Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] cdya falujace obroty 3.0 239km

Silniki wysokoprężne
suet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, 21:25
Lokalizacja: yo

[ INNY] cdya falujace obroty 3.0 239km

Post autor: suet » 13 kwie 2017, 23:58

witam.mam problem ze skaczącymi obotami silnika jednak tylko na 6 biegu przy wysokiej prędkości podczas przyspieszania,dodam że autko jest pewne ,zadbane ma 196 tys i jakieś 2 mies temu wymieniony olej w skrzyni dynamicznie,proszę o pomoc bo chcę je utrzymać w należytym stanie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 kwie 2017, 00:08

Jaki olej został zalany do skrzyni?

suet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, 21:25
Lokalizacja: yo

Post autor: suet » 14 kwie 2017, 09:08

Ravenoc 8hp i zostałem ostro skasowany bo 2300 i to po układzie. Niby

[ Dodano: 2017-04-14, 09:08 ]
Ravenol

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 kwie 2017, 12:16

Do naszych skrzyń leje się tylko i wyłącznie olej producenta skrzyni, czyli ZF Lifeguard Fluid 6 lub ZF Lifeguard Fluid 8. Drugi olej jest lepszy, ale droższy <lol> . Za statyczną wymianę oleju (ZF Lifeguard Fluid 8) wraz z oryginalnym filtrem i uszczelką płacę 900 zł. Ravenol 6HP jest o wiele tańszym olejem, ponieważ jest to zamiennik, który kosztuje mniej więcej 1/3 tego co oryginalny ZF Lifeguard Fluid 8. Chyba, że zalali Ci faktycznie Ravenol 8HP, wtedy kosztuje tyle samo. Do wymiany statycznej spokojnie wystarczy 5 litrów oleju. Natomiast do dynamicznej wymiany potrzeba ok. 10 litrów oleju. Powiedzmy, że litr Ravenolu 8HP kosztuje ok. 110 zł, to sam olej kosztuje ok. 1100 zł. Do tego trzeba doliczyć nowy filtr i uszczelkę, które jeśli kupimy nawet w ASO, to wydamy łącznie ok. 500 zł. Teoretycznie trzeba też wymienić korki z uszczelkami, koszt ok. 75 zł w ASO. Doliczyć trzeba oczywiście koszt usługi, powiedzmy 400 zł. Łącznie daje nam to: 1100 + 500 + 75 + 400 = 2075 zł. Pamiętaj, że serwis ASB kupuje wszystko w niższych cenach i często od producenta, więc filtr i uszczelka kosztuje ok. połowę tego co w ASO.

suet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, 21:25
Lokalizacja: yo

Post autor: suet » 14 kwie 2017, 14:03

Bardzo dziękuję za wyjaśnienie,raczej wlali ten 8hp,czyli raczej sugerujesz że ten olej może być to powodem skoków obrotów na przyspieszanie na 6 biegu?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 kwie 2017, 17:16

Bardzo możliwe <uoee>. Za kilka tysięcy kilometrów objaw może ustąpić, ponieważ skrzynia nauczy się nowych warunków pracy, ale nie musi.

suet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, 21:25
Lokalizacja: yo

Post autor: suet » 15 kwie 2017, 13:17

Słyszałem jeszcze o konwenterze lub ze filtr paliwa jest zapchany,chciałbym narazie zacząć od tańszych opcji a w ostateczności jeszcze raz wymienić olej w skrzyni

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 kwie 2017, 18:04

Uszkodzony konwerter powoduje delikatne mrowienie podczas zmiany biegów oraz falowanie obrotów w czasie jazdy ze stałą prędkością. Jeśli nie miałeś tego objawu przed wymianą, to na nowym oleju go nie powinno być i konwerter wtedy odpada. Skrzynia powinna nawet łagodniej zmieniać biegi. Filtr paliwa też może być przyczyną, ale wtedy pojawiałyby się błędy związane z ciśnieniem paliwa na listwie CR.
Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze kilka tysięcy kilometrów i wtedy zobaczył.

suet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, 21:25
Lokalizacja: yo

Post autor: suet » 15 kwie 2017, 18:36

Masz rację olej wymieniłem dokładnie 25.01 a usterka pojawiła się ostatnio także jest to świeża sprawa.poczekam trochę,dziękuję. Wesołych świąt :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 kwie 2017, 20:34

Zdarza się tak, że dziwne zachowania skrzyni pojawiają się dopiero po kilku tysiącach kilometrach od samej wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja