2.4 v6 bdv problem z olejem
2.4 v6 bdv problem z olejem
Witam
Mój problem jest taki moje audi bierze trochę dużo oleju mechanik który rozegrał silnik aby wymienić simeringi zaworowe powiedział ze to jest nieopłacalne ponieważ zawory mają za duży luz na boki w prowadnicach. Podczas odpalania rano samochód puszcza sobie chmurkę niebieska a później jest już spokój nawet jak mu się da kopa to i tak niebieski nie leci.
Czy czeka mnie szlifowanie głowicy czy może coś innego jest uszkodzone samochód ma siłę nie jest mulowaty ładnie się rozpędza.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam Łukasz
Mój problem jest taki moje audi bierze trochę dużo oleju mechanik który rozegrał silnik aby wymienić simeringi zaworowe powiedział ze to jest nieopłacalne ponieważ zawory mają za duży luz na boki w prowadnicach. Podczas odpalania rano samochód puszcza sobie chmurkę niebieska a później jest już spokój nawet jak mu się da kopa to i tak niebieski nie leci.
Czy czeka mnie szlifowanie głowicy czy może coś innego jest uszkodzone samochód ma siłę nie jest mulowaty ładnie się rozpędza.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam Łukasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
Odmy czyste nie kapie nic. Zalane jest olejem 5w30 uszczelki pod pokrywamy zaworow wymienione
[ Dodano: 2015-03-22, 17:36 ]
Najbardziej mnie niepokoi to ze jak samochód postoi to puszcza niebieska chmurę. Mam także założony filtr z zaworkiem zwrotnym ze olej nie cofa się całkiem do miski olejowej czy to tez może być przyczyną ?
[ Dodano: 2015-03-22, 17:36 ]
Najbardziej mnie niepokoi to ze jak samochód postoi to puszcza niebieska chmurę. Mam także założony filtr z zaworkiem zwrotnym ze olej nie cofa się całkiem do miski olejowej czy to tez może być przyczyną ?
a6 c5 2.4 v6 BDV rok 2002 skrzynia multitronic na liczniku 210 tys faktyczny ma okolo 310 tys +- 20 tys
tak wnioskuje po odwiedzeniu ASO
olej zalany to byl castrol 5w30 i załozony ten filtr z tym zaworkiem
wczesniej jak był zalany olej innej marki nieznanej silnik nie puszczal takich dymkow z rana ale było przez chwile slychac terkot z silnika popychacze albo łancuchy na rozrzadzie.
jutro jeszcze raz sprawdze wszystkie przewody odmy bo moze znow ja przytkało i cisnienie za duze sie robi .
a moze to ten filtr z zaworkiem psuje wszystko.
tak wnioskuje po odwiedzeniu ASO
olej zalany to byl castrol 5w30 i załozony ten filtr z tym zaworkiem
wczesniej jak był zalany olej innej marki nieznanej silnik nie puszczal takich dymkow z rana ale było przez chwile slychac terkot z silnika popychacze albo łancuchy na rozrzadzie.
jutro jeszcze raz sprawdze wszystkie przewody odmy bo moze znow ja przytkało i cisnienie za duze sie robi .
a moze to ten filtr z zaworkiem psuje wszystko.
Na początek możesz spróbować zrobić porządną płukankę silnika (może pierścienie olejowe się zapiekły) i zmienić olej na 10w40 (LIQUI MOLY, VALVOLINE) jako że jest to silnik wolnossący nic złego się nie stanie. Może są jakieś widoczne wycieki? Kolego czy jak odkręcisz korek oleju to ucieka przez korek wlewu ciśnienie? Jeśli tak któraś z odm jest zatkana ew eżektor.
Wybierz płukankę tej firmy na której olej się zdecydujesz (wpisz sobie na allegro płukanka liqui moly albo płukanka valvoline wyskoczy tego masa). Mój samochód śmiga u mnie od roku na 10w40 liqui moly, wcześniej też jeździł (mobil) na takim i absolutnie nic złego się nie dzieje, żadnego trekotania rano czy innych dziwnych dźwięków. Oczywiście do samochodu z turbo raczej bym tego oleju nie użył. Jeśli nie chcesz półsyntetyka możesz zalać np 5w50
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Odkopie troche temat. Mam wymienione uszczelki dekli,pod nastawnikami,zaslepki walkow i simeringi walkow z przodu. Cieknie mi olej,widac kropke czasem 2 na ziemi,mniej wiecej patrzac od gory to strona bardziej kierowcy,wysokosc jak by gory dekla i poczatku kola patrzac od przodu. Co to moze byc?odmy i ezektor jakies 1,5 roku temu wymieniane. Moze sie zawalily,jutro zerkne do nich ale jesli to nie one to co moze cieknac?jeden z kolego z forum zasugerowal,ze moze cieknac spod uszczelki kolektora. Mial juz ktos taki przypadek?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No wlasnie plyn nie ubywa bo sprawdzam czasem i trzyma ten sam poziom.
[ Dodano: 2017-03-31, 12:00 ]
Ezektor sprawdzony,przepuszcza elegancko,odmy bez szlamu,oczywiscie nie udalo mi sie wyjac tej z tylu kolo przepustnicy za to ulamala na szczescie u gory wiec tasma izolacyjna skleilem ale nie bylo widac w niej szlamu wiec odpadaja wycieki przez niedroznosc odm i ezektora.
[ Dodano: 2017-03-31, 12:00 ]
Ezektor sprawdzony,przepuszcza elegancko,odmy bez szlamu,oczywiscie nie udalo mi sie wyjac tej z tylu kolo przepustnicy za to ulamala na szczescie u gory wiec tasma izolacyjna skleilem ale nie bylo widac w niej szlamu wiec odpadaja wycieki przez niedroznosc odm i ezektora.
Olej ubywa? Tak naprawdę to tak możemy zadawać pytania do usranej śmierci i możemy nie zgadnąć. Zdejmij zderzak, odkręć pas przedni, jedna śrubę na stronę zostaw w 80% odkręcona, przesuń pas, zdemontuj osłony i zobacz sam dokładnie skąd cieknie. Gdy wykonasz to jak opisałem to zajmie ci to jeden wieczór wraz ze skręceniem i 6 piw albo jedz do mechanika i w godzinę za 180zł ci to zrobi.