Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

bicie przy hamowaniu

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
liteon54
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 14 wrz 2011, 20:22
Lokalizacja: mazowieckie

bicie przy hamowaniu

Post autor: liteon54 » 03 kwie 2017, 22:03

panowie mam taki dylemat przy wiekszych predkosciach jak hamuje ostro mam duze bicie na kierownicy i czuc az to w samochodzie... przy podniesionym aucie jak krecimy kolem czuc ze tarcza ociera w pewnym miejsu o klocek z dwoch stron.przyrzadem mierzyli i chyba 2 albo 3 mm jest krzywa czy cos takiego .druga sprawa czytalem o piastach lozyskach itp to auto prawym kolem uderzylo w cos az felga byla ostro zgieta i w tym kole pewnie jest lozysko do wymiany bo huczy.jak myslicie to wina tarcz? przy mniejszej predkosci nie czuc az tak tego bicia podczas hamowania

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 kwie 2017, 23:42

liteon54 pisze:panowie mam taki dylemat przy wiekszych predkosciach
Na czym polega dylemat?
Przypominam, ze dylemat to kłopot z wyborem jednego z rozwiązań :)
liteon54 pisze: mierzyli i chyba 2 albo 3 mm jest krzywa
Jest to raczej niemożliwe. Przy takim biciu telepałoby ci buda cały czas. Bicie możesz mieć mierzone w dziesiątych częściach milimetra.
liteon54 pisze: to auto prawym kolem uderzylo w cos az felga byla ostro zgieta i w tym kole pewnie jest lozysko do wymiany bo huczy.jak myslicie to wina tarcz?
Nie... uderzenie i zgięta felga to raczej wina kierowcy - nie tarcz.
Łożysko do wymiany to również nie wina tarcz, tylko ew. uderzenia. Uszkodzenie tarczy to efekt poprzednich wydarzeń

Najprawdopodobniej historia była taka:
1) uderzenie boczne
2) skrzywienie piasty
3) zwiększenie bicia tarczy
4) czas....
5) uszkodzenie bieżni łożyska
6) uszkodzenie tarczy hamulcowej
7) teraz = bicie + huczenie

Polecam:
1) zmierzyć bicie na tarczy i zanotować
2) zdjąc tarczę
3) zmierzyć bicie na piaście i zanotować
4) wymienić piastę wraz z łożyskiem
5) założyć nowe tarcze i klocki
6) cieszyć się bezpiecznym hamowaniem, bez bicia

liteon54
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 14 wrz 2011, 20:22
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: liteon54 » 04 kwie 2017, 15:20

Polecam:
1) zmierzyć bicie na tarczy i zanotować
2) zdjąc tarczę
3) zmierzyć bicie na piaście i zanotować
4) wymienić piastę wraz z łożyskiem
5) założyć nowe tarcze i klocki
6) cieszyć się bezpiecznym hamowaniem, bez bicia
to moze odrazu w tym kole co byla felga krzywa zmienic piaste i lozysko i na przodzie tarcze i klocki?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 04 kwie 2017, 19:31

liteon54 pisze:to moze odrazu w tym kole co byla felga krzywa zmienic piaste i lozysko i na przodzie tarcze i klocki?
Tak właśnie należy zrobić (jeśli piasta jest krzywa).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja