Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problematyczny silnik. Brak mocy, wysokie spalanie

Silniki benzynowe
myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Problematyczny silnik. Brak mocy, wysokie spalanie

Post autor: myers » 02 kwie 2017, 15:23

Witam wszystkich😁
Od ponad roku użytkuje samochód, ale od jakiegoś czasu brak mu mocy. Od kilku miesięcy posiadam vcds 12.12. Po pierwszej kontroli pokazało się kilka błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu ale tylko sporadyczne. Po wykasowaniu zniknęły na dłuższą chwilę, przewertowałem masę tematów na temat rozrządu i napinaczy. Zacząłem od zmiany czujników halla stronami a także zamieniłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu stronami. Na jakiś czas błędów się pozbyłem. Ale mocy nadal brak. Przeglądałem także wskazania czujników temperatury oraz sond lambda a także ustawienie rozrządu oczywiście wszystko w vcds. Ostatnio przeglądając odczyty natknąłem się na grupę 95 która pokazuje error w kolektorze ssącym na zmiennej długości dolotu. Podczas skanowania błędów brak. Co ciekawe nigdy nie zapalił mi się engine check...

Czy ktoś mógł by podesłać wskazania sond lambda regulacyjnych na Pb. Moje oscylują w przedziale 0,9-1.03 przy obciążeniu i na wolnych obrotach, a podczas cuttoff wartość 3.79 stała. Powiedzcie czy to prawidłowe odczyty...
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2017, 21:31 przez myers, łącznie zmieniany 1 raz.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 11 kwie 2017, 18:49

Jakie masz korekty długoterminowe w grupie 32 engine?
Lambdę masz ok.

myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Post autor: myers » 11 kwie 2017, 20:14

Żadnych błędów nie mam. Sprawdzałem wszystkie sugestie w wielu podobnych tematach...
grupa 032
Idle -1.3% b1s1 / partial 6.7% b1s1
Idle 1.3% b2s1 / partial 8.4% b2s1

Wymieniłem dzisiaj MAP sensor jest lepiej ale nadaj czuje niedosyt. Po wymianie nie robiłem jeszcze scana. Jak będzie więcej czasu dam znać co i jak w vcds.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 12 kwie 2017, 11:22

Dosyć spore korekty długoterminowe na +
Świadczy to o tym, że więcej powietrza jest w układzie dolotowym niż komputer oczekuje, w związku z tym leje więcej paliwa. U mnie dochodziły do +12% na banku 2 i +7% na banku 1.
Po wymianie świec 0% na obydwu bankach i zwiększyła się dynamika w wyższym zakresie obrotów.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 12 kwie 2017, 21:05

myers pisze:Wymieniłem dzisiaj MAP sensor
a gdzie on siedzi?

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 13 kwie 2017, 11:55

Zaraz za przepustnicą wkręcony na dwa torxy.

myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Post autor: myers » 13 kwie 2017, 18:12

Mogli byście podesłać kody części? Eżektor i elektrozawór zmiennej fazy rozrządu. Co do MAP to jest za przepustnicą.Ale w C5 chyba nie ma MAP sensora tylko przepływomierz masowy powietrza.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 13 kwie 2017, 18:53

Pytał w dziale C6, w C5 jest standardowy przepływomierz.
Solenoid sterujący fazami 06E109257J.
Eżektror co to? :)

[ Dodano: 2017-04-13, 18:53 ]
I mam spowrotem na obu bankach +8%.
Poprawiło Ci się to po wymianie MAP?

myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Post autor: myers » 13 kwie 2017, 19:41

Jeszcze nie sprawdzałem, jak znajdę chwile to zajrzę czy się coś zmieniło.ezektor to taki jakby łącznik przewodów podcisnieniowych, umiejscowiony jest od strony grodzi pod kolektorem dolotowym.



Jest niewielka różnica : na b1 3,5% na b2 5,1%
Załączniki
IMG_0154.PNG

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 13 kwie 2017, 21:22

W temacie jest BDV nie zwrócilem uwagi co jest dalej

myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Post autor: myers » 13 kwie 2017, 21:28

W takim razie w temacie jest pomyłka, mowa jest o silniku BDW 2.4 177KM

Już poprawione :)

Mateusz wiesz może jak sprawdzić działanie zmiennych faz rozrządu w vcds w naszych silnikach?

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 14 kwie 2017, 14:33

O ile dobrze pamietam to grupa 90 i 93. Uruchom wykres i sprawdzaj czy obydwa banki idą w parze.

[ Dodano: 2017-04-14, 14:33 ]
Co z tym ezektorem by miało być? Dziurawy?

myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Post autor: myers » 16 kwie 2017, 12:14

Mateusz mam do ciebie wielką prośbę, jeśli masz vcdsa pod ręka zrób dla mnie scrren shot grup 90-93 w zakładce engine. U mnie grupa 90 jest kompletnie pusta. Cam adjustment dla bank 1 jest 91 a dla bank 2 w 92. W grupie 93 pokazana jest tylko synchronizacja rozrzadu w pierwszym i drugim polu...

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 18 kwie 2017, 16:25

Grupa 90 pusta w tym silniku, racja.
W grupie 93 zrób log dynamiczny i porównaj wartości ze sobą. Powie Ci to jaki jest timing obydwu banków - co za tym idzie zmiennych faz rozrządu. Najlepiej zrób dwa tesy. Jeden sandał do oporu np. na 3 biegu. Drugi test przy normalnej jeździe bez garowania gdzieś w miejście, żeby było widać kilkukrotnie na wykresie jak przyśpieszasz.

myers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2017, 14:48
Lokalizacja: NorrkĂśping, Sverige

Post autor: myers » 18 kwie 2017, 17:18

Mam nagrany filmik z grup 91 bank1 i 92 bank 2 i powiem ci ze wartości oscylują do max. 40KW na obydwu bankach równocześnie. Problem w tym ze wszystko działa w pewnym zakresie obrotów ( do około 3000rpm) później wartość procentowa stałe 0 a wartości KW maksymalna 41 bodajże. I tak do końca obrotomierza, nie wiem czy tak być powinno...czuje ze auto nie przyspiesza zbyt dobrze dlatego podejrzewam elektrozawory ale nie sądzę żeby obydwa na raz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga