bicie przy hamowaniu
bicie przy hamowaniu
panowie mam taki dylemat przy wiekszych predkosciach jak hamuje ostro mam duze bicie na kierownicy i czuc az to w samochodzie... przy podniesionym aucie jak krecimy kolem czuc ze tarcza ociera w pewnym miejsu o klocek z dwoch stron.przyrzadem mierzyli i chyba 2 albo 3 mm jest krzywa czy cos takiego .druga sprawa czytalem o piastach lozyskach itp to auto prawym kolem uderzylo w cos az felga byla ostro zgieta i w tym kole pewnie jest lozysko do wymiany bo huczy.jak myslicie to wina tarcz? przy mniejszej predkosci nie czuc az tak tego bicia podczas hamowania
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Na czym polega dylemat?liteon54 pisze:panowie mam taki dylemat przy wiekszych predkosciach
Przypominam, ze dylemat to kłopot z wyborem jednego z rozwiązań

Jest to raczej niemożliwe. Przy takim biciu telepałoby ci buda cały czas. Bicie możesz mieć mierzone w dziesiątych częściach milimetra.liteon54 pisze: mierzyli i chyba 2 albo 3 mm jest krzywa
Nie... uderzenie i zgięta felga to raczej wina kierowcy - nie tarcz.liteon54 pisze: to auto prawym kolem uderzylo w cos az felga byla ostro zgieta i w tym kole pewnie jest lozysko do wymiany bo huczy.jak myslicie to wina tarcz?
Łożysko do wymiany to również nie wina tarcz, tylko ew. uderzenia. Uszkodzenie tarczy to efekt poprzednich wydarzeń
Najprawdopodobniej historia była taka:
1) uderzenie boczne
2) skrzywienie piasty
3) zwiększenie bicia tarczy
4) czas....
5) uszkodzenie bieżni łożyska
6) uszkodzenie tarczy hamulcowej
7) teraz = bicie + huczenie
Polecam:
1) zmierzyć bicie na tarczy i zanotować
2) zdjąc tarczę
3) zmierzyć bicie na piaście i zanotować
4) wymienić piastę wraz z łożyskiem
5) założyć nowe tarcze i klocki
6) cieszyć się bezpiecznym hamowaniem, bez bicia
to moze odrazu w tym kole co byla felga krzywa zmienic piaste i lozysko i na przodzie tarcze i klocki?Polecam:
1) zmierzyć bicie na tarczy i zanotować
2) zdjąc tarczę
3) zmierzyć bicie na piaście i zanotować
4) wymienić piastę wraz z łożyskiem
5) założyć nowe tarcze i klocki
6) cieszyć się bezpiecznym hamowaniem, bez bicia