Problematyczny silnik. Brak mocy, wysokie spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
- Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige
Problematyczny silnik. Brak mocy, wysokie spalanie
Witam wszystkich😁
Od ponad roku użytkuje samochód, ale od jakiegoś czasu brak mu mocy. Od kilku miesięcy posiadam vcds 12.12. Po pierwszej kontroli pokazało się kilka błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu ale tylko sporadyczne. Po wykasowaniu zniknęły na dłuższą chwilę, przewertowałem masę tematów na temat rozrządu i napinaczy. Zacząłem od zmiany czujników halla stronami a także zamieniłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu stronami. Na jakiś czas błędów się pozbyłem. Ale mocy nadal brak. Przeglądałem także wskazania czujników temperatury oraz sond lambda a także ustawienie rozrządu oczywiście wszystko w vcds. Ostatnio przeglądając odczyty natknąłem się na grupę 95 która pokazuje error w kolektorze ssącym na zmiennej długości dolotu. Podczas skanowania błędów brak. Co ciekawe nigdy nie zapalił mi się engine check...
Czy ktoś mógł by podesłać wskazania sond lambda regulacyjnych na Pb. Moje oscylują w przedziale 0,9-1.03 przy obciążeniu i na wolnych obrotach, a podczas cuttoff wartość 3.79 stała. Powiedzcie czy to prawidłowe odczyty...
Od ponad roku użytkuje samochód, ale od jakiegoś czasu brak mu mocy. Od kilku miesięcy posiadam vcds 12.12. Po pierwszej kontroli pokazało się kilka błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu ale tylko sporadyczne. Po wykasowaniu zniknęły na dłuższą chwilę, przewertowałem masę tematów na temat rozrządu i napinaczy. Zacząłem od zmiany czujników halla stronami a także zamieniłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu stronami. Na jakiś czas błędów się pozbyłem. Ale mocy nadal brak. Przeglądałem także wskazania czujników temperatury oraz sond lambda a także ustawienie rozrządu oczywiście wszystko w vcds. Ostatnio przeglądając odczyty natknąłem się na grupę 95 która pokazuje error w kolektorze ssącym na zmiennej długości dolotu. Podczas skanowania błędów brak. Co ciekawe nigdy nie zapalił mi się engine check...
Czy ktoś mógł by podesłać wskazania sond lambda regulacyjnych na Pb. Moje oscylują w przedziale 0,9-1.03 przy obciążeniu i na wolnych obrotach, a podczas cuttoff wartość 3.79 stała. Powiedzcie czy to prawidłowe odczyty...
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2017, 21:31 przez myers, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
- Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige
Żadnych błędów nie mam. Sprawdzałem wszystkie sugestie w wielu podobnych tematach...
grupa 032
Idle -1.3% b1s1 / partial 6.7% b1s1
Idle 1.3% b2s1 / partial 8.4% b2s1
Wymieniłem dzisiaj MAP sensor jest lepiej ale nadaj czuje niedosyt. Po wymianie nie robiłem jeszcze scana. Jak będzie więcej czasu dam znać co i jak w vcds.
grupa 032
Idle -1.3% b1s1 / partial 6.7% b1s1
Idle 1.3% b2s1 / partial 8.4% b2s1
Wymieniłem dzisiaj MAP sensor jest lepiej ale nadaj czuje niedosyt. Po wymianie nie robiłem jeszcze scana. Jak będzie więcej czasu dam znać co i jak w vcds.
Dosyć spore korekty długoterminowe na +
Świadczy to o tym, że więcej powietrza jest w układzie dolotowym niż komputer oczekuje, w związku z tym leje więcej paliwa. U mnie dochodziły do +12% na banku 2 i +7% na banku 1.
Po wymianie świec 0% na obydwu bankach i zwiększyła się dynamika w wyższym zakresie obrotów.
Świadczy to o tym, że więcej powietrza jest w układzie dolotowym niż komputer oczekuje, w związku z tym leje więcej paliwa. U mnie dochodziły do +12% na banku 2 i +7% na banku 1.
Po wymianie świec 0% na obydwu bankach i zwiększyła się dynamika w wyższym zakresie obrotów.
Grupa 90 pusta w tym silniku, racja.
W grupie 93 zrób log dynamiczny i porównaj wartości ze sobą. Powie Ci to jaki jest timing obydwu banków - co za tym idzie zmiennych faz rozrządu. Najlepiej zrób dwa tesy. Jeden sandał do oporu np. na 3 biegu. Drugi test przy normalnej jeździe bez garowania gdzieś w miejście, żeby było widać kilkukrotnie na wykresie jak przyśpieszasz.
W grupie 93 zrób log dynamiczny i porównaj wartości ze sobą. Powie Ci to jaki jest timing obydwu banków - co za tym idzie zmiennych faz rozrządu. Najlepiej zrób dwa tesy. Jeden sandał do oporu np. na 3 biegu. Drugi test przy normalnej jeździe bez garowania gdzieś w miejście, żeby było widać kilkukrotnie na wykresie jak przyśpieszasz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
- Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige
Mam nagrany filmik z grup 91 bank1 i 92 bank 2 i powiem ci ze wartości oscylują do max. 40KW na obydwu bankach równocześnie. Problem w tym ze wszystko działa w pewnym zakresie obrotów ( do około 3000rpm) później wartość procentowa stałe 0 a wartości KW maksymalna 41 bodajże. I tak do końca obrotomierza, nie wiem czy tak być powinno...czuje ze auto nie przyspiesza zbyt dobrze dlatego podejrzewam elektrozawory ale nie sądzę żeby obydwa na raz...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga