc bo chcę je utrzymać w należytym stanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do naszych skrzyń leje się tylko i wyłącznie olej producenta skrzyni, czyli ZF Lifeguard Fluid 6 lub ZF Lifeguard Fluid 8. Drugi olej jest lepszy, ale droższy
. Za statyczną wymianę oleju (ZF Lifeguard Fluid 8) wraz z oryginalnym filtrem i uszczelką płacę 900 zł. Ravenol 6HP jest o wiele tańszym olejem, ponieważ jest to zamiennik, który kosztuje mniej więcej 1/3 tego co oryginalny ZF Lifeguard Fluid 8. Chyba, że zalali Ci faktycznie Ravenol 8HP, wtedy kosztuje tyle samo. Do wymiany statycznej spokojnie wystarczy 5 litrów oleju. Natomiast do dynamicznej wymiany potrzeba ok. 10 litrów oleju. Powiedzmy, że litr Ravenolu 8HP kosztuje ok. 110 zł, to sam olej kosztuje ok. 1100 zł. Do tego trzeba doliczyć nowy filtr i uszczelkę, które jeśli kupimy nawet w ASO, to wydamy łącznie ok. 500 zł. Teoretycznie trzeba też wymienić korki z uszczelkami, koszt ok. 75 zł w ASO. Doliczyć trzeba oczywiście koszt usługi, powiedzmy 400 zł. Łącznie daje nam to: 1100 + 500 + 75 + 400 = 2075 zł. Pamiętaj, że serwis ASB kupuje wszystko w niższych cenach i często od producenta, więc filtr i uszczelka kosztuje ok. połowę tego co w ASO.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Uszkodzony konwerter powoduje delikatne mrowienie podczas zmiany biegów oraz falowanie obrotów w czasie jazdy ze stałą prędkością. Jeśli nie miałeś tego objawu przed wymianą, to na nowym oleju go nie powinno być i konwerter wtedy odpada. Skrzynia powinna nawet łagodniej zmieniać biegi. Filtr paliwa też może być przyczyną, ale wtedy pojawiałyby się błędy związane z ciśnieniem paliwa na listwie CR.
Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze kilka tysięcy kilometrów i wtedy zobaczył.
Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze kilka tysięcy kilometrów i wtedy zobaczył.